XXL Nutrition

Bodybuilding, Muay Thai en herstel.

eatitraw92

Dutch Bodybuilder
Waardering
6
Hoi allemaal, ik doe aan Bodybuilding en Muay Thai dernaast (heb wel al sinds ik aan rippetoe ben begonnen geen MT meer gedaan).
Kan het kwaad om Muay Thai op off-dagen te doen? (Het wordt zowiezo 'verplicht' om cardio op off-dagen te doen met rippetoe)
Qua eten zit het wel goed, ik krijg dagelijks over 5000kcal binnen, ik vraag dit dan ook vanwege de oefeningen die wij bij Muay Thai doen.

Wij doen elke training een stuk of 50 dips, 100 pushups, 75 sit-ups en soms nog 75 squats (zonder gewicht allemaal uiteraard en achter elkaar in een snel tempo zonder rust (dat stukje zonder rust is wat je wordt opgedragen maar ik kan dat niet volhouden, behalve de situps)).

Kan het kwaad om dit op off-dagen te doen, want mij lijkt het nogal onverstandig omdat ik die spieren die ik gebruikt heb de vorige dag weer gebruik tijdens de training.

Maar zoveel verstand heb ik hier allemaal nog niet veel over.
Kan dit kwaad of is het aantal herhalingen zo hoog dat het mijn groei niet tegenhoud? Of eventueel overtraining aanmoedigt.

Het kan zeker geen kwaad om Muay Thai training op offdays van je krachttrainingsprogramma te doen. Zelf combineer ik beide op dezelfde dagen. Dit is prima vol te houden, alleen zorg wel dat je voldoende (nacht-)rust neemt. Muay Thai en bodybuilding zijn prima te combineren, maar als jij bijvoorbeeld daarnáást ook nog elk weekend tot 06:00uur in een discotheek wilt staan.. dan niet meer. Ook is het belangrijk dat je voldoende eet. Zelf geef je dagelijks over de 5000kcal binnen te krijgen, dat moet in ieder geval voldoende zijn!
Over de krachtoefeningen tijdens je Muay Thai training zou ik je maar geen zorgen maken. Vaak zijn deze niet van al te hoge intensiteit. Zorg dat je die er gewoon doorheen knalt! Ik verwacht ook niet dat deze je belemmeren om in massa te groeien.

Succes.

Dat is mooi te horen dat het samen gaat:) MAar hou ons toch beetje op de hoogte:) heb je toevallig een log?

ik doe zelf ook sinds kort naast krachttrainen boksen bij gaat tot nu toe prima zelf vind ik het een goeie combinatie

Ik heb muaythai momenteel eventjes op de achtergrond geschoven om me wat meer op KT te concentreren

Combinatie is te te doen, heb het zelf ook lang gedaan, maar 1 van de 2 zal altijd een beetje moeten inboeten imo

• Topic Starter Topic Starter
Oke ik ga gewoon verder met Muay Thai, ik blijf goed eten natuurlijk.

En sance, voor mij is het niet zon probleem dat ik wat bij Muay Thai moet inboeten, ik doe het alleen recreatief :).

Terug
Naar boven