XXL Nutrition

Benchpress frustraties

Vraag blijft hetzelfde, hoeveel werksets hou je over? 1? 2? 3?

Dus die 50% doe je vooruit lopend op die 5 werkset als onderdeel van je warming-up?

• Topic Starter Topic Starter
Dus die 50% doe je vooruit lopend op die 5 werkset als onderdeel van je warming-up?
Ah, nou begrijp ik de verwarring.
Mijn vraag betrof het begingewicht van de 5x5 stronglifts. Ik ga daar mee beginnen om door een plateau heen te breken. Voorafgaand aan de 5 werksets ga ik natuurlijk opwarm sets doen, maar ik ben onzeker over het gewicht waar ik mee moet beginnen (de 5 werksets) als ik start met het programma. In de excel staat het een beetje vreemd ingesteld.

Ik zat daarom te denken om starten (de werksets dus) met 50% van mijn 5 rep max. voor de benchpress.

Ik vind het wel chill om elke keer een verschillend aantal reps te doen ipv 5x5 ofso. Veel volume + hoge frequentie = gains. Ik heb in een half jaar twee keer smolov gevolgd en mn benchpress ging hierdoor van 1 x 90 kg naar 2 x 100 kg

Ik vind het wel chill om elke keer een verschillend aantal reps te doen ipv 5x5 ofso. Veel volume + hoge frequentie = gains. Ik heb in een half jaar twee keer smolov gevolgd en mn benchpress ging hierdoor van 1 x 90 kg naar 2 x 100 kg
smolov op 1x90kg? lijkt me eerder een kwestie van eten lol

ik woog 76,5 kg toen ik 1 x 90 kg deed en woog 77.5 kg toen ik 2 x 100 kg deed. Ik heb wel gebulkt tot 79 kg maar viel weer af tot 76 kg in die periode.
dat bedoelde ik niet
eerder waarom zou je smolov doen als je max 1x90 is lol, er zit met 3x5 en goeie bulk net zoveel in

Sorry als dit advies al gegeven is. Ik moet absoluut minimaal 2x per week (en het liefst 3x) benchen om vooruitgang te boeken.

Sorry als dit advies al gegeven is. Ik moet absoluut minimaal 2x per week (en het liefst 3x) benchen om vooruitgang te boeken.

Zo zie je maar weer hoeveel verschil er is. Ik heb mijn beste vooruitgang geboekt toen ik van volume overstapte op HIT

Zo zie je maar weer hoeveel verschil er is. Ik heb mijn beste vooruitgang geboekt toen ik van volume overstapte op HIT

Benchde je in je volume tijd meer dan 1x per week bench? Ik doe zelf ook altijd hoge intensiteit op 1 dag. De andere dag(en) een variatie of higher reps. Zwaar benchen is ook een kwestie van techniek en 'feel'. Ik vind persoonlijk 1x per week benchen te weinig om er goed in te worden.

Terug
Naar boven