MuscleMeat

Beoordeling voeddingsschema + hoeveelheid kcals

KA1985

Novice
Waardering
0
Ik heb jullie hulp nodig bij een 4 tal zaken:

1. beoordeling voeddingsschema
2. beoordeling hoeveelheid kcals
3. kwark probleem
4. wanneer aan krachttraining beginnen? (ik wil meer massa, spieren)

Dit is mijn voeddingsschema:

Ontbijt (07:30-08:00)
2 sneetjes volkorenbrood met pindakaas
2 sneetjes volkorenbrood met honing + boter (bona)
1 banaan
1 schaaltje cornflakes + melk

Lunch (12:00-12:30)
2 sneetjes volkorenbrood met 4 plakken runderfilet + boter (bona)
2 sneetjes volkorenbrood (verwarmd) met olijfolie (2 eetlepels)
1 glas melk
2 eieren
1 appel + 1 vrucht

Middag (15:30-16:00)
2 sneetjes volkorenbrood met 48+ kaas (komijnenkaas) + bona (boter)
1 glas melk
1 blikje tonijn (gewoon zo opeten, zonder brood of iets anders)

Avond (19:00-19:30)
1 glas sinaasappelsap/vruchtensap
3 aardapellen
1 eet-lepel ketchup
1 portie groente
200 gram vis of 200 gram vlees of 200 gram kipfilet of 200 gram konijn
1 tomaat-bouillon

Avond (22:00-22:30)
2 sneetjes volkorenbrood met 4 plakken kipfilet + bona (boter)
250 gram kwark
handje amandelen
1 glas melk

2 liter water per dag!!!

Uw totaal aantal kilocalorieën: 3232

Uw vetscore: 129 gram (35 energie %, aanbevolen: 20 - 40%)
Verzadigd vet: 41 gram (11 energie %, aanbevolen: maximaal 10%)

1. Wat vinden jullie ervan?

Ik ben 1.78, 61 kilo en 22 jaar. Verder kan ik heel slecht tegen teveel suiker. Ik krijg dan vaak uitslag en jeukende hoofdhuid. Ik probeer dan ook matig te zijn met suiker. Ik probeer ook gezonde voeding binnen te krijgen, dus geen vette gedoe en snoepgoed. Ik gebruik dit schema 3 weken en ben ruim 4 kilo aangekomen. Dus volgens mij zit het wel goed ???

2. Krijg ik zo genoeg kcals om van die 61 kilo naar de 75 kilo te gaan?

Ik kan de gewone kwark, dus zonder suiker of andere toevoegingen echt niet eten. Ik heb het vaak geprobeerd, wel 10 soorten kwark gekocht, dus gewoon naturel, maar lukt niet om te eten. Ik eet nu kwark van Almhoff, maar daar zit veel suiker in en weinig eiwit, specs:

134 kcal
5,7 gram eiwit
14,1 gram koolhydraten
5,7 gram vet

3. Iemand een tip, kwark dat wel te eten is, met niet veel suiker erin? Kwark met siroop maybe? Iemand tips?

Ik wil graag meer massa hebben en wat spiertjes kweken :wl: Ik weet alleen niet wanneer ik moet beginnen met krachttraining? Ik denk eraan om eerst vol te proppen tot de 70 kilo, dus nu nog 9 kilo aankomen en dan te beginnen. Dan opbouwen naar 75 kilo. Als dat verder in orde is dan laat ik het bij 75 kilo anders op naar de 80 kilo. Volgens mij heb ik wel aanleg om aan te komen. Want ik at altijd al super weinig en nu met dit voedingsschema kom ik zo 4 kilo aan in 3 weken, wat volgens mij veel is. Verder heb ik enorm veel rust, ik ben bijna klaar met dit studiejaar en ik doe daarnaast nu helemaal niets omdat ik wil aankomen en gaan trainen. Ik werk niet, ik zit dus thuis alleen maar te luieren, ik ga wel vanaf volgende week elke ochtend uurtje hardlopen. Ik wil nu ook gewoon ff een half jaar dikke rust nemen, ben vorig jaar heel ziek geworden, was me bijna fataal geweest dus wil gewoon rust en aankomen en dan gaan trainen. Verder heb ik van nature een atletisch lichaampje, dus volgens mij komt dat allemaal wel goed. Concreet:

4. Wanneer moet ik beginnen met krachttraining?

Karma voor diegene die met goede tips/info komt
:yes:

Alvast bedankt :D

Laatst bewerkt:
Dat zijn een hoop vragen in eens.

Voor zover te zien ziet je voedingsschema er wel oke uit, misschien nog ietwat weinig in kcal, je zou daarvoor nog een extra maaltijd tussen 8.00 en 12.00 uur doen.
Oveer de kwark gesproken, zo te zien zit in almhoff kwark wat weinig eiwitten. In AH huismerk kwark zit ongeveer 10g eiwitten per 100g. Om het lekkerder te maken doe ik er zelf altijd een blikje ananas in. Dit zorgt er ook nog voor dat eiwitten sneller worden opgenomen en het is lekker.
Over het trainen gesproken. Ik zou gewoon gelijk beginnen als ik jou was. Waarom eerst je vetpercentage omhoog brengen, als je ook gewoon met een laag vetpercentage kan beginnen, dan heb je alleen maar voordeel. Dus gelijk gaan knallen, en niet eerst wachten tot je 70 kilo weegt.
Hoop dat je hier wat aan hebt, succes.

• Topic Starter Topic Starter
Dat zijn een hoop vragen in eens.

Voor zover te zien ziet je voedingsschema er wel oke uit, misschien nog ietwat weinig in kcal, je zou daarvoor nog een extra maaltijd tussen 8.00 en 12.00 uur doen.
Oveer de kwark gesproken, zo te zien zit in almhoff kwark wat weinig eiwitten. In AH huismerk kwark zit ongeveer 10g eiwitten per 100g. Om het lekkerder te maken doe ik er zelf altijd een blikje ananas in. Dit zorgt er ook nog voor dat eiwitten sneller worden opgenomen en het is lekker.
Over het trainen gesproken. Ik zou gewoon gelijk beginnen als ik jou was. Waarom eerst je vetpercentage omhoog brengen, als je ook gewoon met een laag vetpercentage kan beginnen, dan heb je alleen maar voordeel. Dus gelijk gaan knallen, en niet eerst wachten tot je 70 kilo weegt.
Hoop dat je hier wat aan hebt, succes.

Heel erg bedankt voor je antwoord!

4000 kcal, zal dat genoeg zijn?

Je kunt ook gewoon naturel(suikervrije) kwark kopen en daar bijv. suikervrije jam indoen, of iets anders

Terug
Naar boven