MuscleMeat

Bodybuilding verslavend?

Ik vind het niet verslavend, als ik het niet zou doen voor mijn gezondheid en kracht/looks dan zou ik er onmiddellijk mee (kunnen) stoppen.

Waarvoor zou je het anders moeten doen dan?

---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:59 ----------

Het is voor mij een verslaving. Ik kan niet zonder. Als ik op school zit, zit ik gewoon te wachten tot ik eindelijk naar huis kan om te trainen.
Als ik in de stad ben zoek ik eten. En ik laat heel veel dingen zodat ik met BB bezig kan zijn.

soms is het wel verslavend, als ik bijvoorbeeld een tijdje niet heb gebankdrukt of geen lekkere pomp heb gehad of dat goede gevoel na een harde training dan verlang ik er wel na. Ga voor 2 weken stoppen om de spieren goede rust te geven, mss maar naar een afkickkliniek gaan die 2 weken want ik weet niet of ik het trek.

Nee geen verslaving voor mij. Tenzij jij eten en werken ook als verslaving ziet.

Valt wel een onderscheid te maken though.

Eten = primaire (organische) behoefte. Als je dit niet niet voorziet zal je zeker sterven.

Werken = instinctieve behoefte. Je werkt om te eten maar ook om enigszins in 'luxe' te leven. Niet bevredigen zal geen dood tot gevolg hebben, wellicht frustratie/stress.

Trainen = instinctieve behoefte. Om je toestand te verbeteren (gezondheid/uiterlijk of whatever). Niet bevredigen levert frustratie/stress op.

Wilde niet eigenwijs doen overigens. Ben het met je eens namelijk :p.

zeker verslavend, probeer maar eens te stoppen;)

Denk dat de verslaving anders ligt bij bodybuilding en vooral geestelijk is.
Als je een tijd mindert of stopt verlies je massa en kracht en dan voel je je slecht omdat er heel hard voor gewerkt moest worden.
Het moet ook steeds meer massa en kracht worden een cirkel waar je niet makkelijk uitkomt.

+++

Je lichaam maakt endorfine ook vrij als je aan 't vrijen bent.

Valt wel een onderscheid te maken though.

Eten = primaire (organische) behoefte. Als je dit niet niet voorziet zal je zeker sterven.

Werken = instinctieve behoefte. Je werkt om te eten maar ook om enigszins in 'luxe' te leven. Niet bevredigen zal geen dood tot gevolg hebben, wellicht frustratie/stress.

Trainen = instinctieve behoefte. Om je toestand te verbeteren (gezondheid/uiterlijk of whatever). Niet bevredigen levert frustratie/stress op.

Wilde niet eigenwijs doen overigens. Ben het met je eens namelijk :p.
Prima analyse hoor, helemaal eens.

Dus toch een vorm van verslaving?

Lees: Als ik niet zou roken voor de gezelligheid zou ik er meteen mee kunnen stoppen.

Offtopic:

Wat is er gezellig aan roken? Groot kans dat je je omgeving ermee irriteert en het voegt verder niks toe aan de gezelligheid. Je praat over dezelfde dingen, doet dezelfde dingen.. of je nou een sigaret aangestoken hebt of niet.

Je verpest er alleen je gezondheid mee. Dus waarom rook je nou daadwerkelijk?

Ik zou zo kunnen stoppen met trainen, maar dan moet er wel iets aan vasthangen.
Zoizo heb ik een sportverslaving en een iets of wat "bigorexia" daarmee zeggend. Ik zal nooit een fatass of een skinny(er) bastard worden. Ik woog voor ik trainde 25 kg minder als nu met iets lager bf (3 % ofzo) en ik zou zo nooit nog willen zijn...

Als ik nu door bv gymnastiek zelfde fysiek heb (en wat groter) dan zou ik dit ook kunnen doen. Ik vind powerlifting/sterkste man gewoon leuk, zowel recreatief als competitief.

