Fitness Seller

Borst ingescheurd

• Topic Starter Topic Starter
Hoe gaat het met BOR en deadlift?

Lees m'n post even door, daar staat dat ik m'n complete bovenlichaam met dumbbells en cables train ivm het krachtsverschil tussen links en rechts ;) Het valt mee bij de rug en schouders, maar er zit wel degelijk krachtsverschil. Sowieso doe ik nu een soort van "revalidatietraining", en ben ik echt nog niet aan het beuken.

Lees m'n post even door, daar staat dat ik m'n complete bovenlichaam met dumbbells en cables train ivm het krachtsverschil tussen links en rechts ;) Het valt mee bij de rug en schouders, maar er zit wel degelijk krachtsverschil. Sowieso doe ik nu een soort van "revalidatietraining", en ben ik echt nog niet aan het beuken.

Ja had ik al gelezen ;)

Het zou puur pech kunnen zijn wat ons allemaal kan overkomen maar ik zie vaak dat er te weinig aan warming up wordt gedaan. (Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is) Een goede warm up is niet een paar lichte setjes drukken. Je hartslag moet minimaal naar de 150 slagen per min. om er voor te zorgen dat er voldoende bloed en warmte in al jou spieren gepompt zijn. dit betekend minimaal b.v. 5 minuten op de crosstrainer, step of roeimachine waarbij je de hartslag kunt aflezen naar het aantal slagen wat bij jou leeftijd en gewicht past. Hierna een paar indruksetjes voor de oefening om extra bloed in jou spier te pompen en dan kun je er vol tegen aan. Gegarandeerd dat de blessures met 80% afnemen, de andere 20% is puur pech of overbelasting.

Oja, waar denkjij dat al het bloed heen gaat alsje gaat steppen?

Good job geek

jij warmt zeker ook je bovenlijf op met de roeimachine alvorens je gaat squaten?

Hey Rock, even een vraagje,
welke oefeningen heeft jou fysiotherapeut laten doen, om je herstel te bevorderen?
Afgelopen maandag heb ik namelijk ook mijn borstspier ingescheurd.
:sad:

Even sinds lange tijd weer een update.

Het trainen gaat steeds beter, al heb ik in m'n borst natuurlijk nog niet echt veel kracht. Door prive omstandigheden moest ik de eerste "comeback trainingen" weer stoppen, maar ik ben nu sinds een maand ongeveer weer bezig, en het gaat beter dan ik had verwacht. Op aanraden van TheNose stretch ik m'n borst nu dagelijks, en dat merk ik ook wel :thumbup:

Direct borst trainen gaat steeds beter, ik probeer elke week 2kg per dumbbell zwaarder te gaan. Barbells ofzo kan ik niet, door het krachtsverschil links en rechts. Toen ik net weer begon met trainen zat ik op de 8kg dumbbell press, en gisteren een setje van 12 reps gedaan met 32kg per hand, en dat ging best behoorlijk. Alleen bij explosieve bewegingen doet het nog pijn, maar goed, dat doet het ook als ik geen enkel gewicht in m'n handen heb. Zo lang ik alles langzaam en gecontroleerd doe, kan ik best behoorlijk trainen. Verder zit ik wel nog steeds aan de 5 kg fly's, maar goed, daar doe ik ook sets van 30+ reps van, want fly's zijn nog wel érg gevoelig.

Voor de rest is de kracht in de rest van m'n lichaamsdelen wel aardig terug, wat me niet tegen valt voor zo'n 9 maanden stil zitten. Het is nog niet echt 100%, maar 85% toch zeker wel. Gister bijvoorbeeld een setje dumbbell shoulder press met 38kg per hand gedaan, en dat ging best redelijk.

