XXL Nutrition

Borst ingescheurd

Sterkte kerel, ik ken het gevoel. Mijn tip, neem geen nee voor een antwoord en laat er echt goed naar kijken. Ik heb me toen af laten wimpelen met een "de natuur doet z'n werk wel", maar ik heb er nu nog steeds last van, en ondertussen is het al een maand of 9 geleden. Wat mij wel heeft geholpen bij het herstel is na een aantal weken benchpress doen met een bezemsteel.

Zo dat is zeer ****ed up, en wat heeft die met plastische chirurgie te maken?
Het zit nu toch gewoon goed fout, wat is de mogelijkheid tot niet meer goed
kunnen trainen wanneer je de natuur zijn vrijeloop laat?!
Is het niet sowieso beter om het weer te gaan hechten? Iemand in mijn omgeving heeft tijdens een sterkste man wedstrijd zijn bicep afgescheurd,
in eerst instantie alleen ingescheurd maar "niets" van gemerkt door adrenaline
na een tweede poging de stone op te tillen scheurde deze helemaal af.
Ook deze is gehecht en de man was na 3 mnd volgens mij alweer flink aan het trainen.

damn, sucses met je herstel, ik hoop dat ze die handel nog hechten!

succes kerel en laat er zeker goed na kijken! check anders ff op google naar behandelingsmogelijkheden!

is volgens mij niet meer te hechten zit te veel tijd tussen zondag en vandaag
beterschap dan maar, en neem je rust heb zelf mijn enkelbanden 3 x gescheurd gehad en is nooit goed genezen door te weinig rust

• Topic Starter Topic Starter
Dat klinkt heftig zeg, beterschap.
Maar wat is dan precies de reden dat ze bij jou niet willen hechten en bij een prof bodybuilder wel??? Jij hebt toch ook recht op de beste zorg, dus wat mis ik in dit verhaal

Als ze het operen groeit alles netjes terug zoals het was.

Als ze het niet operen groeit ook alles terug, maar dan alles aan elkaar.
Stel ik heb 10 muscle fibers geknapt, dan groeien die vast tot 1 klomp, waar ze gescheurd zijn.

Het nadeel hier van is dat littekenweefsel niet goed rekt, dus belemmert het de beweging voor de rest van het spierweefsel. Rekken gaat dan ook pijn doen.
En je houd er een dikke knobbel aan over.

Maar het rare is dat ik geen pijn in mijn borst heb.
Mijn L. borst is nog steeds 2x zo groot als de rechter (4 dagen na het ongeluk) maar het doet helemaal geen pijn.
De echte pijn zit in het midden van mijn oksel. (Niet vooraan)
Daar zit toch eerder een pees dan spierweefsel ????

Aan een ingescheurde spier doen ze volgens mij weinig, anders dan je rust adviseren. K*t dus. Als je een totale ruptuur hebt, dan moet hij inderdaad binnen 24 uur weer aangehecht worden. Doen ze dat niet, dan zal je dat altijd blijven zien. Berry de Mey heeft het een keertje meegemaakt, weet ik nog...

Als ze het operen groeit alles netjes terug zoals het was.

Als ze het niet operen groeit ook alles terug, maar dan alles aan elkaar.
Stel ik heb 10 muscle fibers geknapt, dan groeien die vast tot 1 klomp, waar ze gescheurd zijn.

Het nadeel hier van is dat littekenweefsel niet goed rekt, dus belemmert het de beweging voor de rest van het spierweefsel. Rekken gaat dan ook pijn doen.
En je houd er een dikke knobbel aan over.

Maar het rare is dat ik geen pijn in mijn borst heb.
Mijn L. borst is nog steeds 2x zo groot als de rechter (4 dagen na het ongeluk) maar het doet helemaal geen pijn.
De echte pijn zit in het midden van mijn oksel. (Niet vooraan)
Daar zit toch eerder een pees dan spierweefsel ????

Als ik dit dan zo lees dan had ik gezegt "hechten die handel" want dan heb je later minder pijn en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat elke dag pijn echt geen pretje is. Maar daar voor is het nu waarschijnlijk te laat als ik anderen zo lees.
Wens je heel veel beterschap

Een chirurg is op dat gebied medisch hoger in opleiding dan je begeleider, ten minste daar ga ik wel vanuit.

Gewoon laten hechten zou ik doen, is aleen maar beter voor je en verder veel sterkte ermee, denk dat dit wel een wijze les was.

Hey Plan b, succes met je herstel,
wat je hebt beschreven heb ik 5 weken geleden meegemaakt, en mijn linkerborst is nog steeds dikker dan mijn rechter. Ik heb van mijn fysio raad gekregen om toch, ondanks de pijn, alles goed te rekken, zodat het littekenweefsel dat zich vormt zo lang mogelijk wordt. Ik moet zeggen het heeft wel geholpen. Ik kan nu weer alles(met betrekking tot dagelijkse bewegingen) maar het verschil blijf je toch zien. In ieder geval sterkte.

Ik vraag me dus af hoe je dit kunt voorkomen? Goed opwarmen lijkt me balangrijk, maar heb ook verhalen gehoord dat mensen borst inscheuren terwijl ze wel degelijk opgewarmt hebben.

Iedergeval wens ik je veel succes met je herstel.

Ik vraag me dus af hoe je dit kunt voorkomen? Goed opwarmen lijkt me balangrijk, maar heb ook verhalen gehoord dat mensen borst inscheuren terwijl ze wel degelijk opgewarmt hebben.

Iedergeval wens ik je veel succes met je herstel.

Sowieso is goed opwarmen belangrijk ja. Maar dat is nog geen garantie dat het niet gebeurd inderdaad. Ik was, toen het bij mij gebeurde, echt heel goed opgewarmt, had m'n schouders en borst goed opgewarmd met opwarmsets, en mijn borst scheurde in m'n 2e echt werkset.

Sowieso is goed opwarmen belangrijk ja. Maar dat is nog geen garantie dat het niet gebeurd inderdaad. Ik was, toen het bij mij gebeurde, echt heel goed opgewarmt, had m'n schouders en borst goed opgewarmd met opwarmsets, en mijn borst scheurde in m'n 2e echt werkset.

Damn, het kan dus iedereen overkomen. Dit lijkt me echt vreselijk, maar ik bench ook eigenlijk nooit meer met stang. Altijd dumbbells en kabel oefeningen. Waarom? Omdat ik een schouder blessure kreeg van benchen met stang.

Kan het misschien ook overbelasting zijn? Dat je borst niet genoeg rust heeft gehad van de vorige trainingen. En daardoor langzaamerhand een zwakte in komt.

Damn, het kan dus iedereen overkomen. Dit lijkt me echt vreselijk, maar ik bench ook eigenlijk nooit meer met stang. Altijd dumbbells en kabel oefeningen. Waarom? Omdat ik een schouder blessure kreeg van benchen met stang.

Kan het misschien ook overbelasting zijn? Dat je borst niet genoeg rust heeft gehad van de vorige trainingen. En daardoor langzaamerhand een zwakte in komt.

Meestal is het een gevolg van te snel vooruit gaan in een korte tijd. Toen mijn borst scheurde was ik bezig met DC training, en ging echt als een speer vooruit. Had in 7 weken iets van 15 kg op m'n benchpress erbij, waar ik als naturel erg blij mee was, zeker omdat ik al 5 jaar trainde.

Terug
Naar boven