XXL Nutrition

Beste gitaar solo ooit

Vergeet Brian Setzer (Stray Cats, Brian Setzer Orchestra, The Nashvillians etc.) niet op zijn vertrouwde Gretsch gitaar!

Stevie Ray Vaughan , Texas Flood

Hotel california

Beat it - Eddie Van Halen, zeker en vast de beste pop/rock solo lekkere opbouw, jankende bends, snijdende fluitnoten, divebombs, snelheid, zalige tap- en legato stukjes (zonder dat je denkt van hier is em met zijn technische virtuositeit). Het blijft toch muzikaal, past goed bij de song en toch een beetje "out of the box", echt een klein meesterwerkje in een meesterwerk. En dat in een pop(rock)nummer.

Ik kies dit echt voor de kwaliteit want ik hou ook van de vele rock/metal gitaristen(ik zoek graag de extremen op Yngwie, Michael angelo, shawn layne, paul Gilbert, ...) die technisch beter zijn en muziek maken, maar er zijn er weinigen gegeven om zulke pareltjes af te leveren. Het is echt geen gejengel van hier naar ginder (mede dankzij Quincy Jones).

Laatst bewerkt:
Beat it - Eddie Van Halen, zeker en vast de beste pop/rock solo
lekkere opbouw, veel technieken (zonder dat je denkt van hier is em met zijn technische virtuositeit), jankende bends, snijdende fluitnoten, snelheid, blijft toch muzikaal past goed bij de song en toch een beetje "out of the box", echt een klein meesterwerkje in een meesterwerk.

Klinkt 'out of the box' omdat het studio knip en plak werk is van verschillende door Van Halen opgenomen solo's. Maar klinkt inderdaad nice :)

Klinkt 'out of the box' omdat het studio knip en plak werk is van verschillende door Van Halen opgenomen solo's. Maar klinkt inderdaad nice :)

van daar mijn (dankzij Quincy) op het einde. Doet niks af aan de solo of Eddie. In die tijd was Eddie nog wel van zichzelf een 'out of the box' speler, Quincy heeft er natuurlijk nog een geniaal producer sausje overgegooid, maar de biefstuk kwam van Eddie. :D

Laatst bewerkt:
Ik heb er wel een paar.

Iron maiden- phantom of the opera

Gitaargod slash bij zo vele guns and roses songs

children of bodom rammen er ook wel een paar uit

Terug
Naar boven