Fitness Seller

Binnenkant bovenkant borst!

Look

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m93
Massa
83kg
Ik train nu bijna 2 maanden volgens Arnold's schema, 3x in de week:

Hyperextension Warm-up – 1 x 20
Squat – 5 x 5
Bench press – 5 x 5
Stiff-leg dead lift – 5 x 5
Bent-over rowing – 5 x 5
Standing Press – 5 x 5
Leg raises 1 x 25

Ik ben nogal tenger. Als in wel redelijk flink aan de tengere kant, dus wat ik op mijn lijf heb zitten komt ook wel uit. Echter komt er dus ook uit wat ik er niet op heb zitten. Bij m'n borst is het zo dat het binnenste stuk van de bovenkant van m'n borst niet stevig oogt. Er zit gewoon weinig spier. Hierdoor lijkt het net alsof ik een deuk in mijn torso heb zitten. Je kan het voorstellen alsof mijn borst een brede V-vorm heeft.

Tips of trucs om hier wat aan te doen? Volgende week begin ik met een nieuw schema dus er wordt wat gedaan met je suggesties!

Groeten,
Look

Kan je weinig aan doen, zal allemaal minder worden als je wat meer massa krijg.
Gewoon goed je borst blijven trainen incline/dicline flyes en goed je borst aanspannen aan het eind van je rom.
En natuurlijk goed blijven eten!

Dat had ik ook, gewoon goed blijven ETEN

Binnenkant bovenkant kan je net zo min accentueren als binnenkant elders op de borst.

Je zegt het zelf al, zit (bij jou) geen spier en wat er niet zit kan je niet belasten. Massa komt vanzelfs als de gehele borst "dikker" wordt

Squat – 5 x 5
Bench press – 5 x 5
Bent-over rowing – 5 x 5
Standing Press – 5 x 5
Leg raises 1 x 25

Ik ben nogal tenger. Als in wel redelijk flink aan de tengere kant, dus wat ik op mijn lijf heb zitten komt ook wel uit. Echter komt er dus ook uit wat ik er niet op heb zitten. Bij m'n borst is het zo dat het binnenste stuk van de bovenkant van m'n borst niet stevig oogt. Er zit gewoon weinig spier. Hierdoor lijkt het net alsof ik een deuk in mijn torso heb zitten. Je kan het voorstellen alsof mijn borst een brede V-vorm heeft.

Tips of trucs om hier wat aan te doen? Volgende week begin ik met een nieuw schema dus er wordt wat gedaan met je suggesties!

Groeten,
Look

Ik zou ook zeker maar snel een nieuw schema nemen, dit vind ik persoonlijk helemaal niks als je massa wil maken.
Hoe kom je aan zo'n schema.? Lijkt meer Rippetoe dan Arnold eerlijk gezegd, maar ik heb de boeken niet echt helemaal gelezen van Arnold.... maar kan me niet voorstellen dat hij hier voorstander van was/is.

Vaag schema inderdaad.

Anyway, had ik ook. Maar zodra je meer massa krijgt op je borst komt het vanzelf. Dat zonder in-/decline, gewoon plat drukken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou ook zeker maar snel een nieuw schema nemen, dit vind ik persoonlijk helemaal niks als je massa wil maken.
Hoe kom je aan zo'n schema.? Lijkt meer Rippetoe dan Arnold eerlijk gezegd, maar ik heb de boeken niet echt helemaal gelezen van Arnold.... maar kan me niet voorstellen dat hij hier voorstander van was/is.

http://muscleandbrawn.com/the-real-arnold-schwarzenegger-beginner-programs/

Daar heb ik het vandaan. Het is overigens een erg gaaf artikel, dus als je de link ziet staan (iedereen die deze post leest) zou ik 'm gewoon even lezen.

Waarom zouden incline oefeningen niet helpen? Ik snap het niet helemaal dus uitleg wordt erg gewaardeerd!

Nog even iets anders; waarom houden mensen zo van split-schema's? Zijn er concrete pluspunten boven full-body trainen voor iemand die nog onderaan z'n kunnen staan als ik?

Reverse grip BP. Werkt voor mij erg goed! Altijd een zwak punt geweest m'n bovenkant borst, met deze oefening begonnen en het is flink bijgetrokken.

Reverse grip BP. Werkt voor mij erg goed! Altijd een zwak punt geweest m'n bovenkant borst, met deze oefening begonnen en het is flink bijgetrokken.

wat gek is, want reverse grip bench is meer een triceps oefening.

---------- Toegevoegd om 18:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:11 ----------

Squat – 5 x 5
Bench press – 5 x 5
Bent-over rowing – 5 x 5
Standing Press – 5 x 5
Leg raises 1 x 25

Groeten,
Look

Gewoon zwaar trainen totdat je meer dan 100 kilo incline kunt bankdrukken.. kijk dan of het probleem nog steeds bestaat.

Ik heb dat ook, trekt helaas niet bij. Gewoon een leegte bovenkant in het midden. Gewoon amper spier denk ik, genetisch ofzo. Als ik mijn borst goed aanpak, ook incline dan heb ik de dag later er wel spierpijn.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties!

Hebben jullie tips voor borst-oefeningen thuis? Normaal gesproken ga ik natuurlijk naar de sportschool maar ik heb het nu gestoord druk met m'n tentamens en deze week gaat dat gewoon niet lukken. Heb nog wel wat dumbbells van een huisgenoot waar ik thuis mee kan spelen, maar die zitten vast op ong. 10 kg per stuk. Verder heb ik geen barkrukken (om te dippen) of een bench. Dus ik zit een beetje vast met hoe ik in hemelsnaam nu toch m'n borst een fatsoenlijke workout kan geven.

