Fitness Seller

Borst ingescheurd

Bij mij is het onderhand al 12 weken geleden ;) Mja, shit happens. Zat er bij jou ook een deuk in je borst, en zo ja, is die nu weer weg?

Ik heb er echt geluk mee gehad. Ik heb er geen hinder meer van. Ook visueel is er niks te merken.

Ik moet wel toegeven dat ik een ontzettende goeie verzorging heb gehad (mijn echtgenote is fysiotherapeute). Zoals gezegd, ben ik enkel nog bang om het terug mee te maken. Het is ondertussen 1 jaar geleden en ik bench terug met 140 kg. Ik voel wel een krachtverlies.

Overigens, ook ik was voldoende opgewarmd. Het is trouwens gebeurd met een relatief licht gewicht. Ik dacht 110 kg terwijl mijn top 170 kg was

Nou, weer eventjes een update.

Vandaag voor de eerste keer weer de sportschool binnengestapt. Op advies van de fysio ben ik naar de gym gegaan, om zo de doorbloeding te stimuleren. Ik heb even dumbbell presses gedaan, gewoon plat en daarna nog wat incline. Ben niet zwaarder gegaan dan 10 kg, kon ook nog niet meer. Maar goed, is niet erg, ben allang blij dat ik weer wat mag doen. De fysiotherapie werkt volgens mij wel goed, de bult op m'n borst wordt kleiner voor m'n gevoel, dus dat is in ieder geval mooi. Ik ga voorlopig nog 2 keer in de week naar de fysio. Dit in combinatie met heel licht trainen moet ervoor zorgen dat m'n borst nu eindelijk gaat herstellen.

Goed nieuws. Succes kerel :)

Het zou puur pech kunnen zijn wat ons allemaal kan overkomen maar ik zie vaak dat er te weinig aan warming up wordt gedaan. (Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is) Een goede warm up is niet een paar lichte setjes drukken. Je hartslag moet minimaal naar de 150 slagen per min. om er voor te zorgen dat er voldoende bloed en warmte in al jou spieren gepompt zijn. dit betekend minimaal b.v. 5 minuten op de crosstrainer, step of roeimachine waarbij je de hartslag kunt aflezen naar het aantal slagen wat bij jou leeftijd en gewicht past. Hierna een paar indruksetjes voor de oefening om extra bloed in jou spier te pompen en dan kun je er vol tegen aan. Gegarandeerd dat de blessures met 80% afnemen, de andere 20% is puur pech of overbelasting.

Het zou puur pech kunnen zijn wat ons allemaal kan overkomen maar ik zie vaak dat er te weinig aan warming up wordt gedaan. (Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is) Een goede warm up is niet een paar lichte setjes drukken. Je hartslag moet minimaal naar de 150 slagen per min. om er voor te zorgen dat er voldoende bloed en warmte in al jou spieren gepompt zijn. dit betekend minimaal b.v. 5 minuten op de crosstrainer, step of roeimachine waarbij je de hartslag kunt aflezen naar het aantal slagen wat bij jou leeftijd en gewicht past. Hierna een paar indruksetjes voor de oefening om extra bloed in jou spier te pompen en dan kun je er vol tegen aan. Gegarandeerd dat de blessures met 80% afnemen, de andere 20% is puur pech of overbelasting.

Tsja hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Wat doet 5min op de crosstrainer voor je borst dan? Heel goed, geen reet.
Warming up is in een paar stappen op werken naar het gewicht van je werkset, je lichaam dus aan het gewicht laten wennen.
Zeg dat je je werkset met 140kg doet. Dan zou een goede warming up kunnen zijn: 12x70kg, 10x85, 8x100, 6x120 (eventueel nog 3x130) en dan je werkset met 140kg. Dan zijn de spieren opgewarmd die je bij de benchpress gebruikt, dat krijg je niet door je hartslag naar de 150 slagen te brengen, dat slaat echt nergens op, sorry.
Sla die crosstrainer over en doe niet een paar indruksetjes, maar neem juist de tijd om naar je werkset toe te werken.