Rug trainen gaat soms nog wel lastig, evenals squatten. Met bijvoorbeeld lat pulley's is de stretch op m'n borst nog te pijnlijk met gewichten boven de 60kg ongeveer, en met squats is de stretch op m'n borst soms niet helemaal fijn door het vasthouden van de barbell. Maar goed, naar verloop van tijd zal dit wel beter worden neem ik aan. Het vervelende is alleen dat ik merk dat ik vooral met biceps en triceps oefening echt nog amper kracht in de arm heb aan de kant waar m'n borst is gescheurd. Echt maf, m'n rechter borst is ingescheurd, en een gewicht wat ik rechts 6 keer kan, kan ik links wel 15 keer. Erg ongemakkelijk, maar goed, ook dit zal wel weer wegtrekken.

Keep on training :thumbup:

Laatst bewerkt:

Het trainen gaat steeds beter, al heb ik in m'n borst natuurlijk nog niet echt veel kracht. Door prive omstandigheden moest ik de eerste "comeback trainingen" weer stoppen, maar ik ben nu sinds een maand ongeveer weer bezig, en het gaat beter dan ik had verwacht. Op aanraden van TheNose stretch ik m'n borst nu dagelijks, en dat merk ik ook wel :thumbup:

Direct borst trainen gaat steeds beter, ik probeer elke week 2kg per dumbbell zwaarder te gaan. Barbells ofzo kan ik niet, door het krachtsverschil links en rechts. Toen ik net weer begon met trainen zat ik op de 8kg dumbbell press, en gisteren een setje van 12 reps gedaan met 32kg per hand, en dat ging best behoorlijk. Alleen bij explosieve bewegingen doet het nog pijn, maar goed, dat doet het ook als ik geen enkel gewicht in m'n handen heb. Zo lang ik alles langzaam en gecontroleerd doe, kan ik best behoorlijk trainen. Verder zit ik wel nog steeds aan de 5 kg fly's, maar goed, daar doe ik ook sets van 30+ reps van, want fly's zijn nog wel érg gevoelig.

Voor de rest is de kracht in de rest van m'n lichaamsdelen wel aardig terug, wat me niet tegen valt voor zo'n 9 maanden stil zitten. Het is nog niet echt 100%, maar 85% toch zeker wel. Gister bijvoorbeeld een setje dumbbell shoulder press met 38kg per hand gedaan, en dat ging best redelijk.

Rug trainen gaat soms nog wel lastig, evenals squatten. Met bijvoorbeeld lat pulley's is de stretch op m'n borst nog te pijnlijk met gewichten boven de 60kg ongeveer, en met squats is de stretch op m'n borst soms niet helemaal fijn door het vasthouden van de barbell. Maar goed, naar verloop van tijd zal dit wel beter worden neem ik aan. Het vervelende is alleen dat ik merk dat ik vooral met biceps en triceps oefening echt nog amper kracht in de arm heb aan de kant waar m'n borst is gescheurd. Echt maf, m'n rechter borst is ingescheurd, en een gewicht wat ik rechts 6 keer kan, kan ik links wel 15 keer. Erg ongemakkelijk, maar goed, ook dit zal wel weer wegtrekken.

Keep op training :thumbup:

Netjes kerel! KLinkt allemaal hoopgevend! In ider geval goed dat je niet bij de pakken neer bent gaan zitten en gewoon weer bent begonnen met trainen.

Mad props to The Rock!

Keep op training :thumbup:

Goed man!!
alles komt wel goed, je mag het gewoon niet overhaasten en je er zeker niet in opjagen.
Succes!

Netjes kerel! KLinkt allemaal hoopgevend! In ider geval goed dat je niet bij de pakken neer bent gaan zitten en gewoon weer bent begonnen met trainen.

Mad props to The Rock!

Tnx. Ja het gaat inderdaad nu wel aardig, maar goed, mag ook wel na zo'n lange tijd. De eerste 3 weken dat ik weer trainde schoot bij elke oefening de kramp in m'n borst, dat is nu gelukkig steeds minder, alleen bij triceps oefeningen nog (standing cable). Bij de pakken neerzitten was ik sowieso niet van plan, dan heb ik de afgelopen 5 jaar voor niks getraind :D

Goed man!!
alles komt wel goed, je mag het gewoon niet overhaasten en je er zeker niet in opjagen.
Succes!

