XXL Nutrition

Binnenzijde borst

Happylife

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m97
Massa
97kg
Vetpercentage
11%
chest.jpg

fig .1

Ik train nu een jaar, mijn borst heeft zich heeft zich voor een groot deel al goed ontwikkeld maar de binnenkant blijft achter. (zie fig .1)

Mijn maandag borst dag ziet er als volgt uit:

Benchpress: Eerst stang dan los, 3 sets - 8/10 reps
Dumbbell Press: Incline, 3 sets - 8/10 reps
Dumbbell/Cable Flyes: Straight, 3 sets - 8/10 reps
Dumbbell/Cable Flyes: Incline, 3 sets - 8/10 reps
Dumbbell/Cable Flyes: Decline, 3 sets - 8/10 reps
Cable Crossovers: 3 sets - 8/10 reps
Verder train ik er nog mijn triceps bij mocht dat uitmaken.

Ik heb een tijdje Dumbbell Pullovers geprobeerd maar mijn borst training is al zo intensief dat ik die er vaak niet meer tussen krijg. (Helemaal uit mun dak, dan ben ik helemaal de weg kwijt.) Dippen klinkt ook leuk maar de dag daarna voel ik het dan meer in mun schouders en triceps.

Is het iets anatomisch of is er een manier om ze aan te pakken?

is genetisch aangelegd de aanhechtingen van je borst

Benchpress: Eerst stang dan los, 3 sets - 8/10 reps
Dumbbell Press: Incline, 3 sets - 8/10 reps
Dumbbell/Cable Flyes: Straight, 3 sets - 8/10 reps
Dumbbell/Cable Flyes: Incline, 3 sets - 8/10 reps
Dumbbell/Cable Flyes: Decline, 3 sets - 8/10 reps
Cable Crossovers: 3 sets - 8/10 reps

6 oefeningen voor je borst vind ik wel wat overdreven.
Met 3 goede oefeningen kun je makkelijk je gehele borstspieren trainen.
En 'overall' massa zorgt ervoor dat je binnenkant borst er ook beter bij staat.

Ik zou gewoon
5sets Barb. Benchpress
3sets Flyes
4 sets Inc/Dec Barb. Benchpress

Zoiets... meer dan genoeg.

je doet veel te veel je best :o
genetisch bepaald + als je borst groter wordt groeit de rest wel mee.

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil die borst! Ik heb van nature al grote armen, ben 1,96 en weeg 95 Kilo. Zonder borst zie ik er imo uit als een pipo. Ik vind 6 oefeningen wel meevallen, ik heb het gewoon naar mun zin. Helemaal in mun nopjes! Als ik maar 3 oefeningen doe dan ben ik na 45 min al weer weg... Zit ik thuis en denk ik, hmm. Had het net toch meer naar mun zin.

Laatst bewerkt:
je kunt de binnenkant niet trainen.

Als je borst goed ontwikkeld is, heeft ie ook een goede 'binnenkant borst'. Kan je niet apart trainen. Zou er trouwens ook niet uitzien.

Pull over is grotendeels rug. Binnenkant borst valt niet te accentueren.

Wat je volume aangaat, ik denk ook dat als je een beter borst wilt je het aantal oefening terug moet brengen. Ik kan er in komen dat je gekozen heb voor plezier in je training, maar als dat niet de gewenste resultaten oplevert (waarom stel je anders je vraag) zal je toch een keuze moeten maken.

Pull over is grotendeels rug. Binnenkant borst valt niet te accentueren.

Wat je volume aangaat, ik denk ook dat als je een beter borst wilt je het aantal oefening terug moet brengen. Ik kan er in komen dat je gekozen heb voor plezier in je training, maar als dat niet de gewenste resultaten oplevert (waarom stel je anders je vraag) zal je toch een keuze moeten maken.

100% mee eens.

Ik zal het is met de coach overleggen.

Heb je dit van een coach?

Haha, zo noem ik mun fitness buddy! Sorry voor het misverstand.

Probeer eens je borsttraining met dumbbells af te werken, in plaats van een halter.
Met dumbbells heb je meer bewegingsvrijheid, en kan je veel harder aanknijpen bovenaan wat de binnenkant beter zal isoleren.
Peckdeck isoleert ook beter de binnenkant + crossover waar je op het einde de armen kruist.

Fleyes legt meer nadruk op de zijkant van de borst.

Grts Getteman Rudy
IFBB Judge

Probeer eens je borsttraining met dumbbells af te werken, in plaats van een halter.
Met dumbbells heb je meer bewegingsvrijheid, en kan je veel harder aanknijpen bovenaan wat de binnenkant beter zal isoleren.
Peckdeck isoleert ook beter de binnenkant + crossover waar je op het einde de armen kruist.

Fleyes legt meer nadruk op de zijkant van de borst.

Grts Getteman Rudy
IFBB Judge

de power van suggestie!!!! wanneer je denkt de binnenkant beter te isoleren door small te gaan en dumbbell werk waardoor je dus ook de halters naar binnenkunt drukken op het bovenste punt is dat je een grotere rom hebt en bovenin gewoon de spier meer verkort dan normaalen de pecs tegen elkaar aan drukt zowat maar je spreekt hem alsnog gewoon over de hele breedte aan zonder de binnenkant ook maar iets harder te accentueren.

met flyes accentueer je dus ook de buitenkant niet, sterker nog als je binnenkant harder zou werken door de extra rom die je maakt met small presses etc zal de buitenkant ook harder aangesproken, net zoals de boven en onderkant, de borst in zn geheel dus.
t is niet meer een gevoel van suggestie door een grotere rom en dat de aanhechtingen van het borstbeen harder belast worden.

Nou kijk, met mijn meer dan 25 jaar ervaring kan ik je toch verzekeren dat het bij vele atleten heeft geholpen, en daar ben ik getuigen van geweest.
Je hebt wel gelijk hoor met wat je zegt.
Bij elke borstoefening train je de hele borststreek, maar je kan met bepaalde oefeningen de nadruk leggen op bepaalde delen van de borst, dit is algemeen bekend en ook uitgeprobeerd, altans ik heb het toch al uitgeprobeert met mijn atleten en met succes.

Nou kijk, met mijn meer dan 25 jaar ervaring kan ik je toch verzekeren dat het bij vele atleten heeft geholpen, en daar ben ik getuigen van geweest.
Je hebt wel gelijk hoor met wat je zegt.
Bij elke borstoefening train je de hele borststreek, maar je kan met bepaalde oefeningen de nadruk leggen op bepaalde delen van de borst, dit is algemeen bekend en ook uitgeprobeerd, altans ik heb het toch al uitgeprobeert met mijn atleten en met succes.

met alle respect voor uw ervaring maar het is ook helemaal niet algemeen bekend en uitgeprobeerd, laat staan bewezen.
helaas laat de anatomie van het menselijk lichaam het niet toe, de ligging van de borstspier dus, waarvan de vezelbanen van oorsprong naar insertie lopen in horizontale banen waardoor het mogelijk is enigzins de boven en onderkant wat extra te accentueren ten koste van een ander deel maar het gewoon absoluut onmogelijk is om eens lekker verticaal in de spier te gaan accentueren.

Het is een stelling die nooit bewezen is anders dan suggestief. De mensen die zweren hun binnenkant borst te danken hebben aan smalle presses etc hadden deze daarvoor ook al. Het zelfde als met pros die zweren binnen een jaar tijd hun binnenkant dramatisch te hebben verbetert door deze presses etc, maar als je vergelijkings materiaal zoekt zie je dat ze altijd zon binnenkant hebben gehad en eigenlijk hun "verbeterde" binnenkant te danken hebben aan algemeen extra aangezette borst massa.

zelf heb ik dus bv een relatief mindere binnenkant borst en een goede buitenkant, desondanks dat ik altijd in het verhaal binnenkant borst heb gelooft en heb getraint om deze te verbeteren, is deze nooit verbetert buiten de extra algemene aangezette massa, de verhouding is praktisch t zelfde.

Het lijkt wel of er de laatste tijd steeds vaker topics gemaakt worden over deze mythe, meer dan usual.
Ik zou het helemaal te gek vinden als het wel kon, daar niet van.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven