Even sinds lange tijd weer een update.
Het trainen gaat steeds beter, al heb ik in m'n borst natuurlijk nog niet echt veel kracht. Door prive omstandigheden moest ik de eerste "comeback trainingen" weer stoppen, maar ik ben nu sinds een maand ongeveer weer bezig, en het gaat beter dan ik had verwacht. Op aanraden van TheNose stretch ik m'n borst nu dagelijks, en dat merk ik ook wel
Direct borst trainen gaat steeds beter, ik probeer elke week 2kg per dumbbell zwaarder te gaan. Barbells ofzo kan ik niet, door het krachtsverschil links en rechts. Toen ik net weer begon met trainen zat ik op de 8kg dumbbell press, en gisteren een setje van 12 reps gedaan met 32kg per hand, en dat ging best behoorlijk. Alleen bij explosieve bewegingen doet het nog pijn, maar goed, dat doet het ook als ik geen enkel gewicht in m'n handen heb. Zo lang ik alles langzaam en gecontroleerd doe, kan ik best behoorlijk trainen. Verder zit ik wel nog steeds aan de 5 kg fly's, maar goed, daar doe ik ook sets van 30+ reps van, want fly's zijn nog wel érg gevoelig.
Voor de rest is de kracht in de rest van m'n lichaamsdelen wel aardig terug, wat me niet tegen valt voor zo'n 9 maanden stil zitten. Het is nog niet echt 100%, maar 85% toch zeker wel. Gister bijvoorbeeld een setje dumbbell shoulder press met 38kg per hand gedaan, en dat ging best redelijk.
Rug trainen gaat soms nog wel lastig, evenals squatten. Met bijvoorbeeld lat pulley's is de stretch op m'n borst nog te pijnlijk met gewichten boven de 60kg ongeveer, en met squats is de stretch op m'n borst soms niet helemaal fijn door het vasthouden van de barbell. Maar goed, naar verloop van tijd zal dit wel beter worden neem ik aan. Het vervelende is alleen dat ik merk dat ik vooral met biceps en triceps oefening echt nog amper kracht in de arm heb aan de kant waar m'n borst is gescheurd. Echt maf, m'n rechter borst is ingescheurd, en een gewicht wat ik rechts 6 keer kan, kan ik links wel 15 keer. Erg ongemakkelijk, maar goed, ook dit zal wel weer wegtrekken.
Keep op training