XXL Nutrition

BigMart re-come back for better

martinnoppert

Freaky Bodybuilder
Waardering
764
Lengte
1m89
Massa
116kg
Vetpercentage
12%
Nieuw logje even aangemaakt. Lastig een logje van Yeremy.

log naam re-come back.
Tja alweer een terugkomst.

Vanaf eind april, koningsdag weer aan het trainen dus na een jaar niets te hebben gedaan en een volgelopen obesi/pens.

Mee laten slepen door anderen om weer te gaan trainen en voor een wedstrijd te gaan na weer een jaar massa verlies en megapens op een dikke 30%.
Inmiddels is daar ruim de helft vanaf dus no problem, cutten in je bf% is niet zo moeilijk. Mensen maken het vaak te moeilijk en moeilijker dan het is.

Gewichten zijn nog steeds niet echt spannend te noemen.
Gewicht was verleden week gedropt, was ik niet blij mee. Voelde al dat ik wat kleiner en platter werd dus moest ff bijvoeden. Alles is nu weer aan het opbollen.

Moet alleen even opletten met mijn rechter triceps lange kop ws een beetje schade dr in.

Vandaag meegetraind met een trainee van me, eenvoudig schema. Alleen deed ik alles 4 x 12-15
Schema is minder uitgebreid dan ik zelf normaal altijd pak maar trainde wel lekker weg.

Wide grip latpull down 4 x 8
straigth arm pull down rope 4 x 8
deadlift 4 x 8
cable row wide grip 4 x 8

facepulls rope 4 x 8
dumbell reverse fly4 x 8

biceps hammercurls 4 x 8
biceps barbell curls 4 x 8

hier ook weer in succes Big-Martin

Ook in, wat is je korte termijn doel?

In
Succes !

---------- Toegevoegd om 09:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:22 ----------

Je doet mee aan de Enercup toch ?
Wanneer is de wedstrijd ?

Kan me herinneren dat toen je hier lid werd je ook last had van, zoals je zelf stelde, een dikke pens. Toen had je op een begeven moment een wedstrijd en had je een lager bf. Hoe komt het dat je in herhaling bent gevallen, heb je daar een verklaring voor? Succes.

• Topic Starter Topic Starter
Korte termijn doel had ik om te kijken of de Open Nk van de YBF te doen was.

Jezza, toen ik lid werd van DBB was ik niet echt bezig met BB, zou toen weer beginnen maar ivm werk en gezin en geen sportschool dichtbij werd het hem niet. Had toen al een ruime 5 jaar niet getraind behalve 5 jaar voetballen en een rijke, zeer rijke 3e helft met zeer veel bier en veel vieze snacks. Was op dat moment toen ik lid werd al een jaar niet meer actief als voetballer, wel als trainer coach maar zuipen en slecht vreten hakt er dan vlot in.

Ik ben alleen redelijk serieus met voeding als ik bezig ben met BB. Vroeger in de eerste jaren nog niet zo, toen was elke calorie een calorie, als ik maar groeide en sterker werd dan was het goed. Alles wat ik tegenkwam vrat ik op. Dus ook elke dag een paar zakken chips en pakken koeken naast de flinke hoeveelheid gewoon eten van vooral veel pasta's elke dag een kilootje.

Ik ben dus verder een serieuze obesitas kandidaat die alleen slecht eet en niets doet verder als ik niet train.
Een jaar niets doen en ik zit boven de 30%bf. Ben ook tegenwoordig wat insuline resistent dus gaat erg snel dan dat vet worden.

Dat is dus mijn verklaring Jezz, ik ben wat vreten betreft een slappe veelvraat en gek op zoet en zout. Snoepverslaafd.

