MuscleMeat

Bench Press plateau doorbreken

Ik zou gewoon lekker 2-3x in de week gaan benchen met simpele lineaire progressie, maar ja wie ben ik

overigens is een 90 kilo bench op je 16e bepaald niet slecht man

Zwakke schakels eerst aanpakken.
Geven je triceps, je schouders of je borat als eerst op.

Dat speciek aanpakken en je bench even laten voor wat het is.

Daarnaast. Kleine stapjes.

Vaak zie ik dat men de eerst volgende stap 2x5 kg erbij doet.
Das ruim 11% tov 90kg.
Neem die &;&@@ schijfjes van 1,25 kg

En negatieve press. 100 kg laden en je spotter je helpen zodat je alleen de neerwaartse beweging meepakt.

---------- Toegevoegd om 09:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:11 ----------

Aanvulling.

Als je dit al op je 16e kan. Dan gewoon rustig doortrainen

Als je testosteron etc natuurlijk piekt/stijgt,
dan groei je helemaal als een gek.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou gewoon lekker 2-3x in de week gaan benchen met simpele lineaire progressie, maar ja wie ben ik

overigens is een 90 kilo bench op je 16e bepaald niet slecht man

Bedankt man! ja 80kg red ik 4x-8x

---------- Toegevoegd om 13:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:40 ----------

Zwakke schakels eerst aanpakken.
Geven je triceps, je schouders of je borat als eerst op.

Dat speciek aanpakken en je bench even laten voor wat het is.

Daarnaast. Kleine stapjes.

Vaak zie ik dat men de eerst volgende stap 2x5 kg erbij doet.
Das ruim 11% tov 90kg.
Neem die &;&@@ schijfjes van 1,25 kg

En negatieve press. 100 kg laden en je spotter je helpen zodat je alleen de neerwaartse beweging meepakt.

---------- Toegevoegd om 09:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:11 ----------

Aanvulling.

Als je dit al op je 16e kan. Dan gewoon rustig doortrainen

Als je testosteron etc natuurlijk piekt/stijgt,
dan groei je helemaal als een gek.

Ja me schouders pak ik maar 1x per week met benen en me schouders lopen denk ook wel iets achter samen met me triceps,
Zou het handig zijn schouders 2x keer te pakken of zou dat teveel zijn?
& ik denk dat ik maar gewoon ff wat lichter ga doen, met pause reps of ik ga ff een tijdje alleen dumbbells doen
Wat denken jullie dan het handigste is?

Laatst bewerkt:
Je kan je ook wat meer in de techniek verdiepen. Verlaag je gewicht en concentreer je op je uitvoering en kijk wat filmpjes van Ben Pakulski ofzo. Met een verkeerde techniek zet je te weinig spanning op je borst en kom je niet vooruit. Ik ben zelf goed vooruit gegaan door het gewicht te halveren en de oefeningen langzaam en geconcentreerd uit te voeren. Uiteindelijk gaat het toch niet om de aantal kg maar om de spanning die je op de spiervezels in je borst weet te zetten.
Trainen op max kracht is ook prima maar heeft weinig zin als het probleem in je uitvoering zit.
Max kracht traín je trouwens beter met 3 reps ipv 5.

Je kan je ook wat meer in de techniek verdiepen. Verlaag je gewicht en concentreer je op je uitvoering en kijk wat filmpjes van Ben Pakulski ofzo. Met een verkeerde techniek zet je te weinig spanning op je borst en kom je niet vooruit. Ik ben zelf goed vooruit gegaan door het gewicht te halveren en de oefeningen langzaam en geconcentreerd uit te voeren. Uiteindelijk gaat het toch niet om de aantal kg maar om de spanning die je op de spiervezels in je borst weet te zetten.
Trainen op max kracht is ook prima maar heeft weinig zin als het probleem in je uitvoering zit.
Max kracht traín je trouwens beter met 3 reps ipv 5.

De techniek bij mij zit wel goed, ik laat hem me borst aanraken dan explosief terug en niet uitlocken anders haal je spanning van je borst af

Man man man

out

De techniek bij mij zit wel goed, ik laat hem me borst aanraken dan explosief terug en niet uitlocken anders haal je spanning van je borst af

Het is niet primair een borstoefening.

Lock gewoon uit.

Volg een schema gebaseerd op lineaire progressie en eet genoeg.

Google.

De techniek gaat wel iets dieper dan dat. Ga je eens verdiepen en concentreren op uitvoering ipv gewicht.

ik zou indd gwn eerst de probleemzones effe aanpakken en benchpress laten, als je met triceps en schouders terug op krachten bent, ga je zeker verder kunnen. effe focussen op de bijkomende spieren en niet persee borst als je benchpresst

De techniek gaat wel iets dieper dan dat. Ga je eens verdiepen en concentreren op uitvoering ipv gewicht.

Ja oke, ik keek laatst die documentaire van Training with Kai Greene en dan die chest workout en hoe hij 't doet met benchpress zo doe ik 't nu ook.

ik zou indd gwn eerst de probleemzones effe aanpakken en benchpress laten, als je met triceps en schouders terug op krachten bent, ga je zeker verder kunnen. effe focussen op de bijkomende spieren en niet persee borst als je benchpresst

Dus lekker even een tijdje niet benchpressen en een beetje tricepspushdowns en frontraises doen gaan je benchpress vooruit helpen? How about no.

Ja oke, ik keek laatst die documentaire van Training with Kai Greene en dan die chest workout en hoe hij 't doet met benchpress zo doe ik 't nu ook.

Ja, en dat moet je dus nou juist lekker even niet doen.

Terug
Naar boven