MuscleMeat

bicep omvang verlies tijdens cutten

nijmegen20

Cool Novice
Waardering
0
Ik ben nu een aantal weken aan het droog trainen en ben ongeveer 4/5 kg kwijt en ben ongeveer van 20% naar 15% vet gegaan.
Als ik me arm omvang meet is die 2 cm minder geworden. Is dat ongeveer normaal? Vond het wel veel. Ik weet dat het een combinatie van vet, vocht, glycogeen en spierverlies is. Maar vond 2 cm toch veel.

Spierverlies is niet uit te sluiten tijdens cutten tenzij je dat icm met aas doet.
Ook het vocht dat eruit trekt gaat je opgeblazen spieren laten krimpen. Ik heb er ook wel wat last van - mede door de caffeine.

de broer van je tricep

dinosaurus

Als ik me arm omvang meet is die 2 cm minder geworden. Is dat ongeveer normaal? Vond het wel veel. Ik weet dat het een combinatie van vet, vocht, glycogeen en spierverlies is. Maar vond 2 cm toch veel.

Die 5% moet toch ergens vandaan komen? Zou me niet al te druk maken, wat is 2 cm op een totaal van 40? Precies... 5% ;)

Crybaby:(

on: Als je in een paar weken van 20 tot 15% gaat dan loop je misschien te snel van stapel en verlies je daarom ook spier. Gewoon rustig verlagen in Kcal en koolhydrathen en cardio langzaam opvoeren ipv. direct crashdieet erin gooien.

Dat je wat inlevert is idd logisch, maar over het algemeen zal dat minder van toepassing zijn rond de armen. Althans 2cm in een paar weken lijkt me aardig wat. Benen is een anders verhaal...

• Topic Starter Topic Starter
@obeb
met paar weken bedoelde ik 6-8 weken ongeveer. sorry had wat duidelijker moeten zijn:P

mijn benen worden vooral dunner tijdens het cutten!

En jij niet hebt voor de volledigheid........??????

Iemand stelt een serieuse vraag en dan krijg je dat soort dingen...
Of is het de bedoeling dat iemand uitsluitend mag praten over de Musculus Biceps brachii? Leest lekker weg in iedergeval......

On: als je klaar bent met de cut en je gaat je voeding wer opvoeren zul je zien dat je spiervolume weer wat gaat toenemen.

hoe staat het met het vetpercentage op je arm? je zegt wel 20%-->15% maar geldt dat ook voor je arm?
als je 2 vette worstarmen had en nu tonen ze wat definitie verklaart dat een hoop, als ze al onwijs droog waren en nu hetzelfde is er spier weg en heb je pech:( maar dat komt als je weer gaat bulken gewoon terug mits je ze goed aanpakt

spierbal voor de leek

ik cut nu ook 4/5 weken, en sinds ik veel cardio is de omvang van me benen echt veeel kleiner dan in de bulk

Terug
Naar boven