Fitness Seller

Benchpress frustraties

Zorgen dat je voeding op orde zit, is natuurlijk altijd handig..
Maar wanneer je tegen een plateau aan zit is smolov methode misschien een idee.
Of gewoon 5 weken 5x5 trainen en dan weer 4 sets van 10 of dit afwisselen.
Zorg iig dat je houding goed zit..

Ja, hij is een backstabbing snitch, maar legt het duidelijk uit:

• Topic Starter Topic Starter
Heb het filmpje gekeken, qua positie en rug/schouders doe ik alles gewoon goed. Eerst goed de rug opwarmen is een goede tip. Dat heb ik wel eens gedaan in de vorm van supersetting benchpresses met bent over rows.
Ik ga me extra richten op de triceps en ga voor de 5x5 voor een aantal weken. Daarna even kijken waar ik sta.
Bedankt allemaal.

Mijn vorm is supergoed en die wil ik zo houden (billen op de bank, bijna geen arching).

Over dat archen, probeer dat gewoon eens! Maakt namelijk geen fluit uit voor groei (geen nadelige gevolgen oid)
Ik kan het nauwelijks ivm soepelheid, maar doe het wel en hou dan overigens wel mijn reet op de bank.
Dit boeit trouwens ook niet eens... Zolang je je schouderbladen maar tegen elkaar drukt en dus borst omhoog.

Zie filmpje hierboven.

Ok. Alhoewel ik bij arching altijd een soort decline bp gevoel krijg.

Wanneer je in de 3 cijfers Benched is archen n must, anders verneuk je je schouders voorgoed.
Zelf ook veeeel te lang op BB style gedrukt.
Armen onder 45 graden dan kom je met de barbell op onderkant borst uit, zoals gezegd geen probleem.
Schouderbladen echt naar elkaar toe.
Veel oefenen...Komt goed....echt

Misschien zou je ook een keer in het power rack een dead stop bench press kunnen proberen. Ik vind het een zeer fijne oefening voor vooruitgang op de bench.

Wanneer je in de 3 cijfers Benched is archen n must, anders verneuk je je schouders voorgoed.
Zelf ook veeeel te lang op BB style gedrukt.
Armen onder 45 graden dan kom je met de barbell op onderkant borst uit, zoals gezegd geen probleem.
Schouderbladen echt naar elkaar toe.
Veel oefenen...Komt goed....echt
Ik zal wat meer gaan archen en ook de armen op 45 graden proberen te houden. Pinchen van de schouderbladen doe ik altijd evenals mijn schouders laag houden.

Over dat archen, probeer dat gewoon eens! Maakt namelijk geen fluit uit voor groei (geen nadelige gevolgen oid)
Ik kan het nauwelijks ivm soepelheid, maar doe het wel en hou dan overigens wel mijn reet op de bank.
Dit boeit trouwens ook niet eens... Zolang je je schouderbladen maar tegen elkaar drukt en dus borst omhoog.

Zie filmpje hierboven.
Waarom hou je je reet op de bank?

Als ik mijn kont van de bank haal en meer steun (sta) op mijn benen dan kan ik een stuk zwaarder benchen.

Ik vraag me af of dat erg is

Ik denk dat voor een keer boven je max gaan en zo een sterke overload te creëren, je kont van de bank (dus cheaten) niet erg is.
Maar dan moet je het niet als je 1rm gaan tellen.

Maar sowieso hebben naar mijn mening cheatreps ook een plaats in een trainingsprogramma (vooral bij het sterker worden),
maar niet je hele training moeten cheatreps zijn.

Cheatreps gebruik ik idd ook voor mijn armen, omhoog gooien en langzaam laten zakken bij de laatste onmogelijke rep. Ga het gewoon proberen.

Ik ga mijn training volgende week vervangen door StrongLifts 5×5, kijken wat het brengt. :)

Gewoon meer gaan eten en meer aankomen. Soms kan het zo zijn dat je gewoon 'niet genoeg leverage' hebt om het gewicht in de lucht te krijgen (meer zo bij bankdrukken dan bij deadlift/squats). Als je meer aan komt dan ga je zeker sterker worden met bankdrukken.

Ik wil net in februari weer gaan cutten...:o

tussen 12-15% kun je goed bouwen...
anders niet meer dan MAX 0,5kg/wk afvallen, voor behoud van kracht...dat is echt goed te doen hoor

Terug
Naar boven