XXL Nutrition

Boete

De werkgever is altijd aansprakelijk wanneer de werknemer niet bewust roekeloos of bewust schuldig is. Dus dat is even de vraag hierbij, aangezien je willens en wetens toch fout hebt geparkeerd.
Echter heb je nu jurisprudentie, plus de laksheid van de werkgever denk ik dat je aardig sterk staat.

toen ik nog taxi reed, werden de boetes gewoon van mijn salaris af gehouden!!!! klootzakken, je moet je haasten om op tijd te zijn zodat de baas zijn geld verdient, wordt jij geflitst: ja sorry joh, boetes zijn voor jezelf. :mad:

De werkgever is altijd aansprakelijk wanneer de werknemer niet bewust roekeloos of bewust schuldig is. Dus dat is even de vraag hierbij, aangezien je willens en wetens toch fout hebt geparkeerd.
Echter heb je nu jurisprudentie, plus de laksheid van de werkgever denk ik dat je aardig sterk staat.

"Per ongeluk" iets te hard rijden is m.i. toch heel wat anders dan bewust de auto ergens parkeren zonder te betalen terwijl je weet dat het wel moet....

Blijft een lastige zaak, maar ik zou me persoonlijk verbazen als de werkgever dit soort boetes zou moeten betalen.. (hoe lullig dit ook klinkt voor de TS)

• Topic Starter Topic Starter
"Per ongeluk" iets te hard rijden is m.i. toch heel wat anders dan bewust de auto ergens parkeren zonder te betalen terwijl je weet dat het wel moet....

Blijft een lastige zaak, maar ik zou me persoonlijk verbazen als de werkgever dit soort boetes zou moeten betalen.. (hoe lullig dit ook klinkt voor de TS)

ik vind het gewoon niet eerlijk, eerste keer dat ik alleen op pad ging met iemand. Had geen geld bij me en de vaste werknemer die dit dan zeker had moeten weten had zelf ook niks meer. Ik had wel terug kunnen rijden maar dan waren ze denk ik helemaal niet blij: 2 man 9 uur ingehuurd en niks kunnen afleveren. En dan komt er nog bij dat ze er nu pas mee komen na de eerste aanmaning.

• Topic Starter Topic Starter
haha net bij het bedrijf geweest, bleek het om overschrijden van de maximale toegestane snelheid :roflol: had 14 km/h te hard gereden, mja heb al betaald etc. Bedankt voor jullie reacties dit topic mag opzich dicht.

Terug
Naar boven