AndroidHealthClinic

Biceps groeien sneller na been training.

Mijn schouders lopen wat achter wegens blessure's

Werkt dit ook voor schouders? of is dat een te grote spiergroep. Ik begrijp geen hout van de biologie achter BB ;)

Mijn schouders lopen wat achter wegens blessure's

Werkt dit ook voor schouders? of is dat een te grote spiergroep. Ik begrijp geen hout van de biologie achter BB ;)

3/4 van DBB traint schouders met benen in een splitschema (ik ook) maar je moet geen monstervooruitgang hiervan verwachten, het zal wel iets helpen..

en de biologie van BB? als je vragen hebt over vlora en vauna kan je die ook stellen, daar weet ik meer van dan een bioloog bijvoorbeeld:)

3/4 van DBB traint schouders met benen in een splitschema (ik ook) maar je moet geen monstervooruitgang hiervan verwachten, het zal wel iets helpen..

en de biologie van BB? als je vragen hebt over vlora en vauna kan je die ook stellen, daar weet ik meer van dan een bioloog bijvoorbeeld:)

Kzal t onthouden :P maar dit geeft al antwoord op mijn vraag! Spanks! Ga mn schema maar eens omgooien dan

Dit is toch vrij oud nieuws? Grote spiergroep zwaar trainen = testosteron aanmaak = mogelijk groei
Trainen kleine spiergroep = grotere groeiprikkel door veel testosteron door zwaar trainen van grote groep.

Dit is toch vrij oud nieuws? Grote spiergroep zwaar trainen = testosteron aanmaak = mogelijk groei
Trainen kleine spiergroep = grotere groeiprikkel door veel testosteron door zwaar trainen van grote groep.

klopt, ergogenics herhaalt zijn artikelen, voor sommigen is het dan weer nieuw:)

Het zijn steeds proefpersonen die nog nooit een gewicht vasthielden. Als ze zelfs naar die gewichten kijken, groeien die personen!

Ik denk dat je voor kracht ze best apart traint. Moet ik nu mijn benen trainen, dan heb je toch geen energie meer over op het einde van de training. Dus hoe wil je dan je biceps trainen? 2 uur in de gym zitten is dan weer ook niet goed!!!

Groeien Groeien

Ik doe meestal benen samen met kuiten, maar ik zal het een keer proberen met schouders te combineren , als ik nog energie heb na front squats :(

vind het altijd grappig, alsof die paar mnol/l voor een paar uur ook maar enig noemenswaardig effect gaat hebben.

sinds ik benen train na een benentraining, groeien die ook als kool,.

Waarom per se biceps? na benen training komen groeihormonen en testeron vrij. daarom begin ik lekker met squats voordat ik derest train! :D (dikke gains!)

het waren maar 11 mannen?

dat is lekker representatief!

het waren maar 11 mannen?

dat is lekker representatief!

Ik weet niet zeker of ik je punt begrijp. Aantal deelnemers staat min of meer los van hoe representatief het onderzoek. Aantal deelnemers heeft te maken met internal validity, of te wel hoe sterk het onderzoek op zichzelf staand is. External validity is hoe dit onderzoek past in 'the bigger picture'.

Internal validity:
Het feit dat je bij een klein aantal deelnemers al een significant effect vind, maakt het alleen maar indrukwekkender. Je moet namelijk bij een klein deelnemer aantal een heel groot effect vinden, doordat het statistisch relevant is. Een klein aantal deelnemers is eerder een zwak punt, in het geval dat je geen significant verschil vind (want dan kan het dus zo zijn dat je wel een effect hebt gevonden, maar dat het niet groot genoeg was om statistisch significant te zijn, maar het wel zou zijn wanneer je meer subjects had.

Iedere subject was wel zijn eigen control overigens, wat de power verhoogd.

External validity:
Zijn de deelnemers in de onderzoek representatief voor de gemiddelde DBB, of voor de gemiddelde serieuze BBer? Je ziet vaak, ook in dit topic weer, dat mensen zeggen: ja maar dit zijn ongetrainden mensen, ik wil het wel eens herhaald zien in BBers! Opzich is dat een goed punt, het betekend dat je enigsinds nadenkt over de materie en het niet zomaar klakkeloos aanneemt als de waarheid. Maar ik zou behalve die 'standaard opmerking', ook graag zien dat mensen speculeren of het anders zou zijn, hoe het anders zou zijn, en waarom het anders zou zijn met een andere groep subjects. Dan heb je een nuttige discussie, en kun je het onderzoek op waarde schatten, ipv enkel te stellen dat het voor 'ons' niet het perfecte onderzoek is.

Wat ook onder external validity valt, is of deze resultaten aansluiten bij eerdere bevindingen. En tot nu toe is er erg veel onduidelijkheid op dit gebied. Het is dan ook zeker geen 'oud nieuws', zoals eerder gestelt. Het hormonenpiek verhaald wordt vaak zomaar aangenomen als de waarheid, want het klinkt wel logisch, en als je selectief zoekt, dan kun je er ook nog wel wat wetenschappelijke ondersteuning voor vinden.

Dit is zeker al 30 jaar bekend.

Wat me alleen heel erg verbaast is dat de been training uit de leg press, leg ex. en leg curl bestond.
Tot nu toe werd namelijk aangenomen dat de test stijging vooral aan het zware squatten was gekoppeld?

Dit is zeker al 30 jaar bekend.

Wat me alleen heel erg verbaast is dat de been training uit de leg press, leg ex. en leg curl bestond.
Tot nu toe werd namelijk aangenomen dat de test stijging vooral aan het zware squatten was gekoppeld?

Ik heb eens op T-Nation gelezen dat de leg press nog meer geeft maar dat het slecht een klein beetje meer is da squats.

Terug
Naar boven