XXL Nutrition

Bodystore whey shake

kapiteinkoek

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m73
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Ik heb inmiddels al aardig wat 750gr whey protein potten gehaald bij bodystore alleen zit ik met een vraag.

In de 750gr whey protein van bodystore zit:

Voedingswaarde per 100 gram
Energie: 363 Kcal
Eiwit: 80 g
Koolhydraten: 5 g
Vet: 2,6 g

Ongeacht welke smaak zijn dit de macro's en ik vraag me af of dit wel kan of nauwkeurig is.

Bij het begin zat ik er al mee maar dacht het zal wel kloppen maar ik heb meerdere webshops bekeken bijvoorbeeld bodylab en daar zit de whey pro 2.0kg ruim boven. 4gr vet meer en KH 1 tot 5kh meer hangt van de smaak af. En dit geld eigelijk voor alle shops ook body en fit.

Mijn vraag is dus wat denken jullie ervan is, klopt dat van bodystore?

Als het goed is hebben ze het onafhankelijk laten testen om die claims te doen, en zullen ze daarvan ook een vertificaat hebben?

Ik zie geen reden waarom het niet zou kloppen. Het is mogelijk dat het minder vetten en koolhydraten bevatten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie geen reden waarom het niet zou kloppen. Het is mogelijk dat het minder vetten en koolhydraten bevatten.

Oke oke, ik ben van plan om over te stappen naar die van bodylab maar die heeft 4gr vet meer en 2 KH.

Laten we voor het gemak het voorbeeld nemen dat ik elke dag 100gr whey shake neem. Dan krijg ik per dag 4gr vet en 2gr kh meer. 1 dag stelt natuurlijk niks voor maar als je dat x 30 doet krijg je dus 120gr vet en 60gr kh per maand meer binnen. Waarom ik hier zo op let is omdat ik in mijn cut zit en optimale resultaten wil blijven behalen.. wat denk jij? Mierengeneuk en maakt niks uit of beter niet doen..

Calorieën zijn calorieën. Als je bijv. 100 kcal neemt uit alleen vet, of koolhydraten dan wel alleen uit eiwitten of een mix daarvan blijf je er hetzelfde uitzien. Je wordt niet (zichtbaar) dikker of dunner. Vetten (voor o.a. hormoonhuishouding) en eiwitten (voor spierherstel) heb je trouwens nodig, koolhydraten op zich niet. Dus inderdaad, 'mierengeneuk'. :D

Laatst bewerkt:
Oke oke, ik ben van plan om over te stappen naar die van bodylab maar die heeft 4gr vet meer en 2 KH.

Laten we voor het gemak het voorbeeld nemen dat ik elke dag 100gr whey shake neem. Dan krijg ik per dag 4gr vet en 2gr kh meer. 1 dag stelt natuurlijk niks voor maar als je dat x 30 doet krijg je dus 120gr vet en 60gr kh per maand meer binnen. Waarom ik hier zo op let is omdat ik in mijn cut zit en optimale resultaten wil blijven behalen.. wat denk jij? Mierengeneuk en maakt niks uit of beter niet doen..

Kan het gewoon vragen voor die test..
Al moet ik wel zeggen dat de prijs wel veel is voor het aantal eiwitten erin, kan niets zeggen over de kwaliteit, nooit gehad..

En een shake is een toevoeging, zorg allereerst dat je een goed voedingsschema heb, post die hier om te laten controleren, wie weet steek je er wat van op :)

bodystore is veel duurder dan body&fit xxl en bodylab waarom als je bij deze sites gekeken heb blijf je bij bodystore bestellen?

• Topic Starter Topic Starter
Kan het gewoon vragen voor die test..
Al moet ik wel zeggen dat de prijs wel veel is voor het aantal eiwitten erin, kan niets zeggen over de kwaliteit, nooit gehad..

En een shake is een toevoeging, zorg allereerst dat je een goed voedingsschema heb, post die hier om te laten controleren, wie weet steek je er wat van op :)

Haha dat is cliche informatie en een voedingsschemahanteer ik al. En klopt het is een toevoeging ik krijg van de plusminus 200 eiwitten maar 48 uit mijn shake dus dat zit wel goed. Daarnaast neem ik mijn shake s'ochtends na het opstaan omdat ik Keto doe en gedurende dag geen tot amper carbs binnenkrijg maar dat heb ik allemaal al op orde en dit valt buiten dit topic. En wat bedoel je met vragen voor die test? Toch bedankt voor de waardevolle informatie!

---------- Post toegevoegd 26 April 2013 om 20:33 ----------

bodystore is veel duurder dan body&fit xxl en bodylab waarom als je bij deze sites gekeken heb blijf je bij bodystore bestellen?

Vanwege de inhoud minder carbs en minder vet, ik doe keto(dag 82) en zit op de 2-5% carbs per dag. En je begrijpt dat ik dus zoveel mogelijk koolhydraten wou vermijden. Vandaar, maar die 1/2gr koolhydraten die ik nu per dag meer binnenkrijg als ik bij bodylab haal zal ik compenseren met bijvoorbeeld 1 walnoot minder s'avonds. Toch bedankt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven