XXL Nutrition

Blast yourself, summer is comming! test, win, eca, blast en cruise

• Topic Starter Topic Starter
Ik was op 500mg test voor 16 weken he...
Natty zou het inderdaad een andere uitwerking gehad hebben.
Maar je moet wel bedenken dat ik al meerdere malen breder ben geweest dan ik een paar maanden geleden was.
Kortom, mijn lichaam reageert als een beginner... alles is nog mogelijk in de eerste paar maanden.

Dat is gewoon eten wat los en vast zit. Daar kun je nu nog wel mee wegkomen, ik heb dit zelf in de beginperiode ook gedaan. Let er wel op dat je vet% niet te hoog oploopt. Als je wat ouder word word het steeds lastiger dit ervan af te krijgen.
Ik denk zelf dat je beter bijkomt door clean 3500 tot 4000 kcal te eten waarbij je elke maaltijd de juiste ekv verhoudingen hebt.
Nu haal je vooral heel veel energie uit je vetten, deze worden ook als eerste opgeslagen als er genoeg KH aanwezig zijn.

Je moet zelf weten hoe je bulkt maar ik zou een clean bulk eens proberen. Je gaat iig niet altijd wegkomen met shoarmabroodjes en salami. Als je teveel kcal binnen krijgt ga je onherroepelijk vet opslaan. Dit energie overschot is netgens voor nodig.

Dat is gewoon eten wat los en vast zit. Daar kun je nu nog wel mee wegkomen, ik heb dit zelf in de beginperiode ook gedaan. Let er wel op dat je vet% niet te hoog oploopt. Als je wat ouder word word het steeds lastiger dit ervan af te krijgen.
Ik denk zelf dat je beter bijkomt door clean 3500 tot 4000 kcal te eten waarbij je elke maaltijd de juiste ekv verhoudingen hebt.
Nu haal je vooral heel veel energie uit je vetten, deze worden ook als eerste opgeslagen als er genoeg KH aanwezig zijn.

Je moet zelf weten hoe je bulkt maar ik zou een clean bulk eens proberen. Je gaat iig niet altijd wegkomen met shoarmabroodjes en salami. Als je teveel kcal binnen krijgt ga je onherroepelijk vet opslaan. Dit energie overschot is netgens voor nodig.

Do you even science?
Ten eerste ben ik juist droger geworden tijdens zo'n bulk.
Ten tweede zou ik nooit meer een bulk doen waarbij mijn vetpercentage boven de 14% komt, dat is helemaal nergens voor nodig.
Ten derde, heeft leeftijd er niet zo veel mee te maken, ik ben al 27 en mijn metabolisme gaat geen drastische veranderingen meer maken.
Ten vierde, ja voor iedereen die cut en bulkt in zijn leven word het steeds moeilijker omdat je meer vet cellen aanmaakt door dit proces te herhalen, daarom wil ik het eigenlijk zo snel mogelijk stabiel krijgen en nagenoeg nooit meer echt bulken en cutten.
Ten vijfde, ik kom niet bij van 3500 a 4000.. daarop val ik langzaam af.
Ten zesde heb ik jaren clean gegeten met met om de zoveel uur eten blablabla, was toen vetter dan nu.
Ten zevende doe ik volgens vaste EKV ook al jaren en dat heeft mij in cutfases veel geholpen, maar in bulk doet het er echt niks toe omdat je allang genoeg van alles binnen krijgt.
Ten achtste haal ik nu veel energie uit vetten? ik krijg alsnog 700+ gram KH binnen... volgens mij krijg ik genoeg energie binnen van wat dan ook.
Ten negende, vetten worden als eerste opgeslagen? dacht nog altijd dat het insuline was dat je als eerst opsloeg als vet.. insuline is wat je lichaam het makkelijkste maakt van suiker...
Ten tiende is mijn bulk clean wanneer ik niet in vet aankom en wel spier aanmaak.. ik zou graag de definitie van clean willen horen van jou als dit het niet is.
Of bedoel je met clean dat ik meer dingen moet eten met voedingswaarden?
In dat geval vraag ik me af of je begrijpt dat je niet oneindig veel vitamine en mineralen nodig hebt.. en dat meer niet resulteert in meer gezond zijn of betere progressie.
En wat doe je als je progressie stagneert wanneer je al clean eet? cleaner eten? xD
Ten elfde kan je prima je hele leven met shoarmabroodjes wegkomen, zolang ze overeen komen met je kcals en in de richting van je EKV behoeftes liggen.
Volgens mij denk jij dat bepaalde dingen gezond zijn en andere dingen ongezond...
Als je voeding snapt, dan weet je dat bepaalde dingen gezond zijn, en andere dingen minder gezond zijn.
Niet omdat er meer vet of suiker in zit, maar omdat er minder vitaminen en mineralen in zitten.
Ten twaalfde is er tot nu toe geen enkele sprake van vetopslag en vermeld ik in mijn beginpost dat ik aanpassingen maak onderweg op basis van wat ik zie gebeuren.. dus ik zie het probleem niet zo?

Dat zogenaamde clean eten etc heb ik jaren gedaan toen ik nog geen verstand van voeding gehad.
Maar clean eten is gigantisch kortzichtig.
Het is handig voor mensen die inderdaad geen verstand van voeding hebben zodat ze niet de mist in gaan.
Maar het is een heel erg omslachtige manier om je doel te behalen, zowel gezondheid als uiterlijk als mentaal.

Do you even science? Ten eerste ben ik juist droger geworden tijdens zo'n bulk. Ten tweede zou ik nooit meer een bulk doen waarbij mijn vetpercentage boven de 14% komt, dat is helemaal nergens voor nodig. Ten derde, heeft leeftijd er niet zo veel mee te maken, ik ben al 27 en mijn metabolisme gaat geen drastische veranderingen meer maken. Ten vierde, ja voor iedereen die cut en bulkt in zijn leven word het steeds moeilijker omdat je meer vet cellen aanmaakt door dit proces te herhalen, daarom wil ik het eigenlijk zo snel mogelijk stabiel krijgen en nagenoeg nooit meer echt bulken en cutten. Ten vijfde, ik kom niet bij van 3500 a 4000.. daarop val ik langzaam af. Ten zesde heb ik jaren clean gegeten met met om de zoveel uur eten blablabla, was toen vetter dan nu. Ten zevende doe ik volgens vaste EKV ook al jaren en dat heeft mij in cutfases veel geholpen, maar in bulk doet het er echt niks toe omdat je allang genoeg van alles binnen krijgt. Ten achtste haal ik nu veel energie uit vetten? ik krijg alsnog 700+ gram KH binnen... volgens mij krijg ik genoeg energie binnen van wat dan ook. Ten negende, vetten worden als eerste opgeslagen? dacht nog altijd dat het insuline was dat je als eerst opsloeg als vet.. insuline is wat je lichaam het makkelijkste maakt van suiker... Ten tiende is mijn bulk clean wanneer ik niet in vet aankom en wel spier aanmaak.. ik zou graag de definitie van clean willen horen van jou als dit het niet is. Of bedoel je met clean dat ik meer dingen moet eten met voedingswaarden? In dat geval vraag ik me af of je begrijpt dat je niet oneindig veel vitamine en mineralen nodig hebt.. en dat meer niet resulteert in meer gezond zijn of betere progressie. En wat doe je als je progressie stagneert wanneer je al clean eet? cleaner eten? xD Ten elfde kan je prima je hele leven met shoarmabroodjes wegkomen, zolang ze overeen komen met je kcals en in de richting van je EKV behoeftes liggen. Volgens mij denk jij dat bepaalde dingen gezond zijn en andere dingen ongezond... Als je voeding snapt, dan weet je dat bepaalde dingen gezond zijn, en andere dingen minder gezond zijn. Niet omdat er meer vet of suiker in zit, maar omdat er minder vitaminen en mineralen in zitten. Ten twaalfde is er tot nu toe geen enkele sprake van vetopslag en vermeld ik in mijn beginpost dat ik aanpassingen maak onderweg op basis van wat ik zie gebeuren.. dus ik zie het probleem niet zo? Dat zogenaamde clean eten etc heb ik jaren gedaan toen ik nog geen verstand van voeding gehad. Maar clean eten is gigantisch kortzichtig. Het is handig voor mensen die inderdaad geen verstand van voeding hebben zodat ze niet de mist in gaan. Maar het is een heel erg omslachtige manier om je doel te behalen, zowel gezondheid als uiterlijk als mentaal.
NouNou het zit wel diep he, hou je slipje maar aan hoor. Maak je je druk om?

NouNou het zit wel diep he, hou je slipje maar aan hoor. Maak je je druk om?

Haha, valt mee hoor.
Ik zeik graag.
Vooral op mensen die advies geven die eigenlijk advies kunnen gebruiken.
Het is niet dat ik gefrustreerd zit te typen, eerder glimlachend. :p
Ik kom uit een familie waarbij we elkaar nonstop afzeiken en we dat ook van elkaar pikken, dus ik heb er onderhand geen erg meer in en ga er vanuit dat we op dit forum allemaal sterk genoeg in onze schoenen staan om daar niet om te huilen.
Indien dat niet het geval is: sorry Bodyfreakz.

Laatst bewerkt:
Nee ik zal er zeker niet om huilen.
Wil niet zeggen dat ik het met je eens ben ..en ik denk velen met mij. Als jij hier goede resultaten mee behaald moet je dit doen maar zou het niet jan en alleman aanraden.Ik zal niet op je 10 geboden ingaan..hier staan wel een aantal zaken in die niet kloppen.
Jij zegt dat mensen met weinig verstand van voeding clean eten, mensen met verstand van voeding zouden weten dat EKV niks uit maakt. Je zult er vast een studie van hebben maar ook hier ben ik het niet mee eens.

Let iig op dat je niet teveel onverzadigde vetten eet, vooral als je kuurt is je lipidenprofiel zowieso verstoord.

Ik blijf van mening dat 7000 kcal een giga overschot is voor 85kg. Of je verbruikt zoveel in je dagelijkse bezigheden + training OF je zet onherroepelijk vet aan. Dat is geen wetenschap maar puur logisch denken

Nee ik zal er zeker niet om huilen.
Wil niet zeggen dat ik het met je eens ben ..en ik denk velen met mij. Als jij hier goede resultaten mee behaald moet je dit doen maar zou het niet jan en alleman aanraden.Ik zal niet op je 10 geboden ingaan..hier staan wel een aantal zaken in die niet kloppen.
Jij zegt dat mensen met weinig verstand van voeding clean eten, mensen met verstand van voeding zouden weten dat EKV niks uit maakt. Je zult er vast een studie van hebben maar ook hier ben ik het niet mee eens.

Let iig op dat je niet teveel onverzadigde vetten eet, vooral als je kuurt is je lipidenprofiel zowieso verstoord.

Ik blijf van mening dat 7000 kcal een giga overschot is voor 85kg. Of je verbruikt zoveel in je dagelijkse bezigheden + training OF je zet onherroepelijk vet aan. Dat is geen wetenschap maar puur logisch denken

Okay.
EKV verhouding heeft natuurlijk wel bepaalde gevolgen, maar in mijn bulkperiode niet genoeg om me er druk om te maken.
En inderdaad, ik eet niet teveel onverzadigde vetten, maar verban ze opzettelijk ook niet geheel uit mijn eetpatroon.
Over mijn kcal inname kan ik vrij weinig anders zeggen dan dat dat is wat ik nodig heb om redelijk te groeien.
Ik groei er niet eens hard op.

Waar ik mijn informatie over voeding vandaan haal de afgelopen jaren: Alan Aragon, Brad Schoenfield, Layne Norton

Ga anders gewoon je voeding hier dagelijks loggen, lijkt me kleine moeite om zo minder commentaar te krijgen ;)

Ik eet pasta met veel kaas en gehakt (saus), shoarma broodjes met kaas en salami, pizza, chocolade slagroomijs, havermout, pinda's, weightgainer met weinig suiker, aardappels vlees groenten, kwark.

Zoals je ziet, geen streng dieet, maar als je 7000kcal moet eten dan doe je dat niet zo makkelijk met rijst en kip.
Vit, min, vezels krijg ik genoeg.

Suc6 met orgaanvervetting met elke dag junkvoer.. niet heel handig.

Suc6 met orgaanvervetting met elke dag junkvoer.. niet heel handig.

Welkom Kale, altijd je aanwezigheid op het forum gewaardeerd.

Maar puur omdat bepaald eten een naam heeft of binnen een categorie valt die we 50+ jaar geleden hebben bedacht toen we minder wisten over voedingswaarden, betekend nog niet meteen dat het anders verwerkt word.
Ik krijg amper ooit transvetten binnen.
Eet bijna nooit voer waar her opgewarmd vet in zit.
Tot nu toe is mijn cholesterol, bloeddruk/waardes etc niks verandert sinds ik jaren geleden van clean eten ben overgestapt op flexible dieting.
Dus als de uitkomst niks verandert, waar maken we ons dan nog druk om? puur omdat het minder hardcore klinkt dan clean eten?
Ohja, en als je onderzoeken over suiker leest dan zie je dat een niet sportend persoon ongeveer niet meer dan 15% van zijn totale kcals uit suiker moet laten bestaan op lange termijn, en hoe meer je sport hoe hoger deze percentage kan zijn zonder gevolgen. Ik zelf zit nog geen eens op 20% van mijn totale kcals aan suiker terwijl ik 5 keer per week sport en vaak 2 uur per keer.

---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

Ga anders gewoon je voeding hier dagelijks loggen, lijkt me kleine moeite om zo minder commentaar te krijgen ;)

Ik vind eten elke dag loggen zo saai, ook als ik andermans logjes volg haak ik altijd af op overdreven veel informatie over dingen die elke dag geacht zijn redelijk te kloppen.

Je kan er vanuit gaan dat ik eet naar behoeften.
Voor mij is het belangrijk dat ik tussen de 250 en 300 gram eiwit binnen krijg en veel koolhydraten... maar om zoveel kcals te halen eet ik graag ook veel vetten omdat het gewoon erg lastig is anders.
Het is makkelijk praten voor iemand die 3500kcals nodig heeft om te zeggen dat ik cleaner moet eten.

De meeste vetten haal ik uit kaas en pinda's.
Meeste koolhydraten haal ik uit mijn weightgainer (serious mass) en havermout.
Overige kcals vul ik aan met lekker eten.
Ik vind 'clean' eten lekker, maar hou ook van 'junkfood'.
Wat ik het belangrijkste vind aan voeding, is dat het op lange termijn vol te houden is.
Wanneer ik 7000kcal met 'clean' eten moet halen dan gaat het mij na een paar weken tegenstaan.
Daarnaast ben ik dan een gigantisch ongezellig persoon voor mensen om me heen omdat ik nooit eens leuk mee kan doen met wat zij doen zonder een zeurpiet te moeten zijn.
Bodybuilden en alles wat daar bij komt kijken hoort je leven aan te vullen, niet te beperken.
Anders heb je wat mij betreft verkeerde prioriteiten.

En zolang al mijn waardes het toelaten zou ik niet weten waarom ik het niet anders zou doen :)

---------- Toegevoegd om 15:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------

Nou, ik zal dan maar eens iets KUUR gerelateerd loggen om de aandacht een beetje weg te houden van het eindeloze gezeur over voeding die voor mij prima werkt.

Afgelopen zondag 2e keer test in quad injecteren aangezien ik 250mg doe voor 8 weken kan ik dat nu met slin spuitjes oplossen.
Wat een ramp!
Eerste poging zat ik duidelijk in een ader terwijl ik nog goed had gekeken naar een wit stuk huid.
Tweede poging zat goed, maar het hendeltje van de spuit weigerde... Moest met echt heel veel kracht duwen en was best bang dat ie ineens zou doorschieten.
Uiteindelijk allemaal goedgekomen, maar was geen prettige ervaring.
Merk ook veel meer pip in quad dan in glute, dus wellicht keer ik terug naar glutes volgende week.
Vandaag krijg ik als het goed is een nieuwe bestelling binnen met daarbij de eca.
Ben van plan de eca in te zetten vanaf volgende zondag.
Mijn voeding richting 3500kcal op high fat, low carb en 300 gram eiwit.
High fat, low carb is een probeersel die ik natural al jaren niet meer zou aanraden, maar op gear toch een kans wil geven.

Laatst bewerkt:
Welkom Kale, altijd je aanwezigheid op het forum gewaardeerd.

Maar puur omdat bepaald eten een naam heeft of binnen een categorie valt die we 50+ jaar geleden hebben bedacht toen we minder wisten over voedingswaarden, betekend nog niet meteen dat het anders verwerkt word.
Ik krijg amper ooit transvetten binnen.
Eet bijna nooit voer waar her opgewarmd vet in zit.
Tot nu toe is mijn cholesterol, bloeddruk/waardes etc niks verandert sinds ik jaren geleden van clean eten ben overgestapt op flexible dieting.
Dus als de uitkomst niks verandert, waar maken we ons dan nog druk om? puur omdat het minder hardcore klinkt dan clean eten?
Ohja, en als je onderzoeken over suiker leest dan zie je dat een niet sportend persoon ongeveer niet meer dan 15% van zijn totale kcals uit suiker moet laten bestaan op lange termijn, en hoe meer je sport hoe hoger deze percentage kan zijn zonder gevolgen. Ik zelf zit nog geen eens op 20% van mijn totale kcals aan suiker terwijl ik 5 keer per week sport en vaak 2 uur per keer.

---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

Ik vind eten elke dag loggen zo saai, ook als ik andermans logjes volg haak ik altijd af op overdreven veel informatie over dingen die elke dag geacht zijn redelijk te kloppen.

Je kan er vanuit gaan dat ik eet naar behoeften.
Voor mij is het belangrijk dat ik tussen de 250 en 300 gram eiwit binnen krijg en veel koolhydraten... maar om zoveel kcals te halen eet ik graag ook veel vetten omdat het gewoon erg lastig is anders.
Het is makkelijk praten voor iemand die 3500kcals nodig heeft om te zeggen dat ik cleaner moet eten.

De meeste vetten haal ik uit kaas en pinda's.
Meeste koolhydraten haal ik uit mijn weightgainer (serious mass) en havermout.
Overige kcals vul ik aan met lekker eten.
Ik vind 'clean' eten lekker, maar hou ook van 'junkfood'.
Wat ik het belangrijkste vind aan voeding, is dat het op lange termijn vol te houden is.
Wanneer ik 7000kcal met 'clean' eten moet halen dan gaat het mij na een paar weken tegenstaan.
Daarnaast ben ik dan een gigantisch ongezellig persoon voor mensen om me heen omdat ik nooit eens leuk mee kan doen met wat zij doen zonder een zeurpiet te moeten zijn.
Bodybuilden en alles wat daar bij komt kijken hoort je leven aan te vullen, niet te beperken.
Anders heb je wat mij betreft verkeerde prioriteiten.

En zolang al mijn waardes het toelaten zou ik niet weten waarom ik het niet anders zou doen :)

---------- Toegevoegd om 15:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------

Nou, ik zal dan maar eens iets KUUR gerelateerd loggen om de aandacht een beetje weg te houden van het eindeloze gezeur over voeding die voor mij prima werkt.

Afgelopen zondag 2e keer test in quad injecteren aangezien ik 250mg doe voor 8 weken kan ik dat nu met slin spuitjes oplossen.
Wat een ramp!
Eerste poging zat ik duidelijk in een ader terwijl ik nog goed had gekeken naar een wit stuk huid.
Tweede poging zat goed, maar het hendeltje van de spuit weigerde... Moest met echt heel veel kracht duwen en was best bang dat ie ineens zou doorschieten.
Uiteindelijk allemaal goedgekomen, maar was geen prettige ervaring.
Merk ook veel meer pip in quad dan in glute, dus wellicht keer ik terug naar glutes volgende week.
Vandaag krijg ik als het goed is een nieuwe bestelling binnen met daarbij de eca.
Ben van plan de eca in te zetten vanaf volgende zondag.
Mijn voeding richting 3500kcal op high fat, low carb en 300 gram eiwit.
High fat, low carb is een probeersel die ik natural al jaren niet meer zou aanraden, maar op gear toch een kans wil geven.

Was ook niet om te zeuren :)
Als het voor jou werkt moet je het zo doen.
Succes in ieder geval.

Slin spuitjes? Geen slin naaldjes hoop ik?

dunste is 0.45 x 25. Die gebruik ik nu ook voor de benen en is zalig om mee te werken.

Kom je toch niet intra musculair mee.
Zou voor test e langere naald nemen, nu zet je sub cutaan.
Ja zat ook al te twijfelen of het niet net iets te kort was.
Had wel gelezen dat wat mensen het deden.
Maar was eigenlijk al van plan na die ervaring om het gewoon normaal in de glute te doen weer.

dunste is 0.45 x 25. Die gebruik ik nu ook voor de benen en is zalig om mee te werken.

Mijne is inderdaad korter.. hmmm

Vroeger steeds 0.6 x30 of 0.55 x 25 voor benen. Deze keer eens de 0.45 x 25 besteld en buiten dat je goed moet drukken om de vloeistof er door te krijgen is het een plezier om mee te werken.

Dus nu zet je je Test met een slin naald?

Vroeger steeds 0.6 x30 of 0.55 x 25 voor benen. Deze keer eens de 0.45 x 25 besteld en buiten dat je goed moet drukken om de vloeistof er door te krijgen is het een plezier om mee te werken.

Dus nu zet je je Test met een slin naald?
Ja sinds ik dus niet meer 500mg doe ben ik over gegaan op slin 45 x 12... te kort bij nader inzien.
Gelukkig heb ik vorig keer nog halverwege de week 250mg bijgezet om het potje op te maken :p
Dus mocht het afgelopen zondag minder effectief zijn omdat het niet intramusculair genoeg is, dan is het nog niet een groot probleem zolang het ik het volgende zondag maar wel in mn glute doe.

Met welke naald zet je het dan in je glute?

Deze kan je ook in je benen gebruiken maar beter even wat andere naalden bestellen, kost bijna niets.

Terug
Naar boven