LapidumSanctus
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 67
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 110kg
- Vetpercentage
- 20%
EMG kent zeker beperkingen, daarnaast zijn de studies qua opzet meestal slecht, en met weinig proefpersonen, wat de methodologische kwaliteit laag maakt.
Maar ik ben nog minder fan van n=1 meningen.
Eh, ik ben niet de enige die het verschil niet merkt, sla er de fora maar op na.
Trouwens, een mening is iets persoonlijks, niets vreemds aan als het een n=1 mening is. Anderen kunnen je mening delen, dan is het een n=meer mening, maar een mening an sich kan niet fout zijn. Het als een feit verkondigen(ergo, revers zuigt, punt.), dat is iets anders.
---------- Post toegevoegd 19 June 2013 om 22:11 ----------
'Mais non!
U zei...?
Kijk maar eens goed naar - naast prime mover quadriceps- alle synergisten en typen stabilisatoren aan de rechterkant van deze pagina, heeft betrekking op de squat.
http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.html
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat mensen vaak denken dat er een soort magische set "stabilisatiespieren" bestaat die niet wordt getraind als je machines gebruikt. Dit is niet waar. Dynamische stabilizers zoals de hamstrings en de soleus en de adductor magnus zijn echt spieren die zelf een eigen functie vervullen. Deze worden ook met machines meegetraind, en er zijn zelfs machines om deze spieren direct aan te spreken.
Bijvoorbeeld: Nee je moet de dumbbell bench doen in plaats van de smith machine, anders train je je stabilizers niet. Niet waar, de stabiliserende spieren zijn in dit geval ook de spieren die je primair aanspreekt(triceps, ant. deltoid, borst). Nu hebben de lats en de biceps ook een kleine rol, maar de spieren die het geheel voornamelijk stabiliseren zijn wel degelijk de spieren die je ook direct target.