Fitness Seller

Bodybuilding verslavend?

Ben denk ik wel verslaafd. Imo evenveel aan het trainen zelf als aan de fysiek. Als ik neit graag zou trainen, dan zou ik ook gewoon niet gaan. En als ik er geen goed fysiek van kreeg , idem.

Hou er gewoon ontzettend van om als maar meer gewichten op verschillende manieren te kunnen tillen. De fysiek vind ik ook leuk , alleen ben ik veel meer voor een drogere fysiek te vinden( normaal bf% zeg maar , onder de 14%) ,wat dan weer in strijd is met het willen hoge gewichten heffen :'). Maar een combinatie is zeker mogelijk :)

Het is een verslaving geweest maar toen had ik ook echt bigorexia. Dan kan je geen maaltijd or training overslaan. Gelukkig heb ik er nu meer grip op.

Geen verslaving maar toch een drang om het te doen.. als ik moet overwerken waardoor ik niet kan trainen die dag terwijl ik daar wel op gerekend had dan voel ik me er niet goed bij. Ik zou er alleen mee stoppen als mijn vriendin dat zou willen. Zij is absoluut de enige waarvoor ik alles doe :o

Anyway, ik hoef niet te stoppen dus ik knal voorlopig lekker door!

wat een wijf ben jij zeg. 19 jaar en stoppen met een sport waar je heel je leven lang bezig kan zijn voor een meisje. Jij hebt duidelijk niet de broek aan of je bent geen echte bb'er.

wat een wijf ben jij zeg. 19 jaar en stoppen met een sport waar je heel je leven lang bezig kan zijn voor een meisje. Jij hebt duidelijk niet de broek aan of je bent geen echte bb'er.
Het valt te zien waar je je prioriteiten legt ...

Al met al is het verslavend....;)

:mier:

Wacht maar.. vrouwen doen meer met je dan je denkt ;)

En daarbij, als ze van je houd laat ze je niet stoppen so nothing to worry about.

:mier:

Wacht maar.. vrouwen doen meer met je dan je denkt ;)

En daarbij, als ze van je houd laat ze je niet stoppen so nothing to worry about.

watn grap man... zelf zou ik nooit stoppen met trainen om die reden..
zou gewoon niet mogelijk zijn of het me nu iets zou doen of niet.

Zeker verslavend.
Een dag niet getrained is een dag niet geleefd..

endorfines maken training verslavend.. niet specifiek bodybuilding. Hetzelfde geldt voor schaatsers, fietsers, hardlopers, etc.

+1 bij beschadiging van het lichaam komen endorfine vrij om de pijn te verzachte. geeft een soort gevoel af. daarom snijden mensen zichzelf ook verslaafd aan de verzachting.

bodybuilding moet een levensstijl zijn en geen obsessie

als je zou stopen dan heb je geen goede relatie. Net of 3 of 4x een uur sporten niet kan en daarbij wat extra vreten.

Veel mensen trainen hier 5 keer 2 uur (en soms nog meer), en daar komt nog reistijd bij, en verder allerlei belachelijke eisen over voeding (niet alleen hoeveelheid) en timing daarvan... Ik vind het knap dat mensen überhaupt nog een serieuze relatie kunnen hebben naast zo'n "hobby" (en dan ook nog werken / studeren / leren)

Veel mensen trainen hier 5 keer 2 uur (en soms nog meer), en daar komt nog reistijd bij, en verder allerlei belachelijke eisen over voeding (niet alleen hoeveelheid) en timing daarvan... Ik vind het knap dat mensen überhaupt nog een serieuze relatie kunnen hebben naast zo'n "hobby" (en dan ook nog werken / studeren / leren)

???

misschien is het gewoon de natuur haar manier om mensen aan het bewegen te houden want dan ben je sterker/gezonder(en dus ook gelukkiger) en maak je meer kans om je voort te planten?
(doel op serotonine en niet op massa-geilen)

ja !

vind de training zelf nogal verslavend, pomp, verzuren, het gewicht, voldaan gevoel.

Mwa, het trainen zelf vind ik niet bepaald verslavend. Ik voel me bijvoorbeeld na een uur cardio-en lekkerder dan na een uur KT. (Zal wel door endorfines enzo komen)

Als het me niks zou opleveren (geen massa/looks enzo) zou ik er zeker direct mee stoppen.

Het bigorexia-idee is echter wel min of meer verslavend. Iedereen hier weet hoe k*t het is om jezelf kleiner te zien worden omdat je even een tijdje niet getraind hebt.

Ik merk nu idd dat het trainen te lekker is en dat je het gevoel krijgt dat je toekomst volledig in elkaar crashed wanneer je stopt.

Niet verslaafd, wel wordt het een soort van obsessie.
Zodra je niet traint -> k*t
Zodra je niet eet (Voor niet makkelijke aankomers -> k*t
Zodra je rust hebt -> k*t

ik heb echt lang niet altijd zin in trainen. Want trainen = pijn, vooral bij benen. Maar het voelt wel goed als ik het doe..

Het wordt gwoon een levenswijze.. Daarbij hoed ik van (vr)eten. Niet ongezond maar goed veel eten, deed ik vroeger al op jongere leeftijd. Toen ook snoep shit nu iet meer dan.

Ik ben verslaafd and I LIKE IT!

En stoppen voor één of andere griet , NOOIT! dan maar vrijgezel.

Bodybuilding is voor mij een drugs, als ik ermee stop word ik gek.

Terug
Naar boven