AndroidHealthClinic

Berichten van onze vriend(in), SP god!

Als de SP aan de macht komt ga ik zoveel mogelijk belastingscenten opeisen (lang over studie doen etc) en daarna Nederland naaien door te gaan werken in het buitenland. Ik walg echt van linkse partijen, en laat SP nou net de meest linkse partij van Nederland zijn. Toedels

Ik heb nog nooit op SP gestemd, ik weet er TE weinig van af maar zal me volgede x ingaan verdiepen.
Ik weet wel dat de mensen die SP stemmen "slimmer" zijn dan VVD-stemmers..
Onmogelijk, want Atheïstische liberalen hebben het hoogste IQ. Een doorsnee VVD-stemmer dus. In Nederland geldt: hoe linkser, hoe dommer (gemiddeld gezien, uiteraard).

Met dit soort uitspraken geef je ons wel een kijkje in je hersenpan. Hou de eer voor jezelf hoog want ik krijg gewoon medelijden met je.
Je tomaten raken mij niet Rob.
Binnenkort weer een leuk berichtje van onze vriend Roemer. Kijk je er net als mij ook naar uit? :sukkeltje:

Natuurlijk. Probeer mijn bericht maar te ontcijferen, was nogal complex namelijk :roflol: De vooroordelen/feiten van de SP stemmer worden weer bevestigd.

Hij verklaard je voor gek omdat je een man vertrouwd, die gelooft in windenergie. Rob G is fel tegen windenergie moet je weten.

O nee. Nog een belieber.

Topman Eneco zegt dat we nu echt moeten investeren in duurzame energie. En die man is 'directeur' van een 'energiebedrijf' (lees: het grote kwaad waar we tegen strijden als clubje nietsvermoedende sp'ers), dus als hij het zegt, tja, dan moet het wel waar zijn.

Daarbij negeren we het feit dat deze man even 1 MILJARD subsidie ontvangen heeft in 2012. Het zou misschien kunnen zijn dat deze man niet geheel onpartijdig is.

Misschien dat als een manager van een bank zegt dat we toch echt eens wat meer bonus uit moeten gaan keren Emile daar ook voorstander van wordt :roflol:

Maar een industrie waar duizenden miljarden in omgaan moeten we natuurlijk wel geloven :roflol:

Maar een industrie waar duizenden miljarden in omgaan moeten we natuurlijk wel geloven :roflol:

Op het moment dat de directeur van shell gaat zeggen dat we meer subsidie in fossiel moeten steken denk ik ook wel dat mensen achter hun oren gaan krabben. Verder gaat het daar helemaal niet over dus deze opmerking raakt kant noch wal.

Ooit zit je op DBB een discussie te lezen alsof je zeg maar op het VIVA forum een discussie over krachtsport zit te lezen. Een groepje mensen met een uitgesproken mening over zaken waar ze 0 maar dan ook 0 verstand van hebben. Je vraag je af of je er om moet lachen of huilen.

Complotdenkers zijn hoe dan ook om te lachen.

• Topic Starter Topic Starter
‘De premier heeft over politieke spelletjes gesproken. Hij deed het daarbij voorkomen alsof fracties in de Eerste Kamer geen politiek oordeel mogen hebben over plannen van de regering. Daar denken wij heel anders over. Stel dat je een technisch goede wet hebt. Die maakt een slecht voorstel niet opeens politiek aanvaardbaar voor mijn fractie. Wij willen graag weten of de premier nog steeds meent dat wij politieke spelletjes spelen dan wel of hij het met ons eens is dat ook de Eerste Kamer een volwaardig autonoom politiek orgaan is.’

Enig idee van wie die uitspraak is? Nee, niet van mij, hoewel ik het zeker had kunnen zeggen. Maar bovenstaande woorden komen van een prominente VVD´er: Uri Rosenthal, oud-fractievoorzitter van de VVD in de Eerste Kamer. Hij reageerde destijds op premier Balkenende, die de VVD en de SP van politieke spelletjes betichtte in de Senaat en daarmee het leven van zijn vierde kabinet zuur maakten. Rosenthal gaf hem terecht lik op stuk.

Dat was 2007. In 2013 tapt diezelfde VVD uit een heel ander vaatje. Mijn VVD-collega Halbe Zijlstra spreekt nu voortdurend schande over fracties in de Senaat die straks niet bereid zijn slechte voorstellen van het kabinet te steunen. De Eerste Kamer moet geen politiek bedrijven, zegt Zijlstra nu. Wat een onzin. Beide Kamers van onze volksvertegenwoordiging bestaan uit politieke fracties, met hun kiezers daarachter. Zonder steun van beide Kamers haalt geen enkel wetsvoorstel de eindstreep. Zo staat het in de Grondwet.

In plaats van te roeptoeteren dat de Eerste Kamer niet aan politiek mag doen, wordt het tijd dat het kabinet zelf méér politiek gaat bedrijven. Dat betekent: beter zoeken naar een breder draagvlak in de Tweede Kamer en in de samenleving. Of heeft het kabinet zichzelf klemgereden zodat er geen ruimte meer is voor compromissen met anderen? Je zou het denken, nu GroenLinks en D66 door het kabinet zijn afgeserveerd bij het overleg over nieuwe bezuinigingen, nadat het CDA al eerder was afgehaakt.

