AndroidHealthClinic

Bodybuilding mythe doorprikt

Haha, kerel, als jij denkt dat het makkelijk is om top BBer te worden dan weet je bitter weinig van de sport. Ik durf bijna te zeggen dat het moeilijker is dan in andere sporten om de top te bereiken.

Jij denkt er precies heel simpel over. Tuurlijk zal Cutler niet de snelste zijn op de 1000 m maar dat is zijn doel ook niet net zoals dat het doel van pakweg een bokser of een autocoureur is.

In alle sporten en wedstrijden wordt er gefoefeld dus tja, niks aan te doen.

Tuurlijk zal Cutler niet de snelste zijn op de 1000 m maar dat is zijn doel ook niet net zoals dat het doel van pakweg een bokser of een autocoureur is.
gaat er niet om dat ie de snelste is, gaat erom dat ie de 1000m niet eens kan halen..

uiteraard

Ik zeg gewoon dat elke man die een beetje getraind is het met gemak wint van Cutler met lopen, gewoon omdat de man 140 kg weegt. Dus ja zijn filmpjes zijn propaganda en gemaakt tot meerdere glorie van Cutler die zo kan doen alsof hij een allround sportman is, wat hij 100 % zeker niet is.
Wat niet wil zeggen dat ik Cutler maar een lul vindt hoor, Mr Olympia worden is ook niet iedereen gegeven natuurlijk.

Bodybuilding is bodybuilding, het is cosmetische sport

voetballers voetballen, volleyballers vollyballen, golfers golfen, bodybuilders liften hun gewichten. Ieder heeft zijn speciefieke eigenschappen en kunsten, ik zie niet rap een golfer meedraaien in de voetbal wereld, en Cutler zal niet meedraaien in het hardlopen.. Simpel toch ?

Tja, je moet toch over een lange periode hard trainen en zeer gedisciplineerd leven wil je op dat podium staan, dus in die zin is het wel degelijk sport.

En dat er gebruikt wordt is jammer, maar dat heb je in elke sport.

voetballers voetballen, volleyballers vollyballen, golfers golfen, bodybuilders liften hun gewichten. Ieder heeft zijn speciefieke eigenschappen en kunsten, ik zie niet rap een golfer meedraaien in de voetbal wereld, en Cutler zal niet meedraaien in het hardlopen.. Simpel toch ?

edit

Laatst bewerkt:

idd, ik zie huntelaar ook geen 140kg benchen. tja, dan liever benchen dan een bal trappen, ook als dat betekent dat ik geen marathon kan lopen, want face it :who:

Ik denk dat zijn punt is dat de "freaks" van tegenwoordig er voornamelijk zo groot uit zien vanwege de enorme hoeveelheden AS en dat de lichamelijke aanleg en het harde werken om groot te worden minder belangrijk is geworden.
Sommigen zijn voor een wedstrijd niet eens meer normaal aanspreekbaar , zo opgefokt zijn ze.

En inderdaad is echt hardlopen langs bv het strand voor 10 minuten er echt niet meer bij als je 140 kg weegt en maar 1.78 bent.

Stel je bent een naturel bb en weegt bij 1.80 ongeveer 90 kilo.
Ga dan eens hardlopen met een 50 kilo extra bepakking.

Daarom doen die jongens hun aerobische training met bv een crosstrainer of stepper.
Afwisseling van rustig lopen met stevig doorstappen is al een intensieve interval training voor hun.

Ik vind Marhus Ruhl en goede bb , maar heb hem bij Fibo zien lopen ; na 50 m hoor je hem hijgen alsof hij een berg beklommen heeft.

Idereen moet doen ( lees : gebruiken ) wat hij/zij zelf wil , maar of dat onze voorbeelden moeten zijn......:cool:

Dexter Jackson legde het laatst nog is uit aan Arnold, it's all about the pills.

Ik denk dat de echt grote jongens veel minder anabolen (hoeven te) gebruiken als de wannabee's die het nooit zullen halen. Sommige mensen reageren nu eenmaal super op anabolen (bastards !)

Vergelijk de atletische vermogens van bodybuilders verder eens met andere zwaargewichten zoals... ehm... strongmen, powerlifters, sumoworstelaars, olympisch gewichtheffers, judoka's... alles in de SHW klasse. Ik denk niet dat bodybuilders het veel slechter doen in vergelijking. Ze vergelijken met uitgemergelde skinny ecto Kenianen is niet eerlijk :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat zijn punt is dat de "freaks" van tegenwoordig er voornamelijk zo groot uit zien vanwege de enorme hoeveelheden AS en dat de lichamelijke aanleg en het harde werken om groot te worden minder belangrijk is geworden.
Sommigen zijn voor een wedstrijd niet eens meer normaal aanspreekbaar , zo opgefokt zijn ze.

En inderdaad is echt hardlopen langs bv het strand voor 10 minuten er echt niet meer bij als je 140 kg weegt en maar 1.78 bent.

Stel je bent een naturel bb en weegt bij 1.80 ongeveer 90 kilo.
Ga dan eens hardlopen met een 50 kilo extra bepakking.

Daarom doen die jongens hun aerobische training met bv een crosstrainer of stepper.
Afwisseling van rustig lopen met stevig doorstappen is al een intensieve interval training voor hun.

Ik vind Marhus Ruhl en goede bb , maar heb hem bij Fibo zien lopen ; na 50 m hoor je hem hijgen alsof hij een berg beklommen heeft.

Idereen moet doen ( lees : gebruiken ) wat hij/zij zelf wil , maar of dat onze voorbeelden moeten zijn......:cool:

Dat bedoel ik inderdaad, vandaar ook dat ik de naam Steve Reeves noem. Ik had eigenlijk dit topic anders moeten aanpakken, want zo lijkt het alsof ik de bodybuilding sport wil aanpakken. Dat is niet waar. Chemische middelen worden in alle sporten gebruikt, ik neem ze zelf, dus ook dat is op zich geen punt. Maar het gaat hem over de ontsporing van de bodybuilding sport, waar gaat het eindigen?
Hoe ver zijn de huidige bodybuilders verwijderd van een Steve Reeves?
Ik vindt, zoals ik al in enkele topics gezegd heb, AS helemaal niet ongezond, integendeel zelfs een nuttig middel om bijvoorbeeld op oudere leeftijd nog zeer goed te functioneren en op jongere leeftijd juist dat extraatje te bieden. Maar als een sport zo ver ontspoort dat bijvoorbeeld een Frank Zane, die toch een groot sporter was, geen enkele kans meer zou maken om zelfs maar mee te doen met Olympia dan is er toch iets mis.
Denk je eens in, zelfs een Schwarzenegger in zijn beste vorm zou een dwerg lijken tegen bijvoorbeeld een Cutler.
Ik weet zeker dat de grote Arnold wel een serieuze aerobische looptraining kon doen, en dat zijn fysieke conditie en atletisch vermogen op punt stonden, maar een Cutler (om altijd maar die naam te noemen, hij is nu eenmaal de beste bodybuilder nu) heeft alle atletisch vermogen verloren met zijn enorme massa.
Is een sporter zonder atletisch vermogen nog een sporter?
Wie van de jonge bodybuilders wil er Mr Olympia worden en op latere leeftijd doodvallen van een hartaanval? Is een Cutler nog een voorbeeld voor jonge sporters?
Natuurlijk is een bodybuilder geen voetballer of loper, iedereen zijn sport, maar mijn punt is dat de mooie bodybuilding sport naar de haaien gaat.
Hoeveel would be kampioenen zullen er niet zijn die terugschrikken als ze merken welke levenswijze (eetgewoonten, zeer zware doping) de profs er op na MOETEN houden om nog succesvol te zijn.

Laatst bewerkt:
ik ben 51 train 3x splittraining per week en 1x kickfun
eet gezond en neem alleen protein 95 : soja-eiwit dagen van training als supplement
behaal nog steeds goede resultaten;)

Topsport is ongezond, punt.

akkoorrd met jou
dient recreatief te blijven

Dat bedoel ik inderdaad, vandaar ook dat ik de naam Steve Reeves noem. Ik had eigenlijk dit topic anders moeten aanpakken, want zo lijkt het alsof ik de bodybuilding sport wil aanpakken. Dat is niet waar. Chemische middelen worden in alle sporten gebruikt, ik neem ze zelf, dus ook dat is op zich geen punt. Maar het gaat hem over de ontsporing van de bodybuilding sport, waar gaat het eindigen?
Hoe ver zijn de huidige bodybuilders verwijderd van een Steve Reeves?
Ik vindt, zoals ik al in enkele topics gezegd heb, AS helemaal niet ongezond, integendeel zelfs een nuttig middel om bijvoorbeeld op oudere leeftijd nog zeer goed te functioneren en op jongere leeftijd juist dat extraatje te bieden. Maar als een sport zo ver ontspoort dat bijvoorbeeld een Frank Zane, die toch een groot sporter was, geen enkele kans meer zou maken om zelfs maar mee te doen met Olympia dan is er toch iets mis.
Denk je eens in, zelfs een Schwarzenegger in zijn beste vorm zou een dwerg lijken tegen bijvoorbeeld een Cutler.
Ik weet zeker dat de grote Arnold wel een serieuze aerobische looptraining kon doen, en dat zijn fysieke conditie en atletisch vermogen op punt stonden, maar een Cutler (om altijd maar die naam te noemen, hij is nu eenmaal de beste bodybuilder nu) heeft alle atletisch vermogen verloren met zijn enorme massa.
Is een sporter zonder atletisch vermogen nog een sporter?
Wie van de jonge bodybuilders wil er Mr Olympia worden en op latere leeftijd doodvallen van een hartaanval? Is een Cutler nog een voorbeeld voor jonge sporters?
Natuurlijk is een bodybuilder geen voetballer of loper, iedereen zijn sport, maar mijn punt is dat de mooie bodybuilding sport naar de haaien gaat.
Hoeveel would be kampioenen zullen er niet zijn die terugschrikken als ze merken welke levenswijze (eetgewoonten, zeer zware doping) de profs er op na MOETEN houden om nog succesvol te zijn.

Mooi stukje , goed verwoord (en niet allen het rood)....de waarheid en voor velen nog niet zo obvious als wij hier vaak denken.

wie geeft er om dat hij gebruikt...

en ja, wielrenners doen ook onmenselijke dingen
300 km afleggen, bergetappes, ...

volledig clean denk je ?

het is ongezond om NIET te gebruiken

• Topic Starter Topic Starter
wie geeft er om dat hij gebruikt...

en ja, wielrenners doen ook onmenselijke dingen
300 km afleggen, bergetappes, ...

volledig clean denk je ?

het is ongezond om NIET te gebruiken

Dat is ook het punt niet, niets tegen gebruiken hoor, ik doe het zelf. Maar de mate waarop je gebruikt is toch wel belangrijk, er is een grens aan alles ook aan wat een menselijk lichaam aan AS kan verdragen.
Ik besef heel goed dat er geen cleane sport bestaat, hoeft ook niet maar op een gegeven moment kan het allemaal te ver gaan, zoals nu in het bodybuilding.

of is er iemand die Jay Cutler even de 1000 meter ziet lopen (moet men de ambulance al hebben klaarstaan met zuurstof).

lopen of rennen ??? het is nogal een groot verschil namelijk

want lopen kan iedereen met een gewicht van 140 ...geloof me:D

Terug
Naar boven