Fitness Seller

Beste gitaar solo ooit

Steve Lukather(Toto) is zeer goed

Ik vind november rain nog altijd vet, maar ik ben een leek dus al die andere namen zeggen me vrij weinig

Santana - Europe

kiWIET zei:
Steve Lukather(Toto) is zeer goed

Hehe , even tussendoor hoor. Jij bankdrukt meer dan je squat EN dat je deadlift? Hoe krijg je dat voor elkaar? Jaar lang lopen bankdrukken ofzo zonder andere spieren te trainen?

• Topic Starter Topic Starter
Azrael zei:
Hehe , even tussendoor hoor. Jij bankdrukt meer dan je squat EN dat je deadlift? Hoe krijg je dat voor elkaar? Jaar lang lopen bankdrukken ofzo zonder andere spieren te trainen?

Niks daarvan!!

Niks off topic!!!!!!

Moeilijk.

In mijn ogen is er geen beste. Maar zijn er 100en die je heel goed kan vinden, afhankelijk van je stemming op dat moment.

Dan denk ik aan eerder genoemde solo's zoals bij GnR, Metallica, Jimi Hendrix, Eric Clapton, bepaalde nummers van de Stones etc. Vooral live heeft nog wel eens m'n voorkeur, dan proef je de sfeer er nog bij wat het geheel compleet maakt.

Maar vergeet ook niet de voor de meesten hier onbekende blues artiesten, of een Stevie Ray Vaughan die ook heel goed was met de gitaar.

Het complete album “and justice for all” van Metallica. Die plaat is 1 grote gitaarsolo.
Overkill van Motörhead (dat nummer heeft ook strak drumwerk).

Dream theater concert laatst in Ahoy. De 'battle' van de gitarist tegen het keyboard (de ene speelt, de andere speelt het na, steeds moeilijker en ingewikkelder) die uiteindelijk resulteerde in een schitterend samenspel van het keyboard en de gitaar. Dat was echt heeeeel vet!

Jimi is en blijft the shit!! Ben een enorme metallica fan en speel zelf ook gitaar. Moet zeggen dat het altijd iets persoonlijks is, maar ik vind de solo in nothing else matters wel heel erg goed. En de solo in Kayleigh van Marillion is ook erg goed.

Pantera - The Sleep

Dimebag op z'n best!

Steve V. natuurlijk, beste gitarist van dit moment.

krijg ik ook maar door via mn broertje :D

Jimi Hendrix - Red House
Brian May - Innuendo(na het flamengo stuk)
Steve Vai - Heel passion and warfare
Joe Satriani - Begin solo van Surfing with the alien...die hele wah-wah rif is trouwens waanzinnig.
enz. enz.

Oh ja tuurlijk om niet te vergeten een van de beste allertijde die tweestemmige solo aan het einde van Hotel california..geniaal.

Op 6:17 in het nummer Orion van Metallica zit een heel erg mooie, net als aan het einde van Starship Trooper van Yes.

Verder zijn er natuurlijk heel veel mooie solo's, beetje lastig om daaruit te gaan kiezen.
En dan is er nog het verschil tussen een mooie technische solo, of een solo waar je aan hoort dat iemand het met gevoel speelt, zijn ziel erin legt zeg maar.

Prince heeft ook wel enorm goede solo's en is 1 van de beste gitaristen van de 20ste en 21ste eeuw, mss (net) niet zo goed als Jimi maar aardig in de buurt.

Laatst bewerkt:
Vind zelf oa de volgende solo's heel vet:
Eric Clapton - Layla
Van Halen - Beat it
Pink Floyd - Comfortably numb
Prince - Purple Rain
En Stairway to Heaven natuutlijk.

private investigations

Terug
Naar boven