Goed om te horen dat je steeds weer meer vooruit gaat gast! Als je heel bent gaan we een keer trainen! :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Tsja hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Wat doet 5min op de crosstrainer voor je borst dan? Heel goed, geen reet.
Warming up is in een paar stappen op werken naar het gewicht van je werkset, je lichaam dus aan het gewicht laten wennen.
Zeg dat je je werkset met 140kg doet. Dan zou een goede warming up kunnen zijn: 12x70kg, 10x85, 8x100, 6x120 (eventueel nog 3x130) en dan je werkset met 140kg. Dan zijn de spieren opgewarmd die je bij de benchpress gebruikt, dat krijg je niet door je hartslag naar de 150 slagen te brengen, dat slaat echt nergens op, sorry.
Sla die crosstrainer over en doe niet een paar indruksetjes, maar neem juist de tijd om naar je werkset toe te werken.

Goed om te horen dat je steeds weer meer vooruit gaat gast! Als je heel bent gaan we een keer trainen! :thumb:

Die training samen komt er zeker een keertje aan! Als ik weer een beetje op kracht ben spreken we wat af.

Zeg niet dat een warming up niet werkt door 5 min op de crosstrainer te gebruiken. In al je spieren wordt bloed,zuurstof en voedingsstoffen getransporteerd door de pomp van het hart. OOK jou borst. Er zijn natuurlijk meer warming up oefeningen. bv zoals jij beschrijft. maar zeker bij koud weer moet je niet 12 maar 30 a 40 x licht drukken liefs tot je begint te zweten.opwarmen is puur bloed pompen (door het hart, Wat anders) naar jou spieren voor de nodige voedingsstoffen.

Nou, vandaag training 2 gehad. Ging alweer iets beter dan vorige week, al stelt het nog niks voor natuurlijk. Ik merk wel dat lat pulley nog niet mogelijk is, de stretch op m'n borst is dan erg pijnlijk. Vandaag even lekker wat borst en schouders gedaan. Doe gewoon borst + waar ik zin in heb. Als de borst totaal genezen is ga ik wel weer een schema in elkaar sleutelen. Voelt wel heerlijk om weer lekker bezig te zijn.

Mooi zo, lekker dat je weer n beetje bezig bent.

Zeg niet dat een warming up niet werkt door 5 min op de crosstrainer te gebruiken. In al je spieren wordt bloed,zuurstof en voedingsstoffen getransporteerd door de pomp van het hart. OOK jou borst. Er zijn natuurlijk meer warming up oefeningen. bv zoals jij beschrijft. maar zeker bij koud weer moet je niet 12 maar 30 a 40 x licht drukken liefs tot je begint te zweten.opwarmen is puur bloed pompen (door het hart, Wat anders) naar jou spieren voor de nodige voedingsstoffen.

wtf 30 tot 40x...praat geen onzin man. tuurlijk is opwarmen belangrijk. maar niet zoals jij het beschrijft:rolleyes:

Een warming up zoals jij beschrijft is een warming up voor cardio vasculaire inspanning. Een warming up die je als krachttrainer nodig hebt is een specifieke warming up waarbij je de specifieke spiergroepen voorbereidt op de komende belasting. Dat tot het zweten is zo'n bullshit. Sommige mensen zweten practisch niet als ze trainen, die blijven een warming up doen. Als ik mijn vinger optil zweet ik al dus is mijn warming up dan erg kort zeker? :rolleyes:

En hou aub op over als het koud weer is, je traint toch niet buiten of wel?

Hey jongens, niet m'n topic kapen!

Geintje :D

Zo ik merk vandaag wel dat ik getraind heb. Spierpijn als een gek, maar was ook te verwachten. Merk ook dat heel m'n rechter arm slapper is geworden, biceps en triceps kunnen minder aan dan m'n linker arm, en ik ben rechts. Maar dat komt wel weer. Voelde me vanmorgen toen ik opstond wel ff heel lekker, heerlijk om dat gevoel weer te hebben dat je de vorige dag goed bezig bent geweest.

Hey jongens, niet m'n topic kapen!

