AndroidHealthClinic

bijkomen

youssef elm

Novice
Waardering
0
Hallo
Ik ben een jongen van 16 jaar, ben 1m64 en weeg 50kg. Ik ben best mager maar wil bijkomen. Ik probeer zoveel mogelijk te eten, maar niets helpt. Ik doe aan thaibox en ga 4 keer per week trainen. Mijn vraag is dus of jullie tips hebben om bij te komen zodat ik kan gaan fitnessen(of kan ik nu al gaan ondanks mijn gewicht)? Heb je misschien goede voedingsmiddellen of oefeningen die ik thuis kan doen en/of in mijn thaibox club?

Post eerst een wat je eet. Veel mensen denken dat ze veel eten.... maar als je het opschrijft kan dat nog bar tegenvallen.

Fitnessen kan je ook al op je huidige gewicht. Je zal alleen meer moeten eten.

Rust is ook belangrijk... dus om 2:12 zou je moeten slapen. ;)

Meer eten.

En zoals Marina al zegt kan je nu ook al naar de fitness gaan.

Ik zou ook niet wachten tot je meer weegt om naar de fitness te gaan.Goed eten icm krachttraining zal je gewicht ook wel omhoog doen gaan.

Het is verstandig om op papier te zetten wat je onderhoud is en wat je per dag binnen krijgt. Zoals al gezegd is denk je vaak dat je veel binnen krijgt, maar kan dat nog wel eens tegenvallen. Fitness kun je al mee beginnen, je kan krachttraining prima combineren met boxen. Qua supps zou je bij een calorietekort eens kunnen kijken naar een gainer.

De app My Fitness Pall kan je gratis downloaden uit de appstore en geeft je een inzicht in je voeding.

Het is verstandig om op papier te zetten wat je onderhoud is en wat je per dag binnen krijgt. Zoals al gezegd is denk je vaak dat je veel binnen krijgt, maar kan dat nog wel eens tegenvallen. Fitness kun je al mee beginnen, je kan krachttraining prima combineren met boxen. Qua supps zou je bij een calorietekort eens kunnen kijken naar een gainer.

De app My Fitness Pall kan je gratis downloaden uit de appstore en geeft je een inzicht in je voeding.

Als hij moeite heeft om aan zn cals te komen dan kan een gainer een oplossing bieden.Maar hij kan ook gewoon whey poeder en rijstpoeder of havermoutpoeder naar binnen gieten ipv een gainer.

Maar volgens mij gaat het aantal cals dat hij moet binnen krijgen meevallen en zou hij het met gewone voeding moeten kunnen halen.

Als hij moeite heeft om aan zn cals te komen dan kan een gainer een oplossing bieden.Maar hij kan ook gewoon whey poeder en rijstpoeder of havermoutpoeder naar binnen gieten ipv een gainer.

Maar volgens mij gaat het aantal cals dat hij moet binnen krijgen meevallen en zou hij het met gewone voeding moeten kunnen halen.

Klopt man, alleen als je zwaar onder je onderhoud zit is het handig. Maar zit je er net onder zou ik net als jou de voorkeur geven aan gewoon eiwitten, rijstpoeder etc.

Chocomel!

• Topic Starter Topic Starter
Oke ik ga straks een schema opstellen met wat ik dagelijks eet en on zetten.
Maar kan ik fitness ook tijdelijk vervangen door krachttrainingen zonder gewichten, of is dat niet vergelijkbaar.

Maar kan ik fitness ook tijdelijk vervangen door krachttrainingen zonder gewichten, of is dat niet vergelijkbaar.

Zet in je voedingsschema ook de hoeveelheid calorieen ,eiwitten,vetten en koolhydraten bij.

Bodyweight trainingen kan,maar ik geef toch de voorkeur aan gewichten.

Als je de mogelijkheid hebt om met gewichten te trainen zou ik dat doen.Heb je die mogelijkheid niet dan kan je bodyweight oefeningen doen.

En kan ik rijstpoeder gewoon mengen met een normale milkshake of moet ik iets anders doen? Moet ik die shakes dan net voor ik ga trainen drinken of erna of...? Wat kan ik er het best mee eten? Heb hier totaal geen ervaring mee

En kan ik rijstpoeder gewoon mengen met een normale milkshake of moet ik iets anders doen? Moet ik die shakes dan net voor ik ga trainen drinken of erna of...? Wat kan ik er het best mee eten? Heb hier totaal geen ervaring mee

Als je aan genoeg cals uit je voeding komt moet je eigenlijk geen shake drinken.

Als je toch een shake gaat drinken zou ik gewoon wat whey na de traing nemen.

Whey en havermout of rijstpoeder drink ik smorgens als ontbijt omdat ik geen tijd wil verliezen met ontbijten.

