MuscleMeat

beste trainingsadvies voor 40+ ?

zomer

Novice
Waardering
0
Hallo, ik wil graag advies...

Ik train nu ongeveer 3 maanden en heb al een beetje zichtbaar resultaat gelukkig!
Ik ben 40 jaar, slank postuur en ongeveer76 kg.

train 2 x per week full body en gebruik elite whey shakes 2 maal daags.
mijn schema is:
borst
rug
schouders
triceps
biceps

wie kan mij vertellen hoe je op deze leeftijd (nog) het beste spiermassa kunt krijgen en wat het beste is om te doen qua voeding en training etc.

Ik hoop op een reactie van iemand die ervaring heeft.

Hallo, ik wil graag advies...

Ik train nu ongeveer 3 maanden en heb al een beetje zichtbaar resultaat gelukkig!
Ik ben 40 jaar, slank postuur en ongeveer76 kg.

train 2 x per week full body en gebruik elite whey shakes 2 maal daags.
mijn schema is:
borst
rug
schouders
triceps
biceps

wie kan mij vertellen hoe je op deze leeftijd (nog) het beste spiermassa kunt krijgen en wat het beste is om te doen qua voeding en training etc.

Ik hoop op een reactie van iemand die ervaring heeft.

Als je ouder bent verandert het lichaam...belangrijk blijft om hoog in de eiwitten te blijven zitten omdat je bf sneller op loopt als de jongere generatie,
alles sluit gewoon wat nauwer maar ook je supplementie behoefte ligt anders.

Als ouder wordende bb-er kan het zijn dat je goed gaat reageren op GABA en Ornithine toevoeging, je groeihormoon ligt plat en is niet te vergelijken met die van een 20-jarige...GABA, Ornithine etc. kan dan een positieve invloed hebben, dit sluit trouwens wel allemaal nauw in combinaties. Daarbij kun je b.v. ook nog Detox One gebruiken, zitten goede bruikbare stoffen in voor atleten van boven de 35+.

Verder zou ik zelf in een splitschema van 3 dagen p.w. gaan werken, zodat je specifiek kunt schaven aan bepaalde spiergroepen en meer tijd hebt en....zeker benen trainen !:dance:. Verder voorlopig even basic blijven en dan stukje voor stukje bijstellen waar dat nodig is;).

Ben zelf ook boven de 40. Denk niet dat het op onze leeftijd per-se langzamer gaat. Full body doe ikzelf ook.
Ikzelf train 3-4 keer per week, afhankelijk van hoeveelheid spierpijn.

Nooit ontbreken mag:
- squat
- deadlift
- chin up/pull up
- dips

en verder:
- overload

Als je geen schema hebt, kan ik je Rippetoe aanbevelen.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt. ik zie dat ik strakker wordt maar in gewicht kom ik niet aan helaas. ik heb wel de neiging dat mijn buik helaas snel dikker wordt als ik bv bier of anders slechte dingen eet! verder krijg ik voldoende eiwit binnen maar ben op zoek naar de juiste voeding(koolhydraten) om niet dik te worden qua buik maar wel aan spiermassa wil winnen. wie helpt mij ????
verder hou ik na een training 3 dagen rust aan en dan train ik weer. dit omdat dit wordt aanbevolen ivm mijn leeftijd omdat herstel langer duurt dan wanneer je jonger bent.

Kan het zo zijn dat je vet verbrandt en spieren kweekt, waardoor je netto weinig verschil in gewicht merkt?

ik hoop dat dat het is.... maar maak me beetje zorgen, tis net of ik voor niks train nl..of dat ik te weinig eet of zo?

Gaan je gewichten omhoog? Kan je steeds zwaarder tillen? Zo ja, dan is er weinig aan de hand.
Zo nee, dan moet je uitzoeken wat er fout gaat.

Ik snap het niet! ik ben 1,5 kg afgevallen! in 2 maanden.terwijl ik veel/extra eiwitten neem en normaal eet. ik ben wel strakker en wat gespierder geworden maar maak me zorgen hoe dit kan?ik gebruik elite wey eiwitten shakes.ochetnds en avonds en na de training.ik ga langzaam in gewicht omhoog qua trainen maar niet zoals ik zou willen, maar een beetje dus.
Is het misschien zo dat ik langzame eiwitten nodig ben ipv snelle zoals die elite wey shakes????? Wie helpt mij?????

Drink minder water en in plaats daarvan (magere/halfvolle) melk. En eet s'avonds nog een bakje magere kwark.

Zomer, spieren groeien als je ze belast boven 80% van 1RM.
Check of je dit doet. Zo niet, doe dan zwaardere gewichten met minder reps.

In gewoon Nederlands; doe eens sets met een gewicht dat je 5-6 kan doen en niet meer. Doe dan een set of 3 en probeer van 5-6 keer naar 7-8 keer te komen.
Wanneer je dat haalt => gewicht verhogen.

Als je echt wilt weten wat er in je lijf gebeurt zul je bf% moeten meten.
Anders weet je nooit zeker hoeveel vet en hoeveel spieren je hebt.

Zolang je gewichten omhoog gaan zou ik me nog niet zo heel veel zorgen maken. Je kunt proberen uit te vinden hoe je gewichten nóg sneller omhoog gaan, maar op het moment dat je squat of deadlift 50 kg hoger ligt dan nu is het bijna onmogelijk dat je minder spieren hebt!

net gemeten op weegschaal:

ben 40 jaar en slank postuur

74 kg

18% vetpercentage
61 % spier

kan iemand hier iets over zeggen???

Ja hoor. 74kg X 18% = 13,3 kg vet.
Meet over een maand nog een keer, dan weet je of je vet verliest en spieren aanmaakt.
Houd er echter rekening mee dat vet% soms onbetrouwbaar gemeten kunnen zijn. De ene methode is nauwkeuriger dan de andere. Hoe is het gemeten?

Je vertelt dat je gewichten omhoog gaan, maar langzaam. Hoe snel maak je momenteel vorderingen?

Doe je de grote 3 oefeningen (squat, bench press & deadlift)? Zo ja, hoe is je vooruitgang hier?

Terug
Naar boven