XXL Nutrition

Gesloten between a rock and a hard place.

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Helpen straps beter bij de pull oefeningen? Ik zit door een werkongeval aan mijn rechterhand met minder kracht.. momenteel denk ik dat ik opzich wel grip genoeg heb?
20220510_204151.jpg

Helpen straps beter bij de pull oefeningen? Ik zit door een werkongeval aan mijn rechterhand met minder kracht.. momenteel denk ik dat ik opzich wel grip genoeg heb?
20220510_204151.jpg
Denk dat straps behoorlijk zullen helpen bij sommige oefeningen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.023
20220510_204151.jpg

Ja denk dat je mss wat stabielere grip hebt?

Klote man, ergens tussen gekomen?

20220510_204151.jpg
Jazeker, gaat echt veel helpen.

Hoe is dat zo gebeurd?

Ja denk dat je mss wat stabielere grip hebt?

Klote man, ergens tussen gekomen?

Jazeker, gaat echt veel helpen.

Hoe is dat zo gebeurd?

Werk aan de haven van antwerpen, met aan boord kranen vast te maken, vast te komen zitten tussen ketting waar we mee lashen.. heel mijn arm zat er tussen maar door de reflex die ik nog had is het uiteindelijk enkel de vinger geworden die er werd afgerukt. Dus geluk bij ongeluk..

Misschien dat je biceps daarom zo achterlopen? :trollface: grapje grapje, is het moeilijk met pulldowns om straps te gebruiken?
Uni gebruik ik ze niet maar met de stang draai ik ze er omheen. Zorgt er toch voor dat je meer grip hebt, vooral na paar werksetjes heb je al snel klamme handen.

20220510_204151.jpg
Straps maken echt een wereld van verschil. Bij veel pull bewegingen doen mensen onbewust veel met de biceps. Als je de straps vastzet en je houd je hand als een soort haak dus je duim “los” dan heb je veel meer gevoel in je rug en train je die harder.

Xxl straps paar euro en gaan al jaren mee. Gebruik ze zelf voor elke pull oefeningen indien dit kan; bb/db row, lat pull down, v bar row, etc etc
Groot gelijk ook
Zonde om als bodybuilder je progressie te gaan limiteren door gripkracht

Groot gelijk ook
Zonde om als bodybuilder je progressie te gaan limiteren door gripkracht
Ik vind het altijd leuk om geen straps te gebruiken. Alleen bij deadlifts met pronated grip vind ik ze meerwaarde hebben, en bij zware db rows als de stang glad is.

Straps maken echt een wereld van verschil. Bij veel pull bewegingen doen mensen onbewust veel met de biceps. Als je de straps vastzet en je houd je hand als een soort haak dus je duim “los” dan heb je veel meer gevoel in je rug en train je die harder.
Misschien moet jij dan juist geen straps gebruiken, dan waren je biceps groter :trollface:

Bekijk bijlage strong_grips_1.webp
Ik heb deze al jaren en buiten een stikselfoutje is er nooit eentje stuk gegaan.
Ik koop wel elk jaar nieuwe omdat die dingen na verloop van tijd toch beginne te stinken.

Straps zijn straps kwa merk maakt het denk ik weinig uit, maar kijk wel na het materiaal ik heb leer, nylon en katoen maar leer rekt te veel en nylon snijdt heel erg, dus zou katoen nemen als ik jou was.

• #1.034
Straps zijn straps kwa merk maakt het denk ik weinig uit, maar kijk wel na het materiaal ik heb leer, nylon en katoen maar leer rekt te veel en nylon snijdt heel erg, dus zou katoen nemen als ik jou was.
Denk dat katoen wel fijner is idd👍

• #1.035
Hele fijne legday.

Heb zowiezo de laatste week het gevoel alsof het een beetje in een stroomversnelling gaat, heb minder rust nodig tussen sets/oefeningen , dat soort dingen.

En er komen ook steeds meer aderen op mn benen. ze groeien prima.

Laatst bewerkt:
  • #1.036
Netjes, hoe strict doe je 'm aan de bovenkant? Dat zie je nu net niet.

Je kan namelijk wat meer open draaien. op 3:10 zie je de drie varianten.

Heb hem gekeken maar ik doe de 2e versie van de 3, die komt het dicht's bij maar mss beweegt mn bovenlichaam iets minder. Zal het binnekort nog eens filmen.

Heb hem gekeken maar ik doe de 2e versie van de 3, die komt het dicht's bij maar mss beweegt mn bovenlichaam iets minder. Zal het binnekort nog eens filmen.
Je moet Jeff Nippard niet helemaal serieus nemen. Kijk maar eens hoe hij bankdrukt.

Dit dus! Doe dit sinds dit jaar en je hit je rug gewoon veel beter. Bij machine rows doe ik ook een thumbs up :p veel leuker trainen vind ik zelf

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven