Fitness Seller

Benchen met benen opgetrokken?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan heeft het dus voor de rug totaal geen nut, en maakt alleen de bench moeilijker door de verminderde stabiliteit. Sowieso, als je zwaar wilt benchen, gebruik je ook de kracht uit je benen, de "leg drive" is dan ook belangrijk. Dit lukt je niet als je benen ergens boven je bungelen.

Niets aan toe te voegen.
 
Tiens, enkele jaren geleden geblesseerd geraakt aan de onderrug door squat.
Op zich niks ernstigs, blessure is vanzelf overgegaan door een tijdje te rusten.

Bij de benchpress toen problemen gehad omdat juist door die holle onderrug de pijn niet vol te houden was. Heb dan maar verder gepressed met benen omhoog; voelde zelfs zalig ontspannen aan in m'n onderrug en had er helemaal geen last meer van. Het verschil in spanning in de onderrug bij voeten op de grond en benen opgetrokken was op dat moment wel akelig duidelijk.

Ook duidelijk was dat ik met benen opgetrokken minder gewicht kan bankdrukken omdat je geen tegenkracht kan zetten met je benen, of zoiets...Het voelde in ieder geval zo aan.
Daar komt dan nog bij dat je gewoon niet meer durft te benchen met wat gewicht omdat je alle stabiliteit kwijt bent. Onverantwoord. Reste dus niks anders meer dan bankdrukken met heel wat minder gewicht en maar wat high reps uit te voeren om toch maar bezig te blijven.

Train verder altijd met voeten op de grond en met holle rug, ben door deze oefening nooit geblesseerd geraakt aan de onderrug, laat dat duidelijk zijn, maar je kunt er wel niet omheen dat je aardig wat tegenkracht zet via je benen op je onderrug die op dat moment niet recht maar wel degelijk hol staat...
 
Dus je bent van mening dat je enkel oefeningen nmoet doen die er cool uitzien?

Zal wel een beperkt aantal oefeningen zijn die jij gebruikt?

Damn right I do.

Maar jij curlt dus ook met roze elastieken enzo? :D
 
Damn right I do.

Maar jij curlt dus ook met roze elastieken enzo? :D

Ik denk dat je je wat meer moet verdiepen in de geschiedenis en kennis van 3XL, dan kom je razend snel op je woorden terug ;)
 
Damn right I do.

Maar jij curlt dus ook met roze elastieken enzo? :D

:shoot:

OT: Je voeten op de grond zetten lijkt mij essentieel voor je stabiliteit tijdens het benchen.
Maar ik zal het eens proberen met mijn beentjes in de lucht:rolleyes: Kijken hoe dat gaat.
 
Tiens, enkele jaren geleden geblesseerd geraakt aan de onderrug door squat.
Op zich niks ernstigs, blessure is vanzelf overgegaan door een tijdje te rusten.

Bij de benchpress toen problemen gehad omdat juist door die holle onderrug de pijn niet vol te houden was. Heb dan maar verder gepressed met benen omhoog; voelde zelfs zalig ontspannen aan in m'n onderrug en had er helemaal geen last meer van. Het verschil in spanning in de onderrug bij voeten op de grond en benen opgetrokken was op dat moment wel akelig duidelijk.

Ook duidelijk was dat ik met benen opgetrokken minder gewicht kan bankdrukken omdat je geen tegenkracht kan zetten met je benen, of zoiets...Het voelde in ieder geval zo aan.
Daar komt dan nog bij dat je gewoon niet meer durft te benchen met wat gewicht omdat je alle stabiliteit kwijt bent. Onverantwoord. Reste dus niks anders meer dan bankdrukken met heel wat minder gewicht en maar wat high reps uit te voeren om toch maar bezig te blijven.

Train verder altijd met voeten op de grond en met holle rug, ben door deze oefening nooit geblesseerd geraakt aan de onderrug, laat dat duidelijk zijn, maar je kunt er wel niet omheen dat je aardig wat tegenkracht zet via je benen op je onderrug die op dat moment niet recht maar wel degelijk hol staat...

dus zou voor mij met mijn letsel aan onderrug ook beter zijn zo te benchen?
es proberen dan he!
 
Wij hebben geen bench rek meer, dus ik stang vol laden met 80KG. Aan 2 mensen vragen of ze de stang boven me willen optillen en ik maar benchen. Is niet ideaal, is niet verantwoord, maar ik wou is een keer voelen hoe zo'n bench was. Heel heel lang niet gedaan.

