MuscleMeat

Bodybuilding mythe doorprikt

yourawatse

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik ga een onderwerp aansnijden waarvan ik zeker weet veel tegenkanting te krijgen van de puristen onder de bodybuilders.
Mijn stelling is dat bodybuilding op hoog niveau amper nog een sport te noemen is.
Waarom?
Hoe hogere dosissen AS hoe groter de bodybuilder, een naturel heeft geen enkele kans om ooit iets te bereiken in deze sport.
Minimale training in tegenstelling tot de volksmythe dat de profs uren aan een stuk trainen.
Amper aerobische oefeningen en geen plaats voor andere sporten, ook weer in de quest zoveel mogelijk spiermassa te verzamelen, en gewoon omdat ze te zwaar wegen en zich amper kunnen bewegen, of is er iemand die Jay Cutler even de 1000 meter ziet lopen (moet men de ambulance al hebben klaarstaan met zuurstof).
Geen gezondheidsfreaks die enkel clean voedsel eten zoals zovelen geloven, maar wandelende vleesbergen die zich voltanken met alles wat voor hun neus komt.
Met andere woorden: de anti helden van de sport.
Beste competitie bodybuilders kom mij nu niet doodschieten, dit is enkel een stelling.
Ik open dit topic omdat ik onlangs een film zag (Hercules) met Steve Reeves in de hoofdrol en dacht, ja dat was nog sport.

oud discussiepunt, al meerdere malen geweest

deels eens, deels oneens.
maar zo zit het helaas met elke proffesionele sport ongeveer wel op het allerhoogste niveau.

je jay cutler voorbeeld met zn 1000meter lopen is trouwens weer bullshit, in zn films zie ik hem toch echt snachts uur + cardio'en (Crosstrainen en lopen)

• Topic Starter Topic Starter
ja dus? volgens jou verhaal zou dat dus niet mogelijk zijn

De man weegt 140 kg off-season, Probeer jij eens een uithoudingssport te doen (zoals bijvoorbeeld lopen) met een gewicht van 140 kg. Je zal toch zelf wel begrijpen dat ze dan zeer snel moeten zijn om je te reanimeren.

ja wat wil je nu zeggen, dat zn films nep zijn? soort stunt c**k ofzo?

en nee, ik zeg niet dat je marathon loper KAN zijn met 140kg, maar overdrijven is ook een vak.

De vraag is alleen of het relevant is voor de titel 'sport' wat die gasten allemaal met zichzelf doen.

Ik vind zelf dat je een sport die draait om een stel in olie ingesmeerde mannen die worden beoordeeld om hun spieren door een jury geen sport kunt noemen, maar dat heb je ook met bijv. paardensport en turnen.

Ja man... wat een noobs.

Ze hebben helemaal geen 15 jaar aan gewichten getild. En ook helemaal niet 15 jaar als een dulle gegeten.

Nepperds ook.

Huh.... wat... ? Ow wacht... Dat hebben ze wel gedaan?

Kom op man, tuurlijk zijn er meer euries in de kont gespoten dan wat je hele sportschool waard is. Maar elke bodybuilder die daar op het podium staat payed his dues.

Je doet net alsof je maar wat in je kont moet spuiten en je er voor de rest niks voor hoeft te doen.

Ja man... wat een noobs.

Ze hebben helemaal geen 15 jaar aan gewichten getild. En ook helemaal niet 15 jaar als een dulle gegeten.

Nepperds ook.

Kom op man, tuurlijk zijn er meer euries in de kont gespoten dan wat je hele sportschool waard is. Maar elke bodybuilder die daar op het podium staat payed his dues.

Je doet net alsof je maar wat in je kont moet spuiten en je er voor de rest niks voor hoeft te doen.

Neen dat zeg ik zeker niet, ik weet maar al te goed dat steroiden geen godsgeschenk zijn waarbij je bij gebruik gewoon maar wat in je zetel kan liggen en de spieren zullen er wel aangroeien.
Uiteraard moet je met zware gewichten trainen en uiteraard moet je eten als een beest (wat inderdaad niet altijd gemakkelijk is). Maar in vergelijking met andere sporten komen de bodybuilders er bekaaid af kwestie van inspanning die ze moeten leveren.

Ja man... wat een noobs.

Nepperds ook.

Inderdaad

Neen dat zeg ik zeker niet, ik weet maar al te goed dat steroiden geen godsgeschenk zijn waarbij je bij gebruik gewoon maar wat in je zetel kan liggen en de spieren zullen er wel aangroeien.
Uiteraard moet je met zware gewichten trainen en uiteraard moet je eten als een beest (wat inderdaad niet altijd gemakkelijk is). Maar in vergelijking met andere sporten komen de bodybuilders er bekaaid af kwestie van inspanning die ze moeten leveren.

Hmm ja idd, ik begrijp wat je bedoeld. Maar gaat het niet zo in alle sporten?

Hardlopen? Wielrennen? Elke sport in amerika, gevechtssporten, noem maar op.

Uit eindelijk gaat het erom wie genetisch het beste reageerd op voeding, training en "hulpmiddelen"

ja wat wil je nu zeggen, dat zn films nep zijn? soort stunt c**k ofzo?

en nee, ik zeg niet dat je marathon loper KAN zijn met 140kg, maar overdrijven is ook een vak.
Ik zeg gewoon dat elke man die een beetje getraind is het met gemak wint van Cutler met lopen, gewoon omdat de man 140 kg weegt. Dus ja zijn filmpjes zijn propaganda en gemaakt tot meerdere glorie van Cutler die zo kan doen alsof hij een allround sportman is, wat hij 100 % zeker niet is.
Wat niet wil zeggen dat ik Cutler maar een lul vindt hoor, Mr Olympia worden is ook niet iedereen gegeven natuurlijk.

Hmm ja idd, ik begrijp wat je bedoeld. Maar gaat het niet zo in alle sporten?

Hardlopen? Wielrennen? Elke sport in amerika, gevechtssporten, noem maar op.

Uit eindelijk gaat het erom wie genetisch het beste reageerd op voeding, training en "hulpmiddelen"

Ook dat is waar wat jij zegt, maar toch is de fysieke inspanning die ze in andere sporten leveren groter dan wat de top bodybuilders doen vindt ik.

Ik ga een onderwerp aansnijden waarvan ik zeker weet veel tegenkanting te krijgen van de puristen onder de bodybuilders.
Mijn stelling is dat bodybuilding op hoog niveau amper nog een sport te noemen is.
Waarom?
Hoe hogere dosissen AS hoe groter de bodybuilder, een naturel heeft geen enkele kans om ooit iets te bereiken in deze sport.
Minimale training in tegenstelling tot de volksmythe dat de profs uren aan een stuk trainen.
Amper aerobische oefeningen en geen plaats voor andere sporten, ook weer in de quest zoveel mogelijk spiermassa te verzamelen, en gewoon omdat ze te zwaar wegen en zich amper kunnen bewegen, of is er iemand die Jay Cutler even de 1000 meter ziet lopen (moet men de ambulance al hebben klaarstaan met zuurstof).
Geen gezondheidsfreaks die enkel clean voedsel eten zoals zovelen geloven, maar wandelende vleesbergen die zich voltanken met alles wat voor hun neus komt.
Met andere woorden: de anti helden van de sport.
Beste competitie bodybuilders kom mij nu niet doodschieten, dit is enkel een stelling.
Ik open dit topic omdat ik onlangs een film zag (Hercules) met Steve Reeves in de hoofdrol en dacht, ja dat was nog sport.

Waarom zou jay cutler 1000m lopen? Het is bodybuilding, geen hardlopen, en als je dat niet begrijpt zit je hier verkeerd ;).

Ik zeg gewoon dat elke man die een beetje getraind is het met gemak wint van Cutler met lopen, gewoon omdat de man 140 kg weegt. Dus ja zijn filmpjes zijn propaganda en gemaakt tot meerdere glorie van Cutler die zo kan doen alsof hij een allround sportman is, wat hij 100 % zeker niet is.
Wat niet wil zeggen dat ik Cutler maar een lul vindt hoor, Mr Olympia worden is ook niet iedereen gegeven natuurlijk.

Jah en hetzelfde doet Jay met vrijwel iedereen die samen met hem gaat trainen in de gym. Het is maar net wat je doelstelling is en in Jay zijn geval is dit dus geen hardlopen.

Voor de rest begrijp ik je stelling maar ik geloof echt niet dat ze geen **** doen naast spuiten om groot te worden. Al is het alleen al, al het eten wat ze dagelijks naar binnen moeten schuiven.

Terug
Naar boven