In 2000/2001 gestopt met trainen met een acceptabel bf% op 118 kilo bw door schouderblessure, kon er helemaal niets meer mee. Daarna dus alleen doorgegaan met voetballen.
Januari 2010 na verhuizing weer de sportschool serieus ingestapt met als doel weer fitter te worden en vet te verbranden.
bw was toen ongeveer 115kilo en bf% ergens rond de 35% tot 40% en de rest is bekend.
2011 YBF Masters superbody gedaan
2012 was de bedoeling groter en beter op de MR Holland en de Open NK wat niks werd door hartproblemen
medio 2013 gedotterd en wel langzaamaan weer begonnen en in mei 2014 was ik het weer zat en stopte er dus weer mee. Vandaar dit jaar eind april op koningsdag weer begonnen met dikke pens op 30%

Zit nu weer dik onder de 15% bf. en gewicht nu 113kg. en moet stabiel blijven deze en komende maand. Liefst bouw ik er nog 2 kilo verbeterde massa bij maar gaat zeer moeizaam, ben geen 25 meer. Zit een paar maandjes van de 50 af dus fatsoenlijk groeien is er amper nog bij.

Zit nu weer dik onder de 15% bf. en gewicht nu 113kg. en moet stabiel blijven deze en komende maand. Liefst bouw ik er nog 2 kilo verbeterde massa bij maar gaat zeer moeizaam, ben geen 25 meer. Zit een paar maandjes van de 50 af dus fatsoenlijk groeien is er amper nog bij.

Dank voor je goede uitleg Martin. Waar ik in de vorige post schreef over wedstrijd doelde ik inderdaad op de periode vanaf 2010. Toen ging je ook vaker posten (met af en toe heerlijk amusement, waarvoor dank :)). Die hartproblemen lijken me er behoorlijk inhakken, kan je alles nog? Gezondheid voorop!

Nog nooit een log gevolgd, laat dit de eerste zijn....

Succes!

Dank voor je goede uitleg Martin. Waar ik in de vorige post schreef over wedstrijd doelde ik inderdaad op de periode vanaf 2010. Toen ging je ook vaker posten. Die hartproblemen lijken me er behoorlijk inhakken, kan je alles nog? Gezondheid voorop!

thanks man.

Ja kan alles weer, ben gedotterd. Zitten 2 stents in 4cm in de LAD.
Die hartproblemen waren echt ruk. Tijdens trainen heel akelig pijn op de borst en even boos maken boem pijn op de borst. Bleek dus achteraf gewoon zeer ernstige ritmestoornissen te zijn.
Hart gaf nog ongeveer 30% rendement van wat ie normaal moest geven., Geen geleiding voorkant, 2 lekkende kleppen en voorste punt al aan het afsterven.

Maar goed, kan alles weer.

Het dotteren was een heel vreemd iets. Heel erg vreemde ervaring.
De slagader wordt geopend en je voelt dan bloed door je lichaam stromen met zuurstof en voeding. Heel vreemd gevoel. En de eerste keer dat je weer rustig een setje doet voel je gelijk de spieren gewoon vullen en warm worden.

Dan besef je hoe erg belangrijk het is dat je lichaam zuurstof en goede voeding krijgt.

In.

Zomaar benieuwd hoor, maar werd er door de artsten ook gesproken over aas gebruik voor/tijdens/na het dotteren?

In.

Zomaar benieuwd hoor, maar werd er door de artsten ook gesproken over aas gebruik voor/tijdens/na het dotteren?

De huisarts wist dat ik ws weer zou gaan gebruiken als ik weer zou gaan trainen.
Hij zei me dat ik alleen moet gebruiken als het nodig is. Dus m.a.w. geen wedstrijddoelen dan is het niet nodig, dus dan ook niet doen.

Vlak voordat ik gedotterd werd tijdens de onderzoeken zei de cardioloog dat ik absoluut niet meer mocht trainen, dat wel.
De reden daarvan was dat de spiermassa te dik was en de opbrengst van mijn hart te laag was en het hart te zwak om het bloed door de aderen te kunnen pompen.

Tot een weekje geleden ging de cut ff te snel. Voelde me al kleiner worden en platter en de weegschaal gaf ook aan dat ik gewicht aan het droppen was. Da's niet de bedoeling natuurlijk. Ik moet groter en beter worden, niet kleiner en dunner. Het aantal trainingen en de voeding waren niet goed in balans.
Dus even flink bijgegeten. Langzaamaan liepen de spieren weer vol. Kracht zakte ook wat weg en komt ook weer terug.