Verklaart dat de ramkoers richting Eerste Kamer, waar het kabinet nu op zinspeelt? Dat kan al snel tot politieke ongelukken leiden. Maar er is een geluk bij een ongeluk: als het kabinet zich schaakmat zet in de Eerste Kamer, dan is het spel uit en is de kiezer weer aan zet. En die zal dan zorgen voor een beter kabinet, dat wel snapt dat je in dorre tijden van crisis niet moet snoeien maar moet sproeien om weer te kunnen groeien.

Emile Roemer

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De overheid sproeit al jaren teveel. De oplossing van Emile? Nog meer sproeien.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De overheid sproeit al jaren teveel. De oplossing van Emile? Nog meer sproeien.

Na de crisis schulden aflossen en tijdens de crisis sproeien.
Ik los schulden ook pas af als ik goed in de slappen was zit... iets wat het kabinet in de jaren 90 nooit begrepen heeft.

Landen om ons heen doen het stukken beter dan Nederland, zelfs België zonder kabinet doet het nog beter.
Bewijst maar weer dat de liberalen alleen maar een grote mond hebben, claimen verstand te hebben van de economie, maar er in de praktijk niks van bakken.

Onder paars liep de schuldquote terug, hard terug zelfs. Je kan ze moeilijk beschuldigen van leven op te grote voet wat dat betreft. In absolute zin liep de schuld wel op maar in feite telt alleen de schuldquote omdat daarin ook de groei van een economie wordt verdisconteerd. Absolute schuld zegt niet zoveel.

In de jaren 80 werd tijdens een vergelijkbare periode als nu wel zwaar ingezet op verhoging van de uitgaven van de overheid en daarmee de staatsschuld. De wrange vruchten van bijna 10 jaar afbraakpolitiek van VVD en CDA plukken we nu nog steeds.

Wat Roemer wil doen is terug naar de jaren 80 terwijl er geen structurele oplossingen worden geboden.

Wat Roemer wil doen is terug naar de jaren 80 terwijl er geen structurele oplossingen worden geboden.
Ja... dat is precies wat Roemer wil doen. :scratch:

Economie = vertrouwen, vertrouwen en vertrouwen.

Rutte heeft al het vertrouwen in de economie om zeep geholpen net als zijn voorganger, Balkenende, die daar ook meester in was.
Roemer zijn plan heeft als doel niet zomaar geld over de balk te smijten maar vertrouwen terug in de economie te pompen. Alleen met hersteld vertrouwen zorgen we dat we net als onze omringende landen een einde maken aan de recessie.

Rutte heeft al het vertrouwen in de economie om zeep geholpen net als zijn voorganger, Balkenende, die daar ook meester in was.
Roemer zijn plan heeft als doel niet zomaar geld over de balk te smijten maar vertrouwen terug in de economie te pompen. Alleen met hersteld vertrouwen zorgen we dat we net als onze omringende landen een einde maken aan de recessie.

En hoe gaat Roemer dat volgens jou doen?
De man wil alle ondernemers en ambitieuze wegjagen uit dit land met zijn Robin Hood gedachten.
Dat schept nou niet bepaalt veel vertrouwen.

Klinkt natuurlijk leuk roepen dat je het vertrouwen wilt herstellen, maar waar zijn de concrete plannen?

Een overheid moet niet pompen, een overheid moet zorgen dat een land niet verzuipt. Dat doe je alleen door minder overheidsuitgaven, niet door de uitgaven te vermeerderen.

Stimuleren economie door de overheid gebeurt eigenlijk nooit, een overheid kan daarentegen wel de economie om zeep helpen door teveel te bezuinigen. Dan vooral bezuinigingen waar de burgers en bedrijven voor opdraaien terwijl de overheid maar blijft spenderen.

Een overheid moet niet pompen, een overheid moet zorgen dat een land niet verzuipt. Dat doe je alleen door minder overheidsuitgaven, niet door de uitgaven te vermeerderen.

Stimuleren economie door de overheid gebeurt eigenlijk nooit, een overheid kan daarentegen wel de economie om zeep helpen door teveel te bezuinigen. Dan vooral bezuinigingen waar de burgers en bedrijven voor opdraaien terwijl de overheid maar blijft spenderen.

Hier kan ik niks aan toevoegen.

Je hebt als overheid heden ten dagen inderdaad maar weinig middelen om te sturen omdat de kaarten uit handen zijn gegeven tijdens het afgelopen neo-liberaal beleid.

Overheden hebben blijkbaar wel nog het volle vermogen om een economisch klimaat om zeep te helpen.
Roemer heeft nog nooit aan de macht gezeten dus al die opmerkingen dat zijn plannen niet werken zijn misplaatst, of je moet over een kristallen bol beschikken.

De neo-liberalen hebben ons laten zien wat hun plannen als effect hadden/hebben. Daar zit zelfs ondernemend Nederland niet meer op te wachten. Tijd om de schade te beperken zoals Roemer aangeeft.

---------- Post toegevoegd 23 August 2013 om 12:33 ----------

Hier kan ik niks aan toevoegen.
Juist, dat is blijkbaar een sterke eigenschap van je.

Na de crisis schulden aflossen en tijdens de crisis sproeien.
Ik los schulden ook pas af als ik goed in de slappen was zit... iets wat het kabinet in de jaren 90 nooit begrepen heeft.

Landen om ons heen doen het stukken beter dan Nederland, zelfs België zonder kabinet doet het nog beter.
Bewijst maar weer dat de liberalen alleen maar een grote mond hebben, claimen verstand te hebben van de economie, maar er in de praktijk niks van bakken.

Ja man, ligt sowieso aan het kabinet

niet aan de huizenmarkt ofzo, of het zijn van een export-land

Terug
Naar boven