Pak de armen vast, en sleur eraan, proberen hem tegen de grond te werken, geef ondertussen af en toe een slag. Natuurlijk zal hij hetzelfde proberen te doen. Dat is clinchen op straat. Als je iemand zn ogen uitkrabt ga je gans je leven betalen aan invaliditeitsvergoeding, dus doe maar met je JKD... Telt niet als wettige zelfverdediging maar als overdadig geweld.
En nee, boksclinches en MT clinches werken amper tot helemaal niet op straat.
TEEEEH, guess again. Doe eens freefight, zo makkelijk gaat het wel. Een takedown is in no time gebeurt als je tegen een vechter vecht die in de verste verte niet weet ertegen te verdedigen. Waarom denk je dat veel gevechten op de grond eindigen, omdat je zo moeilijk iemand naar de grond kan halen?
Om meer te zeggen, ik ben voornamelijk bokser. Ja, een vechter die zijn eigen sT niet oppermachtig vind en mss niet alles wat zn trainer zegt zonder nadenken slikt, dat komt niet veel voor. Ik dacht ook eerst dat ik met voetenwerk niet naar de grond gehaald kon worden, want mn bokstrainer zei dat, maar dat bleek enkel waar te zijn tegen technisch slechte vechters en de pluimgewichtjes. Tegen de technisch betere en zwaardere kun je niet recht blijven als ze voor een takedown gaan, of ze clinchen om je tegen de grond te werken erna.
YouTube - Round 1: KARATE vs MMA
Mooi voorbeeldje van hoe een gevecht eerst in een clinch gaat, en dan naar de grond gaat. Wow, dat duurde lang hé
Maar kom nu, in welke ringsport heb jij zoveel ervaring dat je nooit naar de grond gaat,"stoere vent"... Ik kan het al raden, een pure stand-up vechtkunst?