Afgelopen dagen voeding weer ietsjes afgebouwd tot niveau om stabiel te blijven en langzaamaan weer wat te kunnen verbeteren.

Vandaag eerst schouders getraind. Ik was altijd tevreden over de schouders maar ik wil ze toch nog wat voller hebben voor meer en betere aftekening tussen biceps/armen en schouders. Biceps ben ik ook aan het werken om ze weer voller en hoger te krijgen. Triceps, iig achterkant zijn prima.

Borst krijgt nog extra aandacht veel wide grip werk en incline presses en incline fly werk.

Benen dubbele dosis volume en intensiteit op de quads en iets extra aandacht op hamstrings.

Rug gaat helemaal naar wens verder, breedte en dikte zijn lekker aan het groeien.

Eén dezer dagen maar weer even naar de weegschaal kijken of alles nog goed gaat. Spiegel zegt JA maar weegschaal ff afwachten dus om te zien of er daadwerkelijk ook groei in zit ipv alleen fatloss en grotere look.

In de weken van de vorige post was ik toch wat lichter en kleiner aan het worden, dus voeding weer aangepast.
De groei zat er vlot weer wat in.
Deze week begint de vis er in te komen. Meer vis en minder vlees.
Binnenkort voornamelijk nog vis, veel koolvisfilet. ff lekker shredden een paar weekjes op kwaliteit eiwitjes.
Definitie wordt iig met de dag beter, cuts worden dieper. Maar is nog lang niet naar wens. Gas bij geven.

Ik merk aan sommige apparaten in de sportschool dat of de apparaten krimpen of ik ben aan het opbollen. Kracht loopt nu minder snel op en schommelt soms wat.

De vele rows doen goed hun werk, lats gaan lekker en dikte op de rug ook.
Benen groeien aardig mee, armen en schouders gaan als vanouds goed en borst komt ook aardig mee weer.

Laatste tijd weer paar keer squat er in gegooid en ging goed, rug hield het prima en hamstrings geen last dus komt er weer vaker in naast de vele sets extensions en legpress met focus op de quads.
Pak ook weer rustig aan wat deadlifts mee op enkele rugdagen en ook daar geen last van de rug.

Ik krijg nu wel vaker een klein beetje spierpijn maar is licht en kortdurend. Is niet erg.

Fiets weer in orde gemaakt dus ochtend cardio doen met beetje intervallen en zo, heel naar allemaal.

In de weken van de vorige post was ik toch wat lichter en kleiner aan het worden, dus voeding weer aangepast. De groei zat er vlot weer wat in. Deze week begint de vis er in te komen. Meer vis en minder vlees. Binnenkort voornamelijk nog vis, veel koolvisfilet. ff lekker shredden een paar weekjes op kwaliteit eiwitjes. Definitie wordt iig met de dag beter, cuts worden dieper. Maar is nog lang niet naar wens. Gas bij geven. Ik merk aan sommige apparaten in de sportschool dat of de apparaten krimpen of ik ben aan het opbollen. Kracht loopt nu minder snel op en schommelt soms wat. De vele rows doen goed hun werk, lats gaan lekker en dikte op de rug ook. Benen groeien aardig mee, armen en schouders gaan als vanouds goed en borst komt ook aardig mee weer. Laatste tijd weer paar keer squat er in gegooid en ging goed, rug hield het prima en hamstrings geen last dus komt er weer vaker in naast de vele sets extensions en legpress met focus op de quads. Pak ook weer rustig aan wat deadlifts mee op enkele rugdagen en ook daar geen last van de rug. Ik krijg nu wel vaker een klein beetje spierpijn maar is licht en kortdurend. Is niet erg. Fiets weer in orde gemaakt dus ochtend cardio doen met beetje intervallen en zo, heel naar allemaal.

Gaat goed dus !

Hoe vaak per week doe je nu KT ?

Elke dag en doordeweeks 2x per dag. Een enkele keer dat 2x niet lukt maar hou het dus maar op 12 x KT per week..

ah... jij hebt ook een logje... in!

't is al ff geleden m'n laatste update en inmiddels alweer een hoop veranderd.

Geen (of weinig) 2x daagse trainingen sinds een paar weekjes.
Ik ben weer flink gaan bouwen met iets meer herstel tijd tussen de trainingen.

Ik had de Open NK 2015 van de YBF in de planning op voorwaarde dat ik tevreden zou zijn met mijn shape/fysiek eind afgelopen maand, maar was dus niet tevreden.
Medio mei 2014 had ik veel meer massa en dat moet ik eerst weer zien te benaderen. Wat in ruim 6 maanden tijd vanaf obese na een jaar niets doen eigenlijk onmogelijk is.
Als je bijna 50 bent gaat alles toch iets langzamer en moeizamer. Het kunstje dat ik flikte in 2010-2011 was ik toch 5 jaar jonger en deed er toen ruim een jaar over terwijl ik toen echt van erg ver kwam. Die 5 jaren verschil lijken toch wel flink te schelen.

Anyway,
Mijn gewicht was gedropt naar iets boven de 107 kilo ruim 2 weken geleden. Werd wel behoorlijk droog maar was dus lang niet tevreden over de spiermassa.
Daarom ben ik weer meer gaan eten om beter te bouwen. Gewicht schoot direct flink omhoog naar de 111,4 kilo deze week. Maar veel lekkerder, de kracht schoot weer enorm omhoog terug richting niveau waardoor ik weer lekkerder en intensiever kan trainen. Nu proberen weer hoger en zwaarder te gaan ofwel nog intensiever trainen. Gewichten als gewoonlijk hoog, volume medium tot hoog en tempo hoog.
Dat voel je dan ook direct aan weer ouderwets echte spierpijntjes en meer opbollende spiermassa.

Nu dan maar snel bouwen richting de 120 kilo met veel meer maar vooral veel betere massa en betere verhoudingen en het bf% relatief laag houden voor zover mogelijk.

Ik heb al in bestelling deca en test E staan, maar wellicht maak ik er wat anders van.
De keuze van deca en test is puur vanwege het beter herstellen op dat spul. Over ruim een maand ben ik natuurlijk 50, herstel en groei gaan dan niet zo hard. Je moet er veel meer voor doen maar moeder natuur werkt niet echt mee als je grotere doelen hebt.

Voeding zit rond de 4500cal per dag, hoog eiwitten medium-hoog vet en medium-hoog KH

Vandaag een beetje borst getraind. Was vrij laat in de fitness en tussendoor nog ff personeel geholpen wat apparatuur op z'n plek terug te zetten dus werd al met al een korte training.

Maar je kan veel doen in korte tijd.
incline presses, decline presses en daarna wat cable werk wat ik al snel zat was omdat de schouder begon te zeuren. Verder gegaan op een dip machine en een chestpress apparaat. Voelde beter voor m'n schouder.

Wel frustrerend dat heel erg oude blessures van werk vroeger af en toe weer op komen zetten in je training. Ondanks dat je vrij rustig aan doet nog met relatief lage gewichten en stricte vorm.
Maar komt wel weer goed we gaan rustig aan door.

Gisteren rug getraind ging redelijk maar al bij eerste oefening begon de linker schouder te zeuren. Uitvoering (latpull) was strict en rustig met relatief laag gewicht zoals ik altijd begin.
Even rustig aan doen dus en andere oefeningen pakken. En de voeding maar goed scherp houden.
Heb de afgelopen paar weken dirty gebulkt. Wel lekker en weer snel opblazen maar gelijk ook veel meer kracht dus meer gewicht pakken.
Beter ff rustig aan doen. Niet alles kan dat zwaardere werk direct hebben.
Nu weer de voeding zo veel mogelijk clean houden.

Terug
Naar boven