MuscleMeat

beste manier van cleanbulken?

aristotle

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
ik heb zoals iedereen op dit forum een vraag ;).
ik heb net gedaan met cutten en zou graag een 7 kg aankomen maar dan toch vooral in spiermassa, en dit ben ik van plan door te cleanbulken.
nu is mijn vraag deze= mijn energieverbruik in rust is ongeveer 1848 kcal. is het verstandiger om gewoon per dag je calorieverbruik te berekenen en er zo 200 kcal bijtellen of gewoon een gemiddelde nemen?.. ik dacht eerst men calorieverbruik netjes per dag te berekenen maar dan kwam ik op sommige dagen waarbij ik dan met men fiets naar het werk ging en natuurlijk ook werkte en erna nog ging trainen op +/- 3900 kcal op 1 dag kwam en als ik dan op men vrije dag bijv. helemaal niets doe tja dan is men verbruik een goede 2000 kcal op 1 dag... ik let natuurlijk wel dat men eiwitgehalte altijd iets van een 210 gr is ;). ik vond dit op 1 manier veel te wisselvallig en dacht mesch gewoon al mijn dagen waarop ik verschillende energiebehoeften had gewoon op te tellen en daar een gemiddelde van te nemen. en dan kwam ik op een 3000 kcal per dag uit ;). ik vond niet echt info over wat ik het beste zou doen dus wat lijkt jullie? alvast bedankt voor de reacties.n

Gwn die 3000kcal aanhouden voor 't gemak.. Zolang je maar blijft groeien op die 3000kcal per dag en anders er 200 kcals bovenop gooien als je stagneert.

Persoonlijk zou ik meer eten op actieve dagen en minder eten op rustdagen. Zorg wel dat je boven je onderhoud eet. Ik kan dit echter niet met wetenschap onderbouwen...

je aan de e/k/v's houden, en meal frequentie

Onderhoud x je activiteitsfactor + voor spiermassa 20-30% boven BMR (Basic Metabolism Rate)...

Op trainingsdagen je post workout maaltijd inbouwen, op niet-krachttrainingsdagen deze post workout maaltijd weglaten.

• Topic Starter Topic Starter
ok bedankt voor het advies ;)

je aan de e/k/v's houden, en meal frequentie

Wat heeft meal frequentie er mee te maken. Gewoon doen wat jij leuk vindt en je gemakkelijk kan volhouden

Alleen aantal cals telt, of je dat nu in 3 keer eet of in 6 keer
en e k v van bvb 30 50 20 hanteren.
Zou gewoon op onderhoud beginnen en elke week meten en wegen. Ben je niks bij, doe je 100 gr kh erbij per dag, opnieuw meten... Gain je teveel kan je op rustdagen bvb je kh verminderen...

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven