XXL Nutrition

Beter herstel / diepere slaap

Mits je voldoende B vitamine inneemt
Je bedoeld: genoeg vitamine B nemen zorgt voor betere opname van tryptofaan? Er zijn dan vast ook wel stoffen die de opname remmen. Weet je dat? Zoals calcium dat bijv. bij ijzer doet in voeding.

Je bedoeld: genoeg vitamine B nemen zorgt voor betere opname van tryptofaan? Er zijn dan vast ook wel stoffen die de opname remmen. Weet je dat? Zoals calcium dat bijv. bij ijzer doet in voeding.

Nee, om neurotransmitters te synthetiseren uit tryptofaan heb je bijvoorbeeld vit B6 pyridoxine nodig.
Uit tryptofaan kan ook vit b3 nicotinezuur gesynthetiseerd worden.
Pyridoxine is ook een co-enzym in het glycogeen metabolisme.
En nog tig processen.

als je alleen de symptomen wilt tegen gaan: temazepam....knockt je de f**k out, maar komt wel met bijwerkingen

als je de oorzaak van het probleem wilt aanpakken: ga na een psycholoog

Heb alles wel zo'n beetje geprobeerd heb al jaren slaapproblemen.

Probeer eens een mix van phenibut, 5-HTP en Tryptofaan dit is bij mij zo een beetje het enige wat werkt buiten de benzo's om dan.

Doxylamine werkt ook redelijk alleen in hier in Nederland niet vrij verkrijgbaar. Mijn collega neemt ze altijd voor me mee uit de apotheek in Frankrijk. Die zit daar geregeld voor zaken

Ipv het bij middeltjes te zoeken: is het misschien een idee om na te gaan hoe het komt dat je niet doorslaapt? 2-3x per nacht wakker worden is niet echt heel normaal. Heb je last van stress, want daar lijkt het een beetje op. Ik zou het sowieso nooit zoeken bij ronduit slechte middelen zoals melatonine (gewenning/verslaving), alcohol (althans, niet voor het doel om door te slapen) of jointjes/benzo's/pheni (slechtste advies in tijden hier op dbb).

ZMA + L-Trtyptofaan

Ipv het bij middeltjes te zoeken: is het misschien een idee om na te gaan hoe het komt dat je niet doorslaapt? 2-3x per nacht wakker worden is niet echt heel normaal. Heb je last van stress, want daar lijkt het een beetje op. Ik zou het sowieso nooit zoeken bij ronduit slechte middelen zoals melatonine (gewenning/verslaving), alcohol (althans, niet voor het doel om door te slapen) of jointjes/benzo's/pheni (slechtste advies in tijden hier op dbb).
Bron?

Waarom kiest iedereen voor L-Tryptofaan en niet 5 HTP? Ben wel benieuwd naar jullie mening, aangezien het algemeen bekend is dat 5 HTP veel makkelijker bij de hersenen komt als L-Tryptofaan. Daarmee heb je veel minder nodig van het product en is het dus nog een stuk goedkoper ook.

Hahaha lang zoeken en dan alleen met dr. oz als bron komem only on dbb :D

Zijn er goede supplementen om je herstel te bevorderen en/of je een betere en diepere nachtrust geven? Ik slaap doordeweeks eigenlijk net iets te weinig en wordt vaak 2-3 keer wakker per nacht. De laatste paar weken herstel ik daardoor wat minder snel. Zo merk ik als ik op een maandag mijn hamstrings sloop, ik donderdag of zelfs vrijdag nog niet helemaal fijn kan deadliften.

L-Dopa icb met melatonine.

OT: probeer eens wat cardio toe te voegen aan je schema

veel studies laten een verband zien tussen cardiovasculaire inspanning en slaapkwaliteit

Terug
Naar boven