Mensen die geen sport doen zou ik nooit kunnen begrijpen (door de endorfine wss die ik constant voel)

Anderen noemen het een verslaving ik noem het eerder liefde en passie.

Het is voor mij een verslaving. Ik kan niet zonder. Als ik op school zit, zit ik gewoon te wachten tot ik eindelijk naar huis kan om te trainen.
Als ik in de stad ben zoek ik eten. En ik laat heel veel dingen zodat ik met BB bezig kan zijn.

Zelfde voor mij alleen is het bij mij werk en niet school.
En laat ook een heleboel maar meeste maal ik niet eens meer om was meer in het begin. Na een tijdje raak je er aan gewend en mis je het niet meer.

Niet zozeer verslavend... verslavend betekend letterlijk: 'je kan niet meer functioneren zonder dat je aan deze dagelijkse eis voldoet'.

Je bent verslaafd als je dus elke dag van jezelf MOET trainen, en dat als je één keer overslaat, je hele dagelijkse ritme niet meer klopt.

Persoonlijk vind ik bodybuilding meer een afhankelijkheid worden. Dit betekend letterlijk dat je de drang voelt om te gaan sporten, je wilt immers groeien en je gains tot nu toe behouden.

Gr,

Niet zozeer verslavend... verslavend betekend letterlijk: 'je kan niet meer functioneren zonder dat je aan deze dagelijkse eis voldoet'.

Je bent verslaafd als je dus elke dag van jezelf MOET trainen, en dat als je één keer overslaat, je hele dagelijkse ritme niet meer klopt.

Persoonlijk vind ik bodybuilding meer een afhankelijkheid worden. Dit betekend letterlijk dat je de drang voelt om te gaan sporten, je wilt immers groeien en je gains tot nu toe behouden.

Gr,

daar heb ik dus echt last van:D ben er over aan het denken om gewoon te stoppen, want het loopt echt de spuigaten uit, heel mn leven staat tegenwoordig in teken van trainen (niet dat ik veel beters te doen heb met mn tijd ofzo:D).

daar heb ik dus echt last van:D ben er over aan het denken om gewoon te stoppen, want het loopt echt de spuigaten uit, heel mn leven staat tegenwoordig in teken van trainen (niet dat ik veel beters te doen heb met mn tijd ofzo:D).

Daarom lekker verslaafd blijven. :D

Veel mensen trainen hier 5 keer 2 uur (en soms nog meer), en daar komt nog reistijd bij, en verder allerlei belachelijke eisen over voeding (niet alleen hoeveelheid) en timing daarvan... Ik vind het knap dat mensen überhaupt nog een serieuze relatie kunnen hebben naast zo'n "hobby" (en dan ook nog werken / studeren / leren)

lo heeft hij wel gelijk in. Zelfs als ik ergens heen ga moet ik speciale voeding meenemen. Soms is het wel een beetje.. Maarja
maar ik zou het voor niemand aanpassen. Vrouwen komen en gaan. maar je training kan altijd blijven bestaan

Laatst bewerkt:
Je kunt overal verslaafd aan raken, zelfs aan borduren.

`Verslaafd` heeft een negatieve ondertoon, dus ik zou het geen verslaving willen noemen. Misschien is het officieel wel een verslaving, vanwege endorfine, maar dan wel een hele lichte. Ik heb nog nooit een bb`er in de goot zien liggen weg te kwijnen omdat ie niet kon trainen.

Het is voor sommige mensen verslavend en die hebben zo hun eigen redenen.

`Verslaafd` heeft een negatieve ondertoon, dus ik zou het geen verslaving willen noemen. Misschien is het officieel wel een verslaving, vanwege endorfine, maar dan wel een hele lichte. Ik heb nog nooit een bb`er in de goot zien liggen weg te kwijnen omdat ie niet kon trainen.

Ik woon in het oosten van het land, kom eens langs op die dagen en verwerp je theorie :cool:.

Terug
Naar boven