Fitness Seller

Bicep Peak

Bezoekers in dit topic

Dit. Wat is overtrainen?

Oke hoeveel oefeningen sets en reps moet ik dan voor biceps doen?

---------- Post added at 17:38 ---------- Previous post was at 17:36 ----------

Ik vraag me toch altijd af hoe dit serieus kan zijn…….

Een 15 jarige die gewoon om advies vraagt bedoel je? Nou best serieus :)

---------- Post added at 17:40 ---------- Previous post was at 17:38 ----------

Je zegt het zelf al, het is niet lang. 1.5 maand is niets. Ga nu maar de rest trainen, goede arm voor 15 jarige, verwaarloos de rest niet. (chest en abs) :p

Haha bedankt :d de rest van mn lichaam is redelijk goed, redelijk goede spieropbouw en genen zitten mee (brede schouders van mezelf :d) en zit daarnaast op voetbal wat goed uitkomt voor mn benen
 
heavy ass cheat curls in de squatrek voor freeks poolparty jeweet
 
Ik ben bang dat je er niets mee gaat doen maar ik geef je het voordeel van de twijfel en zal je het eerste serieuze antwoord geven.

Stop met je biceps workouts en ga je hele lichaam trainen. Benen train je niet voldoende met voetbal. Je biceps is een van de kleinere spieren in je lichaam dus als je daar de focus op gaat leggen heb je er werkelijk geen hol aan.
Lees je in over voeding en beginners schema's goals starting strength en strong lifts.
 
Ik ben bang dat je er niets mee gaat doen maar ik geef je het voordeel van de twijfel en zal je het eerste serieuze antwoord geven.

Stop met je biceps workouts en ga je hele lichaam trainen. Benen train je niet voldoende met voetbal. Je biceps is een van de kleinere spieren in je lichaam dus als je daar de focus op gaat leggen heb je er werkelijk geen hol aan.
Lees je in over voeding en beginners schema's goals starting strength en strong lifts.

Dat is alleen mn bicep workout, ik heb een heel schema voor mn hele lichaam maar bedoelde dit alleen puur voor mn biceps.
Zover lig ik ook weer niet achter :) train al sinds mn 12e mn hele lichaam en heb nu een voedingsschema.
 
Dat is alleen mn bicep workout, ik heb een heel schema voor mn hele lichaam maar bedoelde dit alleen puur voor mn biceps.
Zover lig ik ook weer niet achter :) train al sinds mn 12e mn hele lichaam en heb nu een voedingsschema.

Als jij een hele biceps workout hebt loop je dus wel zover achter. Nogmaals, lees je eens in over stronglifts, starting strengt of een ander fullbody schema. Want je hebt bij deze al 3 jaar verkloot.
 
goede arm voor een 15 jarige hoor, maar toen dacht ik dat je een maandje of 3 bezig was.
3 jaar met dit resultaat is natuurlijk niks, minder biceps oefeningen en train ze gewoon na je rug en een aparte armenddag!
 
Hammer Curls 3x 8-12 reps Brachialis oefening
Close Grip Barbell Curls 4x 8-12 reps Accent op de korte kop ipv de lange kop
Concentration curls 4x 8-12 reps + Close Grip Preacher Curls 4x 8-12 reps Eigenlijk twee varianten van dezelfde oefeningIncline Dumbbell Curls 3x 8-12 reps

.
 
goede arm voor een 15 jarige hoor, maar toen dacht ik dat je een maandje of 3 bezig was.
3 jaar met dit resultaat is natuurlijk niks, minder biceps oefeningen en train ze gewoon na je rug en een aparte armenddag!

Sinds mn 12e tot 14e deed ik eigenlijk cardio en benen :d en dan maar 1x per week of ongeveer 3x per maand maar. Maar ben sinds afgelopen kerst met voedingsschema en volledige lichaam krachttrainingen begonnen :d
Laat ik het zo zeggen; ik was eerst een luie flikker tot afgelopen kerst, heb ook de meeste gainz sinds kerst genaakt

---------- Post added at 20:27 ---------- Previous post was at 20:25 ----------

Als jij een hele biceps workout hebt loop je dus wel zover achter. Nogmaals, lees je eens in over stronglifts, starting strengt of een ander fullbody schema. Want je hebt bij deze al 3 jaar verkloot.

