Fitness Seller

Beste gitaar solo ooit

Jopie

Ripped Bodybuilder
Waardering
1
Nou het is duidelijk
welke gitaar solo van welke nummer door welke gitarist vind jij het beste??
Laat ik maar beginnen, tja er zijn zoveel niet?

De solo van Malmsteen van het nummer rising force!!! (van de album odyssey)

Ries op zijn luchtgitaar om mij te motiveren een setje te nektrekken. wijoumiaauwwiauw

Metallica - Ride the Lightning
Metallica - For Whom The Bell Tolls
Metallica - Call of the Ktulu

.. moet ik doorgaan? :)

Kan er ook niks aan doen... :sob: vind bijna alle metallica nummers zo vet :hedbang:

Iedere solo van Jimi Hendrix
Machine Gun bijv.

Tja ik zou toch gaan voor iets van Pink Floyd, machtig goeie solo's hebben lui altijd...

the ultimate solo :

Led Zeppelin - Stairway To Heaven

:D :D :D

Stevie Ray Vaughan - Voodoo Chile (Live At El Mocambo)

Verder talloze solo's van Prince & Hendrix. Live zijn ze altijd op hun best.

Nee Spaaik dat is het Ultieme Nummer, want zo'n geniale solo zit er nou ook weer niet in stairway...

Ik zet net het nummer op, maar op het eind zit inderdaad een mooie solo Spike... i stand corrected... maar halen bij pink floyd? no way hozee!

Laatst bewerkt:
tja.....echt dikke riffs....de solo in Ravenous van Arch Enemy is erg vet! als je het vingerwerk in de clip ziet valt je mond open van verbazing....ik denk dat de meeste metalbands wel hoog scoren.

Maar andere genres kunnen er ook wat van....bijvoorbeeld het Rosenberg Trio....DAMN wat kunnen die gasten spelen!!!!!!!! de snelheid van een zeer goede metalband en dan nog wel op een akoustische gitaar! netjes hoor!

Pfoe, dat zijn er toch wel een aantal voor mij. Met name een paar van Hendrix, Joe Satriani en Stevie Ray Vaughan....hmm en Van Halen ook. Halen natuurlijk nooit de snelheid van een Malmsteen maar die kan weer niet tippen aan de sound/gevoel van een SRV/Hendrix.

• Topic Starter Topic Starter
Tim zei:
Pfoe, dat zijn er toch wel een aantal voor mij. Met name een paar van Hendrix, Joe Satriani en Stevie Ray Vaughan....hmm en Van Halen ook. Halen natuurlijk nooit de snelheid van een Malmsteen maar die kan weer niet tippen aan de sound/gevoel van een SRV/Hendrix.

Pfff sorry maar dit kan ik niet zien dus he (ben niet zo`n hendrix fan, sorry)

Malmsteen heeft wel degelijk gevoel, en nog wel meer dan hendrix. Er zijn vele copie gitaristen van malmsteen maar geen een heeft de zelfde feeling!!
De manier hoe hij kan spelen, download maar een dreaming (tell me the true) van malmsteen. Hoe hij hier in valt , krijg je gewoon een stijve van :D

Een gitaarsolo van mijn zoon, ongeacht welke.

Hoe oud ie is? 9
Of ie gitaar kan spelen? Nee

:D :D :D :D

Edit: hoorde vandaag nog een mooie; Slash van Guns 'n Roses in Sweet child of mine

Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo'n solo liefhebber. Maaruh, ik vind de solo in one van metallica wel erg vet. In de meeste nummertjes van metallica zitten wel goede solo's. Maar ik hoor toch stukken liever wat wrede riffs.

:shrug: mag het hier misschien niet zeggen, maar elk krijg toch altijd weer mieretietjes als ik het intro hoor van Dire Straits Money for Nothing.
Heb ik toch een keer m'n pas nieuw gekochte Denon speakers mee opgeblazen.

Alhoewel ik ook Jimi en Metallica, maar ook Prince z'n solo's kan waarderen.
Of die van Eric Clapton, ook goed.

jopiepoekie zei:
Pfff sorry maar dit kan ik niet zien dus he (ben niet zo`n hendrix fan, sorry)

Malmsteen heeft wel degelijk gevoel, en nog wel meer dan hendrix. Er zijn vele copie gitaristen van malmsteen maar geen een heeft de zelfde feeling!!
De manier hoe hij kan spelen, download maar een dreaming (tell me the true) van malmsteen. Hoe hij hier in valt , krijg je gewoon een stijve van :D

Uiteraard! In zijn soort is hij natuurlijk 1 van de besten. Black Star kan ik ook wel waarderen. Maar ik ben nu eenmaal meer een bluesman! ;) :cool:

Guns 'n' roses estrainged (live)
guns 'n' roses november rain (live)
En zo zijn dr nog een aantal die ik wel goed vind, maar waar ik nu ff niet opkom
Eric clapton vind ik wel een goede gitarist, maar om nou te zeggen dat hij steen goede solo's heeft neuh dat niet. (ik ga overigens wel 11 april naar het concert in rotterdam)
Jimi hendrix en carlos santana vind ik ook niet zo heel erg bijzonder. Deze solo's herken je zo op iedere plaat waarmee ze mee spelen. Ze soleren vaak hetzelfde.

(beste nederlandse gitarist blijft natuurlijk harry sacksioni (misschien dat sommigen hem kennen)
Kan de meeste solo's van bekenden gitaristen zo meespelen zonder voorbereiding.

Tsunami zei:
:shrug: mag het hier misschien niet zeggen, maar elk krijg toch altijd weer mieretietjes als ik het intro hoor van Dire Straits Money for Nothing.
Heb ik toch een keer m'n pas nieuw gekochte Denon speakers mee opgeblazen.

Alhoewel ik ook Jimi en Metallica, maar ook Prince z'n solo's kan waarderen.
Of die van Eric Clapton, ook goed.

Ja man! Dat nummer van de Dire Straits is echt geweldig!
Die begin opbouw is zooooo mooi! Dat was het eerst nummer waarmee ik mijn nieuwe boxen ging testen. Geweldig klonk dat!

Tim zei:
Uiteraard! In zijn soort is hij natuurlijk 1 van de besten. Black Star kan ik ook wel waarderen. Maar ik ben nu eenmaal meer een bluesman! ;) :cool:

Black Star vind ik heel gevoelig klinken. Echt mooi!
Verder vind ik Malmsteen niet zo heel boeiend. Geef mij maar Dire Straits en dergelijke. Hoewel ik Steve Vai ook wel kan waarderen. Hij heeft wel wat leuke rustigere nummers.
Steve Luk*tar ( schrijf het vast niet goed ) van Toto is ook een geweldig gitarist. While my guitar gentle weeps heeft hij ook geweldig vertolkt.

Terug
Naar boven