AndroidHealthClinic

Beste rug oefening

I love seated cable rows :)

• Like
Waarderingen: cuda
Optrekken.

zonder twijfel deads dan bor/chins

Als je echt één oefening moet kiezen voor de rug, dan is het duidelijk deadlift.

dat het zwaarder is zegt niks, meestal geld dat de grip(wijdte)waarin je het sterkst bent je de meeste winst pakt omdat je zo meer gewicht kunt verplaatsen en de meeste spiervezels en motor units aanspreekt wat zich vertaalt in meer massa en kracht.
Wilt dat dan niet zeggen dat onderhandse chins meer massa kweken dan overhands, omdat je er meer gewicht mee aankan?

Wilt dat dan niet zeggen dat onderhandse chins meer massa kweken dan overhands, omdat je er meer gewicht mee aankan?

ik zelf heb inderdaad de voorkeur naar onderhandse chins om die reden en merk ook dat ik er meer aan heb.

maar er zijn ook mensen die bv onderhands chinnen rottig vinden voelen net zoals bij onderhands bb rowen(wat ik zelf ook rot vind) en daarom denk ik dat je vooral naar de grip wijdte moet kijken binnen 1 en dezelfde oefeningen voor je onderhandse of bovenhandse varianten pakt.

Deadlift.

Als je echt één oefening moet kiezen voor de rug, dan is het duidelijk deadlift.

Lats worden meer geactiveerd bij pronated grip (dus bovenhands). Weet niet meer waar die link is daar de studie, maar je zal me moeten geloven:D.

Owjah, en gripwijdte brengt ook geen significant verschil teweeg.

Laatst bewerkt:
Lats worden meer geactiveerd bij supinated grip (dus bovenhands). Weet niet meer waar die link is daar de studie, maar je zal me moeten geloven:D.

Supinated is onderhands. En ik geloof je niet.

Barbell rows met deadstop .

Curl bar row en lat pull downs

Lats worden meer geactiveerd bij pronated grip (dus bovenhands). Weet niet meer waar die link is daar de studie, maar je zal me moeten geloven:D.

waardeloos onderzoek tbh, real world resultaten geven dikwijls toch andere resultaten als de bs claim het maakt allemaal maar niet uit.

waardeloos onderzoek tbh, real world resultaten geven dikwijls toch andere resultaten als de bs claim het maakt allemaal maar niet uit.

Ik kan toch beter squeezen bovenhands. Maar doe ook bv op de ene dag pull ups (dus bovenhands) en op de andere dag dan onderhandse lat pulldowns.

Maar mss ook niet vergeten om zowel een rugdikte als rugwijdte oef. in je schema te stoppen of het accent te verleggen bij één en dezelfde oef.

Verklaar dan eens wat volgens jou rug wijdte en wat rug dikte is, duidelijke uitleg aub.

Variations in muscle activation levels during traditional latissimus dorsi weight training exercises: An experimental study

Conclusion
The wide grip lat pulldown demonstrated a small but non-significant increase in the activity of the latissimus dorsi compared with the supinated grip pulldown. This same small increase is seen in biceps muscle when using a supinated grip versus the wide grip during the lat pulldown. Due to the small changes in muscle activity there appears to be very little difference in muscle activity between the wide grip lat pulldown and the supinated grip lat pulldown for the biceps and latissimus dorsi muscles.

http://www.dynamic-med.com/content/3/1/4

Als je dan in de sup. positie sterker ben en dus meer reps kan maken/gewicht kan verplaatsen is de gesupineerde versie de beste keus.

Verders denk ik dat je het best beide varianten kan verwerken omdat de gesupineerde pull down/chin meestal met een smalle greep gedaan word en de ellebogen naar voren.

Gesupineerd/smal is dus schouder extensie terwijl de wijde geproneerde greep schouder adductie is. Twee verschilende bewegingen dus.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven