- Waardering
- 413
- Lengte
- 1m69
- Massa
- 95kg
Welkom Kale, altijd je aanwezigheid op het forum gewaardeerd.
Maar puur omdat bepaald eten een naam heeft of binnen een categorie valt die we 50+ jaar geleden hebben bedacht toen we minder wisten over voedingswaarden, betekend nog niet meteen dat het anders verwerkt word.
Ik krijg amper ooit transvetten binnen.
Eet bijna nooit voer waar her opgewarmd vet in zit.
Tot nu toe is mijn cholesterol, bloeddruk/waardes etc niks verandert sinds ik jaren geleden van clean eten ben overgestapt op flexible dieting.
Dus als de uitkomst niks verandert, waar maken we ons dan nog druk om? puur omdat het minder hardcore klinkt dan clean eten?
Ohja, en als je onderzoeken over suiker leest dan zie je dat een niet sportend persoon ongeveer niet meer dan 15% van zijn totale kcals uit suiker moet laten bestaan op lange termijn, en hoe meer je sport hoe hoger deze percentage kan zijn zonder gevolgen. Ik zelf zit nog geen eens op 20% van mijn totale kcals aan suiker terwijl ik 5 keer per week sport en vaak 2 uur per keer.
---------- Toegevoegd om 14:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------
50 jaar geleden werd voeding niet zo bewerkt als nu. Er wordt nu allemaal teringzooi toegevoegd om producten langer houdbaar te houden.
Dat jouw bloedwaarden nu nog goed zijn is mooi om te horen. Maar het is een sluipend proces. Het wil niet zeggen dat je al langzaam vervet van binnen. Het is niet the way to go voor een gezond lijf, helemaal niet in combinatie met AAS.
Ik heb het overigens over dagelijks troep eten.. in het weekend ga ik ook wel los op pizza en ijs of whatever.