XXL Nutrition

Beursgang Facebook

38.75 nu en blijft zakken...

FB personeel en insiders zullen hun deel wel zo snel mogelijk gaan verkopen...

Zullen nog wel een maand of 4 moeten wachten, na een IPO mag je niet direct verkopen als je aandelen hebt verkregen voor de daadwerkelijke beursgang. Sommige insiders hebben eventueel wel onderhands pakketten kunnen verkopen aan derden maar dat heeft geen directe invloed op de beurskoers.

Ik heb ook het idee dat FB alleen maar naar de beurs is gegaan omdat die gasten van Fb (vooral Mark suckerberg) een oneindige dosis arrogantie heeft.

Ik dat het een korte periode gaat stijgen en daarna gaat dalen tot een niveau lager dan de prijs bij introductie. Zelfde lot als Zynga en LinkedIn dus.

50.000 aandelen per seconde gemiddeld worden er momenteel verhandeld.

Ze konden eigenlijk ook geen slechtere tijd gekozen hebben voor de IPO. Einde van Operation Twist door de federal reserve is al in zicht en dit is een belangrijke driver voor de op consumptie gebaseerde economie in de VS. Sinds het ingrijpen van de fed is elk jaar rond deze tijd de beurs afgezwakt, dat lijkt dit jaar niet anders te zijn.

Om die exacte reden zakt Europa nu ook weg inderdaad, ben benieuwd hoelang we nog voort kwakkelen! Ik zie de crisis nog wel een paar jaar voor problemen zorgen.. en hij duurt al 4 jaar!!

in middels al 445 miljoen aandelen verkocht bij Facebook. gaat hard!

Nog geen percent winst de eerste dag, fail. Prijs werd ook door underwriter(s) boven de 38 dollar gehouden.

20120518_peakfacebook_0.png

Goeie grafiek hierboven, zou zomaar bewaarheid kunnen worden! 2-3 jaar succes nog en dan langzaam uit beeld verdwijnen,

MySpace vergelijken met facebook....

Zet er dan ook een grafiek naast met aantal gebruikers en aantal landen waar het actief is

Het is meer om te laten zien dat sociaalnetwerksites door een cycle gaan in de Google search trends. Het is niet om te impliceren dat FB = MS. Maar de kans bestaat altijd dat FB na een tijd 'te gewoon' wordt als iedereen inclusief de ouders erop zitten en jongeren weer iets anders willen. En dat soort sites begint altijd bij wat jongeren cool vinden en bloeden dood wanneer die dat niet meer vinden.

Ik denk zelf ook dat het vanaf nu minder gaat, top bereikt... maar heb geen statistieken. Het gaat allemaal met golven, Hyves is ook alweer verleden tijd... toen Facebook... nog ergens Myspace... ooit nog CU2 ofzo hehe. Over ongeveer 2 jaar weer wat anders? Of misschien krijgt iedereen wel de pestpleurishekel aan Facebookachtige zaken?

Alle "vernieuwingen" die ze bij Facebook implementeren wekken vooral irritaties op.

Top is wel bereikt, zal nu puur afhangen van de innovatie.

Alle "vernieuwingen" die ze bij Facebook implementeren wekken vooral irritaties op.
Haha inderdaad. Als nou meer mensen hun profiel gingen verwijderen deed ik mee, maar nu is het nog een beetje onhandig. Soort sociale plicht geworden :o. Ja daar kun je je van afzonderen maar is best lastig.

Ik ben blij voor Bono.

lol @ reacties op zerohedge

That the underwriter feels some serious pain for foisting this useless turd of of a company on the market is not a problem with me.

The 'market' has literally become madness at this point. The simple idea of "asset creation" is lost now. What real asset does facebook create, what utility? It has a certain value, it is a form of entertainment for lonely, narcisstic people, but it is way over hyped.

As a site it has a certain voyeuristic and twisted quality, which for most socially normal people falls off fairly quickly. As a privacy destroyer it has succeeded handsomely! Facebook's overreach is what will ultimately kill it.

For now I let it linger around like an old rolodex. That is its only possible utility. I don't care if anyone just made dinner, or is tired, or just farted. I don't think any but a small, sick demographic will care either. And over time there is no way to justify a large cap for such uselessness.

On May 18, 2012, at 11:13:50 AM, SkyNet became self-aware.... It realized that FB was terribly over-priced.

There was no way they would allow themselves to be thoroughly humiliated on launch day. Monday will be a riot to watch.

My grade school math illustration of the FB turd:

With 2.14B total shares of FB offered (all day yesterday it was 2.47B being offered; 330M have apparently been withdrawn overnight) and a 1B profit last year, projected to be less than that this year, to get a Google level valuation(mkt cap)/profit ratio of 5 (because Google's business model also relies on ad clicks), a FB valuation of 5B is appropriate which would put each of the 2.14B shares at $2.34. At that price, I'll buy. The current 85B "valuation" (which started at 110B yesterday) is INSANE.

The REAL IPO of FB took place more than a year ago. Hundreds of insiders and thousands of "qualified investors" already got their shares. The public IPO was just so they could unload their shares onto the suckers. Anyone who was paying attention knew this would happen.

Pay close attention. I know everything I need to about facebooks future and I learned it from my 17 year old last night when I started to tell her that facebook was now on the stock market. She bluntly said "FACEBOOK IS DEAD, MOM". She says "there is way too much bullshit on there now and they keep changing it so it sucks".

Fadebook:

$34.32

Change
-3.91 -10.23%

33$

Terug
Naar boven