Dit moest ik effe melde (ik wilde ook niet lame een topic starte).
 
ja zo moet ik em ook regelmatig (uit noodzaak doen helaas)
 
Wat hebben je benen en je buik met elkaar te maken?

Voor zover ik weet spant je buik niet in om je benen op te trekken, de buik (rectus abdominis) hecht namenlijk niet aan de bovenbenen.

Dat aanspannen van je buikspieren betekend of dat je je borst naar je bekken aan het brengen bent, of je dat je je bekken aan het kantelen bent.

er bestaat toch ook nog zoiets als isotone contractie. Zonder beweging. Dat zou dan beteken dat je je buikspieren kan aanspannen zonder daadwerkelijk je heupen/ribboog te bewegen. Hier doelde ik eigenlijk op. Zo trek je geen bolle rug, maar span je wel je rectus abdominus aan, wat er voor zorgt dat je geen holle rug kan trekken.

-Omdat ze ooit van iemand gehoord hebben dat het beter voor de onderrug zou zijn.

Juist, that's all I wanted to say
 
iemand bij ons die wedstrijden draait in benchen, traint ook soms op die manier, kzeg wel soms..
en die gast kan met een BW v 74kg toch wel 170kg benchen, dus tis geen amateur..
 
iemand bij ons die wedstrijden draait in benchen, traint ook soms op die manier, kzeg wel soms..
en die gast kan met een BW v 74kg toch wel 170kg benchen, dus tis geen amateur..

Wat bewijst dat nou ??? de meeste powerlifters doen het gewoon powerliftig-style, met voetjes op de vloer dus.
 
Wat bewijst dat nou ??? de meeste powerlifters doen het gewoon powerliftig-style, met voetjes op de vloer dus.

wat dat bewijst? voor jou misch nix, maar voor mij heel veel, als ik zie dat mensen door hun manier v trainen resultaten halen, dan probeer ik daar uit te leren..:rolleyes:
 
iemand bij ons die wedstrijden draait in benchen, traint ook soms op die manier, kzeg wel soms..
en die gast kan met een BW v 74kg toch wel 170kg benchen, dus tis geen amateur..

en wie is die persoon dan wel?
 
iemand bij ons die wedstrijden draait in benchen, traint ook soms op die manier, kzeg wel soms..
en die gast kan met een BW v 74kg toch wel 170kg benchen, dus tis geen amateur..


het is idd niet onmogelijk, maar dan hoor je wel bij de wereldtop.......

75kg Eriek Nickson1975USA72.00180.010.04.2004Ft. Lauderdale USA

Powerlifting Records Database
:D

dit is dan de NL-top!
75.0 C. Scheffer 175.5 kg 02.03.1985 Alkmaar
NEDERLANDSE  RECORDLIJST
 
Heb het lang geleden ttv rugblessure geprobeerd met benen gekruisd opgetrokken op aanraden van instructeur. Later zette ik ze op een dwars op de drukbank geplaatst bankje met een opgerold handdoekje onder mijn onderrug. Dat beviel me uiteindelijk niet echt moet ik zeggen. Ik miste toch de drive vanuit me benen en stabiliteit bij hogere gewichten. Voor mij beentjes aan de grond.
 
Het is toch ook niets voor niets dat hij wedstrijden de voeten áltijd op de grond moeten staan. Dat hebben ze heus niet voor de lol bedacht.
 
en wie is die persoon dan wel?

met 'tis geen amateur' bedoel ik niet dat hij prof is, maar tis wel iemand die er serieus mee bezig is en die al meerdere malen Belgisch kampioen was, weet wel niet bij welke bond juist..
zijn naam is Peter Holvoet

idd, bij wedstrijden moeten je voeten op de grond..
bij wedstrijden zijn de banken toch ook horizontaal en staan ze ook niet aan 40graden, dan kun je zo zeggen waarom trainen ze aan schuin bankdukken als je op wedstrijd zuiver horizontaal ligt..iedere specifieke oefening heeft zijn specifieke resultaten, en dus zal benchen met opgetrokken benen wel ook zijn nut hebben..
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zo doe ik hem.
 
iemand bij ons die wedstrijden draait in benchen, traint ook soms op die manier, kzeg wel soms..
en die gast kan met een BW v 74kg toch wel 170kg benchen, dus tis geen amateur..


Belgisch record in de -75kg klasse is 162.5kg op naam van een zekere Yilmaz... Dus ik heb een sterk vermoeden dat je uit je nek aan het lullen bent...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven