XXL Nutrition

Benen trainen

Don9292

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m80
Massa
71kg
Vetpercentage
23%
Goedendag allemaal,

Heeft er iemand ervaring met 3 keer in de week trainen.
En dan alleen richten op de benen.

Ben altijd al nieuwsgierig geweest of dit zo zou kunnen helpen om meer spiermassa te krijgen.
Wat is jullie mening hierover?

Ik ben zelf namelijk fervent liefhebber van benentraining.

Groeten,

Kees

Ha Kees,

Jij fervent liefhebber van beentrainingen!

Dat kan prima.

Ma Quads
Wo Hams
Vrij Calves

Doei

Gewoon 3x per week squaten en wat Romanian Deadlifts.

• Topic Starter Topic Starter
Ha Kees,

Jij fervent liefhebber van beentrainingen!

Dat kan prima.

Ma Quads
Wo Hams
Vrij Calves

Doei

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie!
Ben er echt helemaal weg van! Zou ik bijvoorbeeld ook dit schema 3 keer per week aan kunnen houden?
Dus eigenlijk meer een fullbody met allerlei soorten beenoefeningen bij elkaar.

Trainingsdagen: Maandag, Woensdag en Vrijdag

Schema:
Barbell Lunges
Barbell Squat
Hang Clean ( dit is niet alleen been, maar vindt het een fijne oefening )
Front Barbell Squat
Stiff Legged Barbell deadlift

Maar ik hoor vaak dat als je alleen benen traint, dat de rest van je lichaam dan ook meegroeit, ondanks dat je je daar niet op richt, is dat echt zo 'magisch'om alleen je benen te trainen?

Groeten,

Kees

Probeer het eens zou ik zeggen! :D

Never skip upperbody day.

Je komt jezelf wel een keer tegen (wanneer je aan één rust dag niet meer genoeg hebt)

Waarom zou je dit in godsnaam willen doen. Een buffe upperbody met chickenlegs ziet er dom uit maar buffe poten met een upperbody van een uitgehongerde Somalier ziet er net zo dom uit.

Waarom zou je dit in godsnaam willen doen. Een buffe upperbody met chickenlegs ziet er dom uit maar buffe poten met een upperbody van een uitgehongerde Somalier ziet er net zo dom uit.

Inderdaad, iedereen heeft z'n voorkeuren, betekent niet dat je dan alleen die spiergroepen traint. Het is op zich wel zo dat je hele lijf profiteert van benentrainingen, maar dat komt alleen omdat het een grote spiergroep is (maar dat is de rug ook).

Tuurlijk kan dit, het wordt alleen pittig. Persoonlijk doe ik sinds 3maanden 2 dagen in de week benen, zo zit er genoeg rust tussen. Ze groeien snel!

het kan maar het is dom. Daarnaast, wie wil er nou uitzien zoals ik?

ik zou 3 keer week squatten, 2 keer per week deadlifen en dan mischien nog wat acessory. Dat is meer dan genoeg, focus vooral op de squat en deadlift

• Topic Starter Topic Starter
het kan maar het is dom. Daarnaast, wie wil er nou uitzien zoals ik?

ik zou 3 keer week squatten, 2 keer per week deadlifen en dan mischien nog wat acessory. Dat is meer dan genoeg, focus vooral op de squat en deadlift

Hoi,

Heb je het dan alleen over de Barbell Squat dat je die 3 keer per week uitvoert?
En hoelang doe je dit dan? 1 oefeningen lijkt mij weinig, zelfs al ga je heel erg diep.

En hetzelfde geldt voor de Deadlift, doe je alleen de Barbell Deadlift?

Groeten,

Kees

Ik heb een hele tijd 5x5 stronglifts gedaan. En dan doe je 3x per week schatten. Dus het is zeer zeker mogelijk. Ik maakte toen all kinds of gains. Maar je moet altijd wat upperbody erbij doen. Als je dat niet traint, ben je uiteindelijk ook zwakker in je benen.

Groetjes en kusjes

Indd doe gewoon een full body en leg je focus wat extra op de benen.. al zou je borst en rug op 1 dag doen met mis nog een kleine spiergroep dan zou je die tussenin kunnen plannen en heb je zoiezo al 2x benen over.. skippen is echt een afrader

Ik doe het precies als de1e reactie het kan dus geen kwaad.

Alles trainen is toch veel beter gek

ik squat voor elke training, als warming up. Niet maximaal maar ongeveer 40 kg (90kg als ik benen train). doe dit sinds 2 maanden, benen groeien errug snel

Drie keer squatten kan prima:

Ma: zwaar (tot 80/90% van je max)
Wo & vrijdag lichter tot max 60/70%

Ik demolish benen 1x per week, het werkt voor mij, groeit als kool ^^

Terug
Naar boven