Ik doe dit na een rug workout, en train pas sinds kerst volop met voedingsschema en full body dus ben eigenlijk sinds toen echt begonnen
Ging vanaf mn 12e onregelmatig naar de gym en deed toen cardio en benen

---------- Post added at 20:34 ---------- Previous post was at 20:27 ----------

Ik snap de eventuele verwarring sorry daarvoor maar ik leg mn verleden wel even snel uit;

Ben op mn 12e begonnen met naar de gym gaan, toen alleen cardio en benen gedaan
Ben onregelmatig gegaan, dus soms wel vaak en dan weer een tijdje helemaal niet, ben op mn 14e lichtjes met krachttraining begonnen, niks serieus, en heb het sinds afgelopen kerst echt serieus opgepakt met een voedingsschema en trainingsschema en gaat nu best goed naar mijn eigen zeggen, van 64Kg naar 71,3Kg gegaan. Heb goeie genen meegekregen :d
 
[/COLOR]

Ik doe dit na een rug workout, en train pas sinds kerst volop met voedingsschema en full body dus ben eigenlijk sinds toen echt begonnen
Ging vanaf mn 12e onregelmatig naar de gym en deed toen cardio en benen

---------- Post added at 20:34 ---------- Previous post was at 20:27 ----------

Ik snap de eventuele verwarring sorry daarvoor maar ik leg mn verleden wel even snel uit;

Ben op mn 12e begonnen met naar de gym gaan, toen alleen cardio en benen gedaan
Ben onregelmatig gegaan, dus soms wel vaak en dan weer een tijdje helemaal niet, ben op mn 14e lichtjes met krachttraining begonnen, niks serieus, en heb het sinds afgelopen kerst echt serieus opgepakt met een voedingsschema en trainingsschema en gaat nu best goed naar mijn eigen zeggen, van 64Kg naar 71,3Kg gegaan. Heb goeie genen meegekregen :d

Dat je dit na een rug workout doet zegt verder helemaal niets, dat maakt het niet in een keer een full body workout maar een split schema wat je doet.
Als je eerst rug pakt en daarna zoveel verschillende biceps oefeningen ga je daar niets mee bereiken. De meeste rug oefeningen spreek je biceps ook al aan en geeft dat voldoende groeiprikkels, zoals eerder gezegd je overtraind ze nu.
Daarnaast pak je 5 dezelfde oefeningen voor een van de kleinste spieren van je lichaam, beter investeer je tijd in de grote compounds zoals squats, deadlift, bench press.
 
Dat je dit na een rug workout doet zegt verder helemaal niets, dat maakt het niet in een keer een full body workout maar een split schema wat je doet.
Als je eerst rug pakt en daarna zoveel verschillende biceps oefeningen ga je daar niets mee bereiken. De meeste rug oefeningen spreek je biceps ook al aan en geeft dat voldoende groeiprikkels, zoals eerder gezegd je overtraind ze nu.
Daarnaast pak je 5 dezelfde oefeningen voor een van de kleinste spieren van je lichaam, beter investeer je tijd in de grote compounds zoals squats, deadlift, bench press.

Klopt, bedankt voor de tip ik zal eraan werken :d
 
Ik gok dat je toch geen starterstrength of strong lifts o.i.d. gaat doen, dus hier een advies wat je wellicht wel gaat opvolgen, en dan heb je een leuke basis mocht je straks over je trots heen komen om wel te luisteren naar wat er hier gezegd word.

Dit is niet het beste advies, maar wel het advies waarvan ik denk dat je wellicht naar wilt luisteren, wees verder niet te trots en accepteer dat je geen 5 bicep oefeningen moet doen...

-of- upper/lower (4x pw, en als je toch meer wilt, blijf gewoon de dagen afwisselen)
upper: 3 rug, 3 chest/borst, 1 bicep, 1 tricep
lower: squat, deadlift, lunges, legcurl, kuiten, 2x buik (of een variant op deze oefeningen, zoals frontsquat/ stiffed leg deadlifts/ step ups/ leg press/ liggende leg curl enz.)

-of- push/pull/legs (of je nou 3,4,5 of 6x per week traint, blijf de dagen herhalen en ga verder waar je gebleven was. geen reden om leg day te skippen dus, alles schuift gewoon op)
push: 3x schouder, 3x borst, 2x tricep
pull: 4x rug, 1x achterkant schouder, 1x nek (shrug oid), 2x bicep
leg: zelfde als bij ub/lb

hou voor alles 3-4 sets van 8-12 reps ofzoiets
 
Back
Naar boven