Misschien nog beter een pot whey bij xxl/bulkpowders/myprotein kopen. Deze mengen met (half)volle melk, havermout/rijstpoeder erin en opdrinken. Dit is mijn ontbijt, soms eens een banaantje erdoor of wat noten. Vanmorgen wat speculaas doorgeblend + chocoladewhey, heerlijk!
Alhoewel dat je de calorieen van een gewone milkshake wel kan gebruiken, kan je beter vanaf het begin goed doen ;)

En zoals al gezegd, shakes hoeven niet. Op jouw gewicht kan je makkelijk aan je kcals komen door normaal voedsel. Eet telkens een paar boterhammen met pindakaas meer en eet tussen door nog eens 500g kwark. Een koekje hier of daar kan geen kwaad en dan evt nog wat boterhammen (of rijst/pasta indien mogelijk) met wat kip/rund/vis/...
Een goede kom havermout met melk is ook niet slecht. Opties genoeg

Post eerst een wat je eet. Veel mensen denken dat ze veel eten.... maar als je het opschrijft kan dat nog bar tegenvallen.

Fitnessen kan je ook al op je huidige gewicht. Je zal alleen meer moeten eten.

Rust is ook belangrijk... dus om 2:12 zou je moeten slapen. ;)

Mijn voedingsschema:

Ontbijt:

• 2 boterhammen met kaas of chocoladepasta
  • Omelet
  • 2 glazen melk
  • 1 glas chocomelk
  • 1 glas fruitsap
  • Cornflakes
Middageten:
  • Broodje pikante tonijn/kaas/choco
  • 1 glas fruitsap/melk/frisdrank
Avondeten:
  • Elke dag iets anders, altijd warm eten zoals kip,vlees, pasta,...
  • Fruit, stuk of twee
Nacht:
  • Boterham met choco/kaas/tonijn
  • Melk/milkshake
  • Soms cornflakes
Tussendoortjes:
  • Chocoladereep, wafel, chips, Danone, koek,...
  • Drank, altijd iets anders
  • Water, gewoon tussendoor
  • Soms snack zoals Turkse pizza, Mexicano,...

Training:

• Maandag: Thaibox + chest workout
  • Dinsdag: Thaibox + abs workout
  • Woensdag: Thaibox + leg workout
  • Donderdag: Chest workout + abs workout
  • Vrijdag: Thaibox
  • Zaterdag: rust
  • Zondag: rust
Workout: Ik doe nog niet aan fitness, gewoon thuis en altijd in thaiboxclub. Bij die chest, abs en leg workout gebruik die youtube filmpjes van passion4profession, vind ik best wel goed en er zijn verschillende levels. Biceps train ik ook gewoon tijdens thaibox training maar thuis niet echt.
(graag tips en verbeteringen)

Je hebt nu wat je eet inderdaad, maar probeer ook eens te kijken naar hoeveel calorieën en eiwitten/koolhydraten/vetten je binnenkrijgt.
En die tussendoortjes, is dat één van de genoemde of eet je echt elke dag chips, chocola en een wafel?

Bij die boterhammen of broodje bedoel ik dat ik afwissel, bij die tussendoortjes eet ik soms een van die dingen, soms meerdere en soms gewoon een andere snack.
Met dit schema werk ik dagelijks ongeveer 2840 kcal binnen:
  • Eiwitten: 106
  • Koolhydraten: 401
  • Vetten: 103
Ik haal deze gegevens van de app My fitness pall, is ongeveer juist want heb dit gecontroleerd op de verpakkingen van wat ik eet. Dit is de eerste keer dat ik dit systeem gebruik en heb me nog nooit denk ik zo vol gevoeld, moest bijna kotsen op het einde maar heb het toch binnen kunnen houden(denk dus dat het werkt).

Wat betreft je trainingen.
Voor jou is het goed een basis fullbody training te pakken en aanvullen met plyo trainingen.
Doe je gewone fitness trainingen deels gericht op kracht en deels op hypertrophy.
De plyo trainingen kan je plaatsen in het hoekje kracht-snelheid-lenigheid.

Je zal hiermee wel aankomen in gewicht en spiermassa(als de voeding in orde is) en sterker worden maar wel iets meer je thaiboxing ondersteunend.

Met dit schema werk ik dagelijks ongeveer 2840 kcal binnen:

dan is het niet zo vreemd dat je niet aankomt, dit is gewoon heel weinig. meer eten, dan kom je wel aan.

verder zou ik je trainingsschema ook aanpassen, dit slaat nergens op. 2 complete trainingen voor je buik en helemaal niets voor je rug slaat natuurlijk nergens op.

Slecht trainingsschema. Volg een full body schema of ub/lb. Daarnaast eet je simpelweg te weinig nu. Je bent jing en daarnaast bovengemiddeld lichamelijk actief. Denk je daadwerkelijk dat je met gains maakt op zo weinig kcals?!

Terug
Naar boven