Een weekje rust kan geen kwaad als je maar goed blijft eten!;)

Je kunt het wel trainen, maar veel is bepaald door je bouw. Als er gewoon geen spieren zitten dan zul je er nooit spieren krijgen. Maar de buitenste spieren dikker maken helpt ook om het deel zonder spier dunner te doen lijken.

Ik zou gaan trainen met de incline chespress en dan de smalle grip.

Je kunt het wel trainen, maar veel is bepaald door je bouw. Als er gewoon geen spieren zitten dan zul je er nooit spieren krijgen. Maar de buitenste spieren dikker maken helpt ook om het deel zonder spier dunner te doen lijken.

Oh god..

Die 'binnenkant' zal wel bij trekken naar gelang je stijgt in kg en massa , rechtstreeks is die binnenkant niet te trainen. Doe vooral incline werk en train je borst na een rustdag.

so much bullshit in 1 post :p

http://muscleandbrawn.com/the-real-arnold-schwarzenegger-beginner-programs/

Daar heb ik het vandaan. Het is overigens een erg gaaf artikel, dus als je de link ziet staan (iedereen die deze post leest) zou ik 'm gewoon even lezen.

Waarom zouden incline oefeningen niet helpen? Ik snap het niet helemaal dus uitleg wordt erg gewaardeerd!

Nog even iets anders; waarom houden mensen zo van split-schema's? Zijn er concrete pluspunten boven full-body trainen voor iemand die nog onderaan z'n kunnen staan als ik?

Incline presses geven effect op de bovenste vezelbanen van de borst en nog een klein spiertje daar bovenin bij je sleutelbeen.
Maar direct op de binnenkant gaat niet of nauwelijks.
Bij belasting door training bouw je spanning/druk op van aanhechting tot aanhechting, maar van de ene kant naar de andere kant. Andersom gaat niet.
Borst dus van buiten naar binnen zeg maar. Maar om aan de binnenkant van de borst meer druk te krijgen om beter te ontwikkelen is dus eigenlijk niet te doen.
Om dat beter te ontwikkelen zal je de hele borst extra moeten ontwikkelen.
Dan ontwikkelt dat mee met de rest.
Enige dingen die wat werken zijn extra aanspannende oefeningen die wat meer druk geven aan de binnenkant, dus pecdeck e.d. cable crosses en flye/presses. Maar ook bijvoorbeeld small drukken enz.

incline werk geeft dan dus meer effect op de bovenste delen van de borst en decline op de onderste/buitenste (delen van de) vezelbanen.

Mensen houden niet persee zo van split schema's, maar voor een completere training gebruik je wat meer oefeningen, je pakt liefst alle spieren en ook de kleinste spiertjes apart aan. Als je dat fullbody zou doen , ben je wel even bezig, buiten dat, je bent dan helemaal kapot.
Om dan aan voldoende oefeningen, sets en reps te komen, maar ook voldoende rust en herstel is er de split gemaakt.

Voor beginners is dat meestal de 3 daags split en hoe meer je gevorderd bent hoe meer je kan hebben en ga je naar 4 of 5 daagssplit. Als er maar telkens dus voldoende rust en herstel is voor de getrainde spieren/groepen.

Dus fullbody niks mis mee, maar past alleen vaak niet in een uurtje trainen.

Laatst bewerkt:
Incline presses geven effect op de bovenste vezelbanen van de borst en nog een klein spiertje daar bovenin bij je sleutelbeen.
Maar direct op de binnenkant gaat niet of nauwelijks.
Bij belasting door training bouw je spanning/druk op van aanhechting tot aanhechting, maar van de ene kant naar de andere kant. Andersom gaat niet.
Borst dus van buiten naar binnen zeg maar. Maar om aan de binnenkant van de borst meer druk te krijgen om beter te ontwikkelen is dus eigenlijk niet te doen.
Om dat beter te ontwikkelen zal je de hele borst extra moeten ontwikkelen.
Dan ontwikkelt dat mee met de rest.
Enige dingen die wat werken zijn extra aanspannende oefeningen die wat meer druk geven aan de binnenkant, dus pecdeck e.d. cable crosses en flye/presses. Maar ook bijvoorbeeld small drukken enz.

incline werk geeft dan dus meer effect op de bovenste delen van de borst en decline op de onderste/buitenste (delen van de) vezelbanen.

Mensen houden niet persee zo van split schema's, maar voor een completere training gebruik je wat meer oefeningen, je pakt liefst alle spieren en ook de kleinste spiertjes apart aan. Als je dat fullbody zou doen , ben je wel even bezig, buiten dat, je bent dan helemaal kapot.
Om dan aan voldoende oefeningen, sets en reps te komen, maar ook voldoende rust en herstel is er de split gemaakt.

Voor beginners is dat meestal de 3 daags split en hoe meer je gevorderd bent hoe meer je kan hebben en ga je naar 4 of 5 daagssplit. Als er maar telkens dus voldoende rust en herstel is voor de getrainde spieren/groepen.

Dus fullbody niks mis mee, maar past alleen vaak niet in een uurtje trainen.

Ik weet natuurlijk niet of het waar is, maar in Muscle & Fitness staat dat bench press met omgekeerde greep 20% meer druk geeft op de bovenste vezel banen dan een incline press. Dwz dat incline 10% meer druk geeft op de bovenste vezel banen tov een flat bench press. Dus flat met omgekeerde greep 30% meer.

Wie wil dit verder verklaren?

Terug
Naar boven