Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij de Nederlandstalige versie liet men de F achterwege.
Wow inderdaad. Dat wist ik niet. Sorry voor de onterechte correctie dan.
Hoe kunnen we ze dan dan DOEN slagen?
1. Iedereen VERPLICHT nederlands doen leren (het is bewezen dat hoe beter iemand nederlands kan, hoe meer die zich belg/nederlander voelt
2. Hoofddoekverbod: hoort niet in een Westerse samenleving, is een teken van onderdrukking en een symbool van niet-integratie
Stel dat iedereen op straat nederlands kan en niemand draagt een hoofddoek, dan heb je al een hele vooruitgang tegenover nu
Waarom kunnen we mensen niet verplichten?
Leven in België/Nederland = verplicht nederlands leren, zoniet paspoort intrekken en terugsturen naar eigen land
In Brussel spreekt 5 % nederlands, 45 % frans en 50 % een andere taal
Dit kan toch niet![]()
Een ware verademing om ook eens nuancering op DBB te zien.Een stuk extremer dan een hoofddoek, en het belangrijkste argument om het te verbieden is dat niet verbieden de deur openzet voor verdere onderdrukking van de vrouw. Het probleem met het verbod is natuurlijk dat bepaalde vrouwen zodanig gehersenspoeld zijn dan ze geheel vrijwillig de boerka willen dragen. De vraag is dus wil je een stuk individuele vrijheid opofferen om die onderdrukking (wat ook verminderde individuele vrijheid vormt) te voorkomen? Tot nu toe is mijn antwoord op die vraag altijd ja geweest, maar ik ben niet meer zo zeker als vroeger. Het is een moeilijke kwestie.
moslimvrouwen willen enkel een burka dragen om hun blauwe plekken niet te laten tonen aan de buitenwereld
---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 00:05 ----------
Verplicht tweetalig? Niet echt een must denk ik...
Gewoon
Vlaanderen: verplicht nederlands, basis frans
Wallonië: verplicht frans, basis nederlands
Brussel: verplicht frans OF nederlands
Dat is nu net het probleem in Vlaanderen zijn de meeste mensen tweetalig. In Wallonië is dat niet het geval, zelfs als ze in Vlaanderen zijn willen ze hebben dat we ons naar hen schikken. En velen trappen er nog in ook!
---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 10:41 ----------
Meer en meer Vlamingen zijn en voelen zich geen 'b'elg...
Waarom zou ik frans perfect moeten spreken? Heb ik buiten school eigenlijk amper nodig
tweetalig zijn in Vlaanderen is imo enkel noodzakelijk als je een hoge functie hebt, anders volstaat basis frans

SRS
En wat versta je onder basis Frans (Frans met een hoofdletter!!!!)?
Hoofdletters man, die zijn belangrijk hoor!!!
En Frans enkel nodig op schoolSRS
En wat versta je onder basis Frans (Frans met een hoofdletter!!!!)?
Zowat heel mijn leven in Vlaanderen gewoond, en neen, de meerderheid van de Vlamingen is niet tweetalig, althans toch niet Frans/Nederlands. Engels/ Nederlands, dat kan ik nog geloven.
Ik maakte mij zonet een bedenking, elke linkse politicus heeft wel zijn mond vol van de o zo leuke multiculturele samenleving, maar bestaat die dan in België of Nederland? Momenteel heb ik de indruk dat de elke gemeenschap vooral naast elkaar leeft.
Een goede waardemeter waaraan je dit kan zien, zijn onze voetbalstadions, in een echte multiculturele samenleving zouden blank, bruin en zwart, moslim, jood, christen of atheïst zij aan zij moeten staan springen
Helaas is dit niet het geval... op het veld is er wel veel multi culti te zien, maar naast het veld zijn het vooral autochtone burgers
Ook het aantal gemengde huwelijken is erg laag, té laag om van een geslaagde multi culti te spreken lijkt mij
Weet je waarom moslims, christenen en atheisten niet zomaar samen kunnen leven? Ben je bekend met de waarden en normen van die verschillende overtuigingen? Het is een wonder dat we nog zo rustig naast elkaar leven als nu het geval is. Sommige waarden en normen kan ik namelijk niet zomaar respecteren omdat ze lijnrecht tegenover de mijne staan. Dat maakt die mensen tot vijanden en daarom zit gebroederlijk bij elkaar op de koffie gaan er niet in.
Het is echt kinderlijk naief om te geloven dat we kunnen doen alsof er geen verschillen zijn.
Er zijn geen verschillen. Alleen maar verschillen die we bedacht hebben , maar die eigenlijk nep zijn. En we zijn te verwaand omdat in te zien of om daar afstand van te doen.Het is echt kinderlijk naief om te geloven dat we kunnen doen alsof er geen verschillen zijn.
Kan je me een voorbeeld geven van die verschillende waarden en normen?
Een moslima mag niet trouwen met een niet moslim man bijvoorbeeld
zolang de muslims aan dat boek blijven hangen, zijn ze gedoemd
Een moslima mag niet trouwen met een niet moslim man bijvoorbeeld
zolang de muslims aan dat boek blijven hangen, zijn ze gedoemd
)wat als een moslim man doet met een joodse vrouw, wat is het kind dan?
Volgens het Jodendom is een kind joods als de moeder joods is
Volgens de Islam is een kind moslim als de vader moslim is
==> wat als een moslim man doet met een joodse vrouw, wat is het kind dan?
(serieuze vraag)
---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 18:53 ----------
Dus stel een moslimgezin in België, met een vader, moeder, 3 broers en 2 zusjes
Die 2 zusjes mogen gewoon afstand doen van hun geloof en zonder hoofddoek en in een rokje de straat op?