XXL Nutrition

Bodybuilding verslavend?

martinio

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Laatst had een vriend van me erover dat bodybuilding verslavend is. Er schijnt 1 of ander stofje in je lichaam te zijn die daar voor zorgt.
Daarom voel je je na een week trainen ook slapper terwijl je juist nog wel sterker kan zijn.
En ik heb ook als ik vrijdag train en zaterdag en zondag niet, maandag weer super zin om te knallen.

Heeft iemand hier misschien studies van ofzo?
Ik ben wel benieuwd in hoeverre dit waar is.

M.V.G.
Martijn

endorfines maken training verslavend.. niet specifiek bodybuilding. Hetzelfde geldt voor schaatsers, fietsers, hardlopers, etc.

bigorexia, het trainen zelf vind ik niet verslavend :P

Denk dat de verslaving anders ligt bij bodybuilding en vooral geestelijk is.
Als je een tijd mindert of stopt verlies je massa en kracht en dan voel je je slecht omdat er heel hard voor gewerkt moest worden.
Het moet ook steeds meer massa en kracht worden een cirkel waar je niet makkelijk uitkomt.

denk dat de verslaving anders ligt bij bodybuilding en vooral geestelijk is.
Als je een tijd mindert of stopt verlies je massa en kracht en dan voel je je slecht omdat er heel hard voor gewerkt moest worden.
Het moet ook steeds meer massa en kracht worden een cirkel waar je niet makkelijk uitkomt.

+1

Heb geen studies nodig om dat aan te tonen, weet dat het waar is uit eigen ervaring. Als de sportschool een weekje dicht is wordt ik helemaal gek (agressief), gewoon constant gespannen enzo.

Ik vind het niet verslavend, als ik het niet zou doen voor mijn gezondheid en kracht/looks dan zou ik er onmiddellijk mee (kunnen) stoppen.

Denk dat de verslaving anders ligt bij bodybuilding en vooral geestelijk is.
+1

En niet alleen omdat er hard voor gewerkt moest worden maar ook omdat je er gewoon minder mooi van wordt (minder gespierd, meer vet).

Ik vind het niet verslavend, als ik het niet zou doen voor mijn gezondheid en kracht/looks dan zou ik er onmiddellijk mee (kunnen) stoppen.

Dus toch een vorm van verslaving?

Lees: Als ik niet zou roken voor de gezelligheid zou ik er meteen mee kunnen stoppen.

• Topic Starter Topic Starter
Oke duidelijk :) ja mijn eigen ervaring is ook zo. Kan er echt niet tegen als ik een week ofzo niet getraint hebt door omstandigheden.

Heb geen studies nodig om dat aan te tonen, weet dat het waar is uit eigen ervaring. Als de sportschool een weekje dicht is wordt ik helemaal gek (agressief), gewoon constant gespannen enzo.

Inderdaad, daarom heb ik thuis ook wat speelgoed staan. Als je eenmaal resultaat gaat boeken word het leuk en, zit je zoals gezegd in een cirkel waar je niet meer uit komt :rolleyes:

Weet niet of ik eraan verslaafd ben maar als ik een weekje niet getraind heb, slaap ik altijd bizar slecht!

Nee geen verslaving voor mij. Tenzij jij eten en werken ook als verslaving ziet.

Geen verslaving maar toch een drang om het te doen.. als ik moet overwerken waardoor ik niet kan trainen die dag terwijl ik daar wel op gerekend had dan voel ik me er niet goed bij. Ik zou er alleen mee stoppen als mijn vriendin dat zou willen. Zij is absoluut de enige waarvoor ik alles doe :o

Anyway, ik hoef niet te stoppen dus ik knal voorlopig lekker door!

tja ik moet het gewoon doen een dag niet getraint is ****ed up maarja...

Verslaafd is een groot woord maar de teleurstelling om niet op mijn geplande dagen te trainen is wel groot.

bodybuilding is vooral verslaven in het hoofd :)

Terug
Naar boven