XXL Nutrition

Bloedwaarden test

Bezoekers in dit topic

Mocht de eerste kuur ooit voor nieuwe gyno zorgen of wat er nu zit groter maken, wat ik wel denk dat gaat gebeuren, laat ik het opereren.
 
Nolva en cutten. Had beetje vet ophoping die is weg omdat ik nu, gok ik, op 10-11% ipv 16-17% zit en 10.2 kg afgevallen ben. Knobbeltjes onder de tepel zijn ook extreem afgenomen ben inmiddels gestopt met nolva
Nice, dan ben je er goed vanaf gekomen :)
 
Nice, dan ben je er goed vanaf gekomen :)
Was sowieso niet extreem. Maar wel fijn dat het weg is. Mn jongste broertje (14) heeft precies hetzelfde, zelfs iets erger nog. Dus hoop voor hem dat het gewoon natuurlijk weg gaat als hij op mijn leeftijd zit
 
Alleen voorschrijven als daar een indicatie voor is. D.w.z., bij twee opeenvolgende metingen een te laag testosteronniveau zonder dat hier een duidelijke oorzaak voor is, en symptomen die gepaard gaan met een testosterondeficiëntie. Daarnaast mikken op een testosteronniveau in het midden van de referentiewaardes.

Bij symptomen van testosterondeficiëntie, maar met 'borderline'-waardes kan wat mij betreft ook behandeling overwogen worden in goed overleg.

Maar bij iemand die op een bepaalde leeftijd minder libido heeft, meer depressief is, minder energiek is, spiermassa verdwijnt en vet in de plaats komt zou je geen TRT voorschrijven als de bloedwaardes in het normale bereik liggen?
 
Maar bij iemand die op een bepaalde leeftijd minder libido heeft, meer depressief is, minder energiek is, spiermassa verdwijnt en vet in de plaats komt zou je geen TRT voorschrijven als de bloedwaardes in het normale bereik liggen?
Nee.
 
Galen: Een bekende van mij neemt 1 ml test per 3 weken. Hij heeft er baat van zegt hij. Is dat niet erg weinig?
Hij is wel 58 jaar.
 
Ik lees veel op US boards en daar zijn ze positief erover. Vooral op mentaal vlak.
Daar zijn ze overal lyrisch over.

Galen: Een bekende van mij neemt 1 ml test per 3 weken. Hij heeft er baat van zegt hij. Is dat niet erg weinig?
Hij is wel 58 jaar.
Ik ga er even voor het gemak vanuit dat er 250 mg per milliliter in zit. Dat is geen handig protocol en is af te raden. Beter is het om 75-100 mg wekelijks te zetten (en eventueel te verhogen als de bloedwaardes te laag zijn daarmee).
 
image.jpg

dit zijn mn waarden, vrije test is niet getest was verkeerd gegaan bij het doorgegeven wat beetje onhandig is. Maar kan mij iemand uitleggen hoezo er een uitroep telen achter de oestradiol en prolactine waarden staan, zijn deze niet goed?
 
Maar bij iemand die op een bepaalde leeftijd minder libido heeft, meer depressief is, minder energiek is, spiermassa verdwijnt en vet in de plaats komt zou je geen TRT voorschrijven als de bloedwaardes in het normale bereik liggen?

De spiermassa die minder wordt bij een bepaalde leeftijd komt echt niet terug door trt toe te passen terwijl je in de normale range zit.
Er is nog geen onderzoek dat laat zien wanneer je hoger in de normale range zit je meer spiermassa wint of behoudt dan wanneer je wat lager in de normale range zit. Leeftijd staat daar los van.
Trt is geen oplossing van ongemakken die horen bij het ouder worden, helemaal als door een meting uitkomt dat test levels in orde zijn. Dit heeft enkel pas nut als ongemakken te verklaren zijn door lage test levels.
Er zijn zoveel meer factoren die belangrijker zijn voor een gelukkig en gezond leven. Denk aan stress, werk, slaap, voeding, relatie etc.

Eigenlijk zouden ze bij dit soort onderzoeken ook mensen placebo trt moeten geven, reken maar dat die zich ook beter gaan voelen.
 
Je moet vrij testosteron niet laten testen maar 'gewoon' testosteron (totaal testosteron).

Vraag het lab even om de eenheden van prolactine en oestradiol. Ik heb een vermoeden welke eenheden het zijn, maar voor de zekerheid.

Ik zou het ongeveer zo aan ze vragen: "Hoi, is mijn prolactine 0.38 appels, 0.38 peren, of iets anders? En is mijn oestradiol 65 sinaasappels, 65 croissants, of toch iets anders?"

Amateuristische zooi dat weglaten van eenheden. Dat moeten die laboratoria eens heel snel afleren, super kneuzig. Heb dat heel lang geleden een keer gehad bij een bloedtest en heb er om die reden nooit meer getest.
 
Je moet vrij testosteron niet laten testen maar 'gewoon' testosteron (totaal testosteron).

Vraag het lab even om de eenheden van prolactine en oestradiol. Ik heb een vermoeden welke eenheden het zijn, maar voor de zekerheid.

Ik zou het ongeveer zo aan ze vragen: "Hoi, is mijn prolactine 0.38 appels, 0.38 peren, of iets anders? En is mijn oestradiol 65 sinaasappels, 65 croissants, of toch iets anders?"

Amateuristische zooi dat weglaten van eenheden. Dat moeten die laboratoria eens heel snel afleren, super kneuzig. Heb dat heel lang geleden een keer gehad bij een bloedtest en heb er om die reden nooit meer getest.
Idd. Volgens mij is iedereen bij rekenen in groep 3 altijd al verteld dat de eenheden erbij moeten maar goed
 
Je moet vrij testosteron niet laten testen maar 'gewoon' testosteron (totaal testosteron).

Vraag het lab even om de eenheden van prolactine en oestradiol. Ik heb een vermoeden welke eenheden het zijn, maar voor de zekerheid.

Ik zou het ongeveer zo aan ze vragen: "Hoi, is mijn prolactine 0.38 appels, 0.38 peren, of iets anders? En is mijn oestradiol 65 sinaasappels, 65 croissants, of toch iets anders?"

Amateuristische zooi dat weglaten van eenheden. Dat moeten die laboratoria eens heel snel afleren, super kneuzig. Heb dat heel lang geleden een keer gehad bij een bloedtest en heb er om die reden nooit meer getest.
Met het vermoeden dat je hebt, hoezo zijn ze rood? Ik zal morgen even bellen om na te vragen welke eenheid het is!
 
Back
Naar boven