AndroidHealthClinic

Bodybuilding na Stronglifts 5x5

Lijger

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m72
Vetpercentage
14%
November vorig jaar ben ik begonnen in de sportschool, nu 1 jaar verder na een boel aankloten heb ik Stronglifts 5x5 afgemaakt en ben daarna (nu) bezig met cutten tot januari, ik zit nu op 12% en weeg 65KG bij 1.72

De enige plaats waar je ook kan zien dat ik echt heb gelift zijn m'n bovenbenen, in tegenstelling tot m'n bovenlichaam.

M'n huidige PR's zijn:

Squat 3x5 102,5 - 1RM 110
Deadlift 1x5 135 - 1RM 145
Bench Press 3x5 67,5 - 1RM 75
Press 3x5 45KG - 1RM nog nooit gemeten

Verder kan ik wel een stuk of 10 pull-ups in een setje.

Nu wil ik na de cut, als ik rond de 10% zit, meer gaan focussen op groot worden en massa aanzetten, en wel zoveel mogelijk kracht nog behouden, alleen ik heb geen idee wat ik daarvoor moet veranderen aan m'n schema. Mijn plan is gewoon te gaan clean bulken met +- 300kcal boven m;n onderhoud zodat ik niet weer 8% eraf hoef te cutten daarna.

Nu tijdens mijn cut is het erg lastig om nog lager te gaan, ik denk dat ik bij mijn 2100kcal per dag gewoon 3x flinke HIIT sessies ga toevoegen van rond de 20 min want het lijkt net alsof ik stil sta.

Hier wat foto's van nu:
f50j13.jpg
zukver.jpg
2enu4r7.jpg
2hfi3o4.jpg

2 maanden om 2% te cutten? Dat is wel erg lang.

ook met stronglifts of een gelijksoortig programma zul je massa aanzetten. Grootste verschil is mijnsinziens dat bodybuilders over het algemeen meer focus op UB leggen.

Zou lekker doorbulken. Je kan evt naast 5x5 klein beetje ''hypertrophy'' werk kunnen doen. Als je nu cut blijft er niks over. Volgend jaar maart oid. pas cutten =]

Zou lekker doorbulken. Je kan evt naast 5x5 klein beetje ''hypertrophy'' werk kunnen doen. Als je nu cut blijft er niks over. Volgend jaar maart oid. pas cutten =]

dit is idd een goed idee. Iets meer aandacht leggen op de spieren waardoor je groot lijkt, dat scheelt een hoop.

naast je compounds gewoon accesory doen op wat hogere reps

Mooi begin! en nu lekker focussen op massa aanzetten! Jij hoeft zoals hierboven al gezegd wordt echt niet te cutten.
Je staat droog genoeg om lekker clean te kunnen bulken!

Terug
Naar boven