AndroidHealthClinic

Biceps & triceps

wie raden dat aan? als je grote armen wilt moet zowel biceps als triceps trainen.

ik ben ff op zoek naar bewijs. is hier ooit op het forum gepost.

ja biceps kunnen misschien groter zijn, als je ze meer traint dan je triceps

maar als je het even nuchter bekijkt, 2 ongetrainde spieren
triceps is een driekoppige spier (bestaat uit 3 stukken spier)
biceps is een tweekoppige spier (bestaat uit 2 stukken spier)

dus dan lijkt mij toch logisch dat triceps groter is dan biceps
(biceps worden in het dagelijks leven waarschijnlijk meer gebruikt, waardoor ze beter ontwikkelen, dat misschien wel,...)

maar goed, dat is mijn mening

als je bewijs kan vinden geloof ik je even goed :p

FF een foto:

Biceps_%28PSF%29.jpg - 131554

In dat Topic waren ze er anders ook niet helemaal uit, dus wij waarschijnlijk ook nooit ;) :rolleyes:

Deze foto slaat echt nergens op.
lang niet alle spieren worden getoond.

Het boeit ook niet of de ene net groter is dan de andere.
Allebei zo hard mogelijk aanpakken en als de symmetrie dreigt te verdwijnen de voorlopende spier iets minder hard aanpakken en de achterlopende spier iets harden.

goeie oefening valt flink over te discuseren. het is maar net wat je lekker vind, wat je voelt en op welke oefening je lekker instensief kan gaan.
Mijn favo's

dippen op machine
close grip pin press
overhead dumbbell extention (2 handen om 1 dumbel)
triceps extention waarbij je de barbell tussen elke herhaling laat rusten op de grond...je ligt zelf ook op de grond)
pushdowns

Oefeningen die ik niks vind
reverse grip pushdowns
bench dips
oefeningen waarbij je een dumbbell maar in 1 hand hebt (kickbakc....1 arm dumbbell extention)
reverse grip pushdowns
free weight dips
1 arm pushdowns

In het maandblad ''mens health'' staat dat biceps/triceps goed samen gaan en dat het aan te raden is deze opdelfde dag te trainen. Vandaar waarschijnlijk ook deze vraag van de titelstarter? (toevallig ook mens health gelezen?)

In het maandblad ''mens health'' staat dat biceps/triceps goed samen gaan en dat het aan te raden is deze opdelfde dag te trainen. Vandaar waarschijnlijk ook deze vraag van de titelstarter? (toevallig ook mens health gelezen?)

Mens health zuigt.
Zijn mensen die toevallig een fabel horen op de plaatselijke health center en denken een stuk erover te kunnen schrijven.

Verkopen doet het toch wel en mensen geloven het ook wel, want waarom zou er foute info in zon blad staan he.

Biceps/triceps tegelijk trainen werkt
borst/biceps werkt
borst/triceps werkt

zolang je maar intensief genoeg traint
genoeg en goed eet
op tijd en genoeg rust neemt

die dwarsdoorsnede geeft bewijs dat biceps en triceps even groot zijn. de rest roept alleen maar: nietes.

kom jij nou maar is met goed bewijs. en niet dat triceps 3 koppig is.

Die dwarsdoorsnedes willen helemaal niets zeggen. Btw hangt er ook vanf waar je het meeste massa hebt zitten.

dit is bij een ongetraint persoon zo te zien, als we aannemen dat triceps en biceps een even groot groeipotentieel hebben (uit evenveel fast twitch 2b fibers bestaan) betekent dit gewoon dat ze even groot zijn

Wat ik heb gehoord zijn biceps en triceps ook even groot.

Triceps zijn wel belangrijk voor grote ogende armen, door blessure kan ik presses en triceps oefeningen vaak niet voluit doen, of moet ik een tijd laten rusten, mijn armen lopen ook zwaar achter.Wel balen vind armen wel belangrijk. Maar als biceps achter had gelopen was het zelfde effect geweest, geloof niet dat de een veel groter is dan de ander

tri maakt 2/3 deel uit van de arm dus zo'n 66% de rest is voor de bi. Deze info heb ik van een amerikaanse bodybuilding site

Terug
Naar boven