Nee overhaasten doe ik ook niet, elke week kleine stapjes van 2 kg. Lekker rustig, en op het moment dat het pijn doet of gewoon niet lekker voelt, dan stop ik met die oefening.

goed te horen je weer bezig bent!

he dat is beroerd,sterkte met je herstel!!!

Voor een bodybuilder natuurlijk niet te accepteren!
Respect voor je doorzettings vermogen zo zie je ze niet veel!

Karma. Voorbeeld voor iedereen. Pure discipline.

fijn dat het terug de goede kant uitgaat :thumbs:

Soow man eej beterschap!
ik hoop dat je er snel weer bovenop komt. en inderdaat wat Jwan zegt.
ben je niet bank met bankdrukken dat er weer iets mis gaat?

hoe is het fysiek met je borst? zie je het goed dat ie is ingescheurd?

Soow man eej beterschap!
ik hoop dat je er snel weer bovenop komt. en inderdaat wat Jwan zegt.
ben je niet bank met bankdrukken dat er weer iets mis gaat?

Ja aan de ene kant ben ik daar wel bang voor, daarom maak ik ook baby-stapjes met gewicht. Max 2kg per week per dumbbell extra.

hoe is het fysiek met je borst? zie je het goed dat ie is ingescheurd?

Ja het is zeker wel goed te zien, vooral als ik aanspan. Normaal loopt de aanhechting zeg maar helemaal tot de oksel, maar bij mij stopt dat zo'n 3-4cm eerder. Maar ik merk dat, nu ik train, er weer langzaam wat opvulling komt in het stuk waar eerst helemaal niks meer zat.

Ik heb geen idee, ik was zoals al eerder gezegd goed warm, had het gewicht al eerder gedaan, en voelde me verder prima. Had net een deload achter de rug, dus was ook niet overtraint.

Bedankt voor alle reacties!

Maar na 3 opwarmsetjes direct 150 eraan te knallen? Ik denk dat je te snel omhoog was gegaan in gewicht zodat de dieper liggende spieren nog niet voldoende hadden kunnen opwarmen.

Maar na 3 opwarmsetjes direct 150 eraan te knallen? Ik denk dat je te snel omhoog was gegaan in gewicht zodat de dieper liggende spieren nog niet voldoende hadden kunnen opwarmen.

Nee, zo was het niet gegaan, voor de 150kg had ik al 1 werkset erop zitten met 130 of 140kg, plus 3 opwarm sets met een licht gewicht, en een "voel setje" met 100kg. Zo'n voel setje doe ik vaker, even de vorm van de dag bekijken. De opwarmsetjes doe ik altijd in stappen, eerst een licht gewicht waarmee ik zo'n 25 reps doe, dan wat zwaarder en zo'n 20 reps, dan weer wat zwaarder en zo'n 15 reps. Een voel-setje doe ik meestal met 100kg, en daar maak ik dan zo'n 10 reps mee, kijken hoe het gaat. Ik had dus in totaal al 5 "sets" erop zitten voor dat ik aan de 150kg begon. Plus had ik daarvoor al m'n schouders opgewarmt, zoals ik altijd doe als ik ga bankdrukken.

oke.. dan ben ik erg bang nu.. ik ga de laatste tijd ook hard vooruit in me kracht sinds ik wsb doe en ik heb soms wel het gevoel dat me linker borst 'raar' voelt. misschien volgende week even deloaden nu ik dit heb gelezen :P

oke.. dan ben ik erg bang nu.. ik ga de laatste tijd ook hard vooruit in me kracht sinds ik wsb doe en ik heb soms wel het gevoel dat me linker borst 'raar' voelt. misschien volgende week even deloaden nu ik dit heb gelezen :P

Haha. Je moet nooit met angst gaan trainen, want dan gaat het fout. Ik voelde helemaal niks in m'n borst, zag het totaal niet aankomen.

Terug
Naar boven