Welkom Kale, altijd je aanwezigheid op het forum gewaardeerd.
Maar puur omdat bepaald eten een naam heeft of binnen een categorie valt die we 50+ jaar geleden hebben bedacht toen we minder wisten over voedingswaarden, betekend nog niet meteen dat het anders verwerkt word.
Ik krijg amper ooit transvetten binnen.
Eet bijna nooit voer waar her opgewarmd vet in zit.
Tot nu toe is mijn cholesterol, bloeddruk/waardes etc niks verandert sinds ik jaren geleden van clean eten ben overgestapt op flexible dieting.
Dus als de uitkomst niks verandert, waar maken we ons dan nog druk om? puur omdat het minder hardcore klinkt dan clean eten?
Ohja, en als je onderzoeken over suiker leest dan zie je dat een niet sportend persoon ongeveer niet meer dan 15% van zijn totale kcals uit suiker moet laten bestaan op lange termijn, en hoe meer je sport hoe hoger deze percentage kan zijn zonder gevolgen. Ik zelf zit nog geen eens op 20% van mijn totale kcals aan suiker terwijl ik 5 keer per week sport en vaak 2 uur per keer.
---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------
Ik vind eten elke dag loggen zo saai, ook als ik andermans logjes volg haak ik altijd af op overdreven veel informatie over dingen die elke dag geacht zijn redelijk te kloppen.
Je kan er vanuit gaan dat ik eet naar behoeften.
Voor mij is het belangrijk dat ik tussen de 250 en 300 gram eiwit binnen krijg en veel koolhydraten... maar om zoveel kcals te halen eet ik graag ook veel vetten omdat het gewoon erg lastig is anders.
Het is makkelijk praten voor iemand die 3500kcals nodig heeft om te zeggen dat ik cleaner moet eten.
De meeste vetten haal ik uit kaas en pinda's.
Meeste koolhydraten haal ik uit mijn weightgainer (serious mass) en havermout.
Overige kcals vul ik aan met lekker eten.
Ik vind 'clean' eten lekker, maar hou ook van 'junkfood'.
Wat ik het belangrijkste vind aan voeding, is dat het op lange termijn vol te houden is.
Wanneer ik 7000kcal met 'clean' eten moet halen dan gaat het mij na een paar weken tegenstaan.
Daarnaast ben ik dan een gigantisch ongezellig persoon voor mensen om me heen omdat ik nooit eens leuk mee kan doen met wat zij doen zonder een zeurpiet te moeten zijn.
Bodybuilden en alles wat daar bij komt kijken hoort je leven aan te vullen, niet te beperken.
Anders heb je wat mij betreft verkeerde prioriteiten.
En zolang al mijn waardes het toelaten zou ik niet weten waarom ik het niet anders zou doen

---------- Toegevoegd om 15:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------
Nou, ik zal dan maar eens iets KUUR gerelateerd loggen om de aandacht een beetje weg te houden van het eindeloze gezeur over voeding die voor mij prima werkt.
Afgelopen zondag 2e keer test in quad injecteren aangezien ik 250mg doe voor 8 weken kan ik dat nu met slin spuitjes oplossen.
Wat een ramp!
Eerste poging zat ik duidelijk in een ader terwijl ik nog goed had gekeken naar een wit stuk huid.
Tweede poging zat goed, maar het hendeltje van de spuit weigerde... Moest met echt heel veel kracht duwen en was best bang dat ie ineens zou doorschieten.
Uiteindelijk allemaal goedgekomen, maar was geen prettige ervaring.
Merk ook veel meer pip in quad dan in glute, dus wellicht keer ik terug naar glutes volgende week.
Vandaag krijg ik als het goed is een nieuwe bestelling binnen met daarbij de eca.
Ben van plan de eca in te zetten vanaf volgende zondag.
Mijn voeding richting 3500kcal op high fat, low carb en 300 gram eiwit.
High fat, low carb is een probeersel die ik natural al jaren niet meer zou aanraden, maar op gear toch een kans wil geven.