XXL Nutrition

Beste multivitamine

Bezoekers in dit topic

BEAST 026

Novice
Lid geworden
10 feb 2019
Berichten
19
Waardering
9
Lengte
1m88
Massa
98kg
Vetpercentage
14%
Hallo beste forumleden,

Ik lees al een poosje mee hier. Ik heb toch een account aan gemaakt omdat ik hoop dat er mensen zijn die mij hier een antwoord op kunnen geven. Ik ben namelijk op zoek naar een goede multivitamine die ook de benodigde mineralen bevat.

Ik train momenteel op een push pull legs en dat 6 dagen in de week. Ook doe ik zwaar fysiek werk. Nu ben ik aan het cutten en merk ik toch dat ik waarschijnlijk (buiten om het feit dat ik onder mijn onderhoud zit) moe en futloos ben. Mijn bloed druk is een beetje aan de hoge kant savonds. Kan dit te wijten zijn aan een te kort van bepaalde vitamines en andere belangrijke mineralen?

Ik slik al jaren de multi vit van xxl en wil toch mischien de over stap maken naar Animal pak. Wat zijn jullie meningen over Animal pak? Over rated of toch beter en completer dan een normale multivitamine?

Ook kwam ik deze tegen van vitamine compleet: https://www.vitaminecompleet.nl/multivitamine/
Je kan ze op de site vergelijken met andere merken, zoals met Animal pak.

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar Animal pak. Graag hoor ik een mening van mensen met wat meer verstand over vitamines en mineralen. Alvast bedankt.
 
cutten - 6xpw trainen - zwaar werk... Dat zijn wel omstandigheden die je klachten kunnen veroorzaken. Ook al slik je vitamines.

Hoe lang zit je al in de cut en hoe ver onder je onderhoud?
 
Mijn onderhoud zit rond de 3800. Ik eet nu ongeveer 3200 kcal elke dag. Ik ben vanaf 1 januari aan het cutten. Ik kom van de 101 kilo met een vet percentage van 16%. Ik weeg nu 98 kilo en vetpercentage schat ik rond de 14%, maar heb ik nog niet gemeten.
 
Zwaar fysiek werk, 6 trainingsdagen per week en een calorie deficit... Dan snap ik wel dat je je moe en futloos voelt. Blijf een week weg uit de gym (wel je dieet blijven volgen natuurlijk) en kijk hoe je je vervolgens voelt.

Wat de multivitamins betreft; Orthomol zou je kunnen overwegen.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik neem wel een deload week eens in de 6 a 8 weken, dus dan train ik helemaal niet of maar met de helft van mijn normale volume.
 
Ik denk dat ik toch te maken heb met een magnesium te kort. De klachten komen aardig overeen.

Een citaat van de onderstaande site:
"bepaald voedsel blokkeert de opname van magnesium (als je veel proteïnen eet, maar ook looizuur in thee en oxaalzuur en phitinezuur in onder andere spinazie, granen en soja verhinderen de opname van mineralen);"

https://mens-en-gezondheid.infonu.n...aken-tekort-aan-magnesium.html#hoge-bloeddruk

Ik heb al een potje besteld bij xxl.
 
Back
Naar boven