Fitness Seller

Beursgang Facebook

Als hij zijn aandelen verkoopt zal het eerder aan 1 partij zijn maar dan met doel om Facebook gedeeltelijk te verkopen. De aandelen die Zuckerberg bezit zijn aandelen die niet vrij verhandelbaar zijn en kunnen dus alleen onderhands verkocht worden.

Eigenaren, CEO's en andere hoger geplaatsten binnen een bedrijf krijgen meestal opties als beloning die relatief goedkoop omgezet kunnen worden in vrij verhandelbare aandelen. Dat is voor veel CEO's of eigenaren een belangrijke bron van inkomsten, mits ze natuurlijk die opties verzilveren en de aandelen verkopen. Maar het is bijna standaard dat een gedeelte van de aandelen op die manier worden verkocht. Gelden wel strikte regels voor, je mag niet verkopen als cijfers in aantocht zijn, je mag wel verkopen als kwartaal of jaarcijfers bekend zijn bijvoorbeeld.

Andersom komt overigens ook voor, hooggeplaatsten of eigenaren die aandelen kopen. Vaak worden die aandelen dan later weer verkocht tegen een hogere prijs, maar er zijn genoeg gevallen bekend waarbij CEO's grote verliezen leden op hun aankopen.

Dus afentoe verkopen ze simpelweg een stukje om zo geld te ontvangen om van te leven?

16 Miljard... WTF! Maargoed next bubble is dus een feit... :rolleyes:

Hahah gaat die beurs in USA open, gaat facebook niet beginnen met handelen.

omdatz e kapsones hebben van hier tot Timboektoe

Hahah gaat die beurs in USA open, gaat facebook niet beginnen met handelen.

omdatz e kapsones hebben van hier tot Timboektoe

De handel is al gewoon 21 minuten bezig.. gaat altijd zo, eerst de handel tussen bedrijven en banken en belangrijke personen, daarna mogen zij alles op de markt gooien voor de particulieren.

Bono van U2 heeft ook een mooie dag. Zijn aandeel uit 2009 was €90miljoen. Vandaag €1,5 miljard.

De handel is al gewoon 21 minuten bezig.. gaat altijd zo, eerst de handel tussen bedrijven en banken en belangrijke personen, daarna mogen zij alles op de markt gooien voor de particulieren.
voorbeurs is dat en das van 7 tot 9.30
om 9.30 mogen ze gewoon hun aandelen verhandelen, maar ze hebben express gewacht omdat ze vinden dat ze dan 'stijl' hebben

Ja bono heeft opzich geen slechte dag vandaag.

Btw hoop ik wel dat jullie zn cd's blijven kopen

piraterij is badddd voor bono.

voorbeurs is dat en das van 7 tot 9.30
om 9.30 mogen ze gewoon hun aandelen verhandelen, maar ze hebben express gewacht omdat ze vinden dat ze dan 'stijl' hebben

nee niet voorbeurs, lees wat ik zeg.. 9:30 is er handel, maar niet voor jou en mij..

Als je nou van de koersstijging van vandaag wil profiteren en bijv. morgen alweer verkopen, hoe doe je dat dan? Gewoon order plaatsen online bij je bank en dan morgen alweer op de markt gooien? En hoeveel kosten zijn er verbonden aan kopen/verkopen? Is dit een interessante strategie?

dat zeg ik, lezen vriend:
NEW YORK (CNNMoney) -- The most hyped IPO of the year is here, but you won't be able to trade Facebook's stock right when the market opens at 9:30 on Friday.
That's because Facebook (FB) will trade on the Nasdaq exchange, which doesn't open up initial public offerings until a bit later in the trading session.

jij en ik dus, WEL voor bedrijven, die zijn nu al lang aan het handelen, en hetgeen zij dan weer voor dik geld te koop aanbieden is bestemt voor het publiek

dat zeg ik, lezen vriend:

jij en ik dus, WEL voor bedrijven, die zijn nu al lang aan het handelen, en hetgeen zij dan weer voor dik geld te koop aanbieden is bestemt voor het publiek
ja chil vriend :D
ik geef je gelijk. daarom poste ik die link die ik net vond

Als je nou van de koersstijging van vandaag wil profiteren en bijv. morgen alweer verkopen, hoe doe je dat dan? Gewoon order plaatsen online bij je bank en dan morgen alweer op de markt gooien? En hoeveel kosten zijn er verbonden aan kopen/verkopen? Is dit een interessante strategie?

nee dat is niet interessant, tenzij jij een brooker hebt die jou een voorkeurspositie kan beloven(kleine kans!:D), anders kom je helemaal aan het eind na de banken, vrienden en andere rijken die voor jou mogen kopen..

Die bieden het vervolgens voor dik geld weer aan, en dan pas kun jij kopen en is de winst al grotendeels genomen door andere partijen.

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 16:28 ----------

ja chil vriend :D
ik geef je gelijk. daarom poste ik die link die ik net vond

ja ik zit opgefokt te wachten tot de handel vrijkomt:D

nee dat is niet interessant, tenzij jij een brooker hebt die jou een voorkeurspositie kan beloven(kleine kans!:D), anders kom je helemaal aan het eind na de banken, vrienden en andere rijken die voor jou mogen kopen..

Die bieden het vervolgens voor dik geld weer aan, en dan pas kun jij kopen en is de winst al grotendeels genomen door andere partijen.

---------- Post toegevoegd Fri 18 May 2012 om 16:28 ----------

ja ik zit opgefokt te wachten tot de handel vrijkomt:D
ik ook :P

ik ga sowieso niet aandelen kopen. Ik dacht eerst nog een put maarja ik vind het een beetje te onvoorspellend allemaal.

ben wel reuze benieuwd wat het gaat doen???

$42 koers momenteel, dat is bar weinig voor een $38 introductie!

Ik las net dat je via eTrade wel de aandelen kan kopen, maar volgens jou nooit aan de introductieprijs? Omdat ik las dat het vandaag wel flink zou kunnen stijgen, en misschien daarna niet meer als alles weer op de markt gegooid wordt. Dus eigenlijk die eerste dag meepakken was het plan, maar dat kan zelfs niet???

Krijg nu trouwens dit te zien op etrade:

"It seems the page you requested is too BUSY.
Please give it a try in a few minutes."

problem?

Terug
Naar boven