XXL Nutrition

Binnenkant bovenkant borst!

Ik weet natuurlijk niet of het waar is, maar in Muscle & Fitness staat dat bench press met omgekeerde greep 20% meer druk geeft op de bovenste vezel banen dan een incline press. Dwz dat incline 10% meer druk geeft op de bovenste vezel banen tov een flat bench press. Dus flat met omgekeerde greep 30% meer.

Wie wil dit verder verklaren?

Poeh, zo diep ga ik niet in die materie, daarvoor moet je 3XL hebben.

Reverse grip geeft denk ik idd wat meer effect, maar hoeveel bij welke oefening? Kan me haast niet voorstellen dat het zelfs 30% zou zijn.

Ik ben ook wel bang dat met incline reverse grip teveel belasting op de schouders aan zou komen ipv de"upperchest"

Maar w8 3XL even af, die weet het wel.

Ik weet natuurlijk niet of het waar is, maar in Muscle & Fitness staat dat bench press met omgekeerde greep 20% meer druk geeft op de bovenste vezel banen dan een incline press. Dwz dat incline 10% meer druk geeft op de bovenste vezel banen tov een flat bench press. Dus flat met omgekeerde greep 30% meer.

Wie wil dit verder verklaren?

Poeh, zo diep ga ik niet in die materie, daarvoor moet je 3XL hebben.

Reverse grip geeft denk ik idd wat meer effect, maar hoeveel bij welke oefening? Kan me haast niet voorstellen dat het zelfs 30% zou zijn.

Ik ben ook wel bang dat met incline reverse grip teveel belasting op de schouders aan zou komen ipv de"upperchest"

Maar w8 3XL even af, die weet het wel.

Ze praten ook dan over het verschil van 30% tussen flat bench press en reverse grip bench press op de bovenste spierweefsel. Natuurlijk rijs bij mij meteen de vraag, wat als je reverse grip bench incline doet. Zou de druk op de bovenste vezel banen dan toenemen of gaat dit dan meer druk leveren op de voorste delts?

3xl kom eens in :D

• Topic Starter Topic Starter
Incline presses geven effect op de bovenste vezelbanen van de borst en nog een klein spiertje daar bovenin bij je sleutelbeen.
Maar direct op de binnenkant gaat niet of nauwelijks.
Bij belasting door training bouw je spanning/druk op van aanhechting tot aanhechting, maar van de ene kant naar de andere kant. Andersom gaat niet.
Borst dus van buiten naar binnen zeg maar. Maar om aan de binnenkant van de borst meer druk te krijgen om beter te ontwikkelen is dus eigenlijk niet te doen.
Om dat beter te ontwikkelen zal je de hele borst extra moeten ontwikkelen.
Dan ontwikkelt dat mee met de rest.
Enige dingen die wat werken zijn extra aanspannende oefeningen die wat meer druk geven aan de binnenkant, dus pecdeck e.d. cable crosses en flye/presses. Maar ook bijvoorbeeld small drukken enz.

incline werk geeft dan dus meer effect op de bovenste delen van de borst en decline op de onderste/buitenste (delen van de) vezelbanen.

Mensen houden niet persee zo van split schema's, maar voor een completere training gebruik je wat meer oefeningen, je pakt liefst alle spieren en ook de kleinste spiertjes apart aan. Als je dat fullbody zou doen , ben je wel even bezig, buiten dat, je bent dan helemaal kapot.
Om dan aan voldoende oefeningen, sets en reps te komen, maar ook voldoende rust en herstel is er de split gemaakt.

Voor beginners is dat meestal de 3 daags split en hoe meer je gevorderd bent hoe meer je kan hebben en ga je naar 4 of 5 daagssplit. Als er maar telkens dus voldoende rust en herstel is voor de getrainde spieren/groepen.

Dus fullbody niks mis mee, maar past alleen vaak niet in een uurtje trainen.

Bedankt. Relaxed dat je de tijd genomen hebt. Ik zal eens kijken naar de reverse grip oefeningen en ondertussen blijf ik incline drukken. Het blijft de bovenkant van mijn borst dus met een beetje geluk kom ik er zo vanaf.

Ik snap wat je zegt over split vs. fullbody. Natuurlijk is het wel zo dat je met fullbody die groepen 2-3 keer belast. Toch mis je dan zoals je zegt wat kleinere spieren hier en daar waar normaal gesproken niet de aandacht op gevestigd is. Stel je traint fullbody en je belast jezelf 3 keer, groei je dan meer dan een spiergroep 1 keer in de week helemaal te slopen met een split? Of helpt het meer met kracht dan een split? Anders zie ik eigenlijk ook meer de voordelen van een split in.

Ik snap wat je zegt over split vs. fullbody. Natuurlijk is het wel zo dat je met fullbody die groepen 2-3 keer belast. Toch mis je dan zoals je zegt wat kleinere spieren hier en daar waar normaal gesproken niet de aandacht op gevestigd is. Stel je traint fullbody en je belast jezelf 3 keer, groei je dan meer dan een spiergroep 1 keer in de week helemaal te slopen met een split? Of helpt het meer met kracht dan een split? Anders zie ik eigenlijk ook meer de voordelen van een split in.

dit is iets wat je zelf moet proberen, maar full body is per definitie helemaal niet slechter als een split.

het is iets wat je zelf moet proberen en dan je conclusie trekken.

http://muscleandbrawn.com/the-real-arnold-schwarzenegger-beginner-programs/

Daar heb ik het vandaan. Het is overigens een erg gaaf artikel, dus als je de link ziet staan (iedereen die deze post leest) zou ik 'm gewoon even lezen.

Waarom zouden incline oefeningen niet helpen? Ik snap het niet helemaal dus uitleg wordt erg gewaardeerd!

Nog even iets anders; waarom houden mensen zo van split-schema's? Zijn er concrete pluspunten boven full-body trainen voor iemand die nog onderaan z'n kunnen staan als ik?

Ik heb het gelezen en begrijp waarom je het doet,

mooi is iets verder in het verhaal, stappen ze toch maar over op grotere sets en meer oefeningen per spier(groep) om toch meer/betere massa overall te krijgen denk ik........:

The Reg Park Classic 1951 Workout

Squats 5 x 10
Bench Press 5 x 10
Weighted Dips 5 x 12
Barbell Curls 5 x 10
French Presses 5 x 10
Chins 5 x 10
Donkey Raises 5 sets
Abs 5 sets

Terug
Naar boven