Geintje :D

Zo ik merk vandaag wel dat ik getraind heb. Spierpijn als een gek, maar was ook te verwachten. Merk ook dat heel m'n rechter arm slapper is geworden, biceps en triceps kunnen minder aan dan m'n linker arm, en ik ben rechts. Maar dat komt wel weer. Voelde me vanmorgen toen ik opstond wel ff heel lekker, heerlijk om dat gevoel weer te hebben dat je de vorige dag goed bezig bent geweest.

:thumb:

Top dat het weer wat beter gaat

Ben blij dat je weer aan t trainen bent, komt goed!

Suc6 gozer, dat je gauw weer de oude mag zijn (Y)

Goed dat je weer hersteld kerel! Ik hoop dat je spoedig weer kunt knallen!

Wat een schijt dokters kerel, ik heb er ook vaak problemen mee. Ze hebben geen verstand van bepaalde zaken, soms kan je met logisch nadenken nog een beter advies voor jezelf bedenken dan de arts zelf.

Ik heb het gehad met een kaakchirurg die het gewoon vertikte ten eerste normaal te praten tegen me, ten tweede uberhaupt te luisteren naar mij en ten derde een behandeling voorschrijven. Dit vertikte hij dus ook terwijl de tandarts toch echt een duidelijke brief had meegestuurd met daarin het verzoek.

Ik heb hem verteld hem niet te vertrouwen en vervolgens is hij weg gelopen en heb ik nu een andere behandelde arts. Een prima kerel :thumbs:

Moraal van het verhaal: Zoek een nieuwe huisarts, die je nu hebt is een kwakzalver. Soms zit er gewoon een rotte peer tussen.

Beterschap!

Wat een schijt dokters kerel, ik heb er ook vaak problemen mee. Ze hebben geen verstand van bepaalde zaken, soms kan je met logisch nadenken nog een beter advies voor jezelf bedenken dan de arts zelf.

Ik heb het gehad met een kaakchirurg die het gewoon vertikte ten eerste normaal te praten tegen me, ten tweede uberhaupt te luisteren naar mij en ten derde een behandeling voorschrijven. Dit vertikte hij dus ook terwijl de tandarts toch echt een duidelijke brief had meegestuurd met daarin het verzoek.

Ik heb hem verteld hem niet te vertrouwen en vervolgens is hij weg gelopen en heb ik nu een andere behandelde arts. Een prima kerel :thumbs:

Moraal van het verhaal: Zoek een nieuwe huisarts, die je nu hebt is een kwakzalver. Soms zit er gewoon een rotte peer tussen.

Beterschap!

Ja, ik gebruik een huisarts ook alleen maar omdat hij de persoon is die me door kan verwijzen naar mensen die er wél verstand van hebben ;)

Nou, na een aantal maanden maar weer eens een update. Ik loop inmiddels niet meer bij de fysio en ga weer braaf naar de sportschool. Ik heb nog steeds niet veel kracht, maar goed, ben in ieder geval weer bezig. Dumbbell press kan ik nu met 20kg, en ik probeer elke week 2kg zwaarder te gaan. Het is nog niet veel, maar goed, je moet ergens weer beginnen :) Eerste keer dat ik weer naar de sportschool ging deed ik het met 8 kg. Rare blikken alom, maar goed, interesseert me niet zo veel.

Ik train nu alles van m'n bovenlichaam met dumbbells/cables omdat het krachtsverschil tussen links en rechts gewoon te groot is. Met schouders en rug valt het wel mee, maar bij borst en armen (bi's en tri's) zit echt een enorm krachtsverschil tussen links en rechts. Ik merk ook dat ik in m'n armen veel kracht verloren ben, maar goed, als m'n spieren weer gewend zijn aan de inspanning neem ik aan dat de kracht wel weer terugkomt. Met m'n borst ben ik nog heel voorzichtig, oefeningen zoals fly's en cable crossovers doe ik nog niet, eerst maar eens wat kracht opbouwen met platte en incline dumbbell presses.

Ik hoop dat de borstspier aan de kant waar hij is ingescheurt zich nog wat opvult, want de scheur is vanaf de buitenkant duidelijk zichtbaar. Maar goed, dat zien we wel in de toekomst, eerst maar weer eens een beetje normaal trainen.

Hoe gaat het met BOR en deadlift?

Terug
Naar boven