Fitness Seller

Borst Trainen

Axiom

Novice
Waardering
0
Beste iedereen,

Ik ben hier net nieuw en ik heb ook zeer weinig verstand over BBing dus schiet me aub niet meteen af.
Ik heb via de search en de sticky threads al wat gelezen maar mijn 'probleem' kom ik nergens tegen.

Ik ben een paar weken terug begonnen met simpele oefeningen, een paar keer in de week. Denk gewoon aan opdrukken, crunches en sit-ups.
Ik wil (net als vele anderen hier) gewoon een goed getrainde buik en borstspieren. Nu merk ik aan mn buik wel dat de crunches en sit-ups werken. Ik voel het branden na een stuk of 20-30 sit-ups (hou ook de pauzes ertussen) maar mn borstspieren lijken niet getraind te worden.
Ik kan wel steeds meer push-ups (nog steeds maar 10 hoor, dan moet ik ff rusten) maar ik voel totaal niets in mn borst. Alleen mn bovenarmen trekken het na die 10 gewoon niet meer.Ik kan nog naar de grond (borst tegen de grond) maar na 5 centimeter omhoog gekomen te zijn zak ik gewoon helemaal terug. Ik denk niet dat mn armen erg zwak zijn want ik heb wel jaren passief met dumbbells ge'traint' dus ik moet haast wel iets fout doen.

Ik heb al vele foto's en youtube filmpjes gezien en daar word altijd bij gezegt dat als je je borst niet voelt, je iets fout doet. Ik heb geen last van mn polsen oid dus ik vraag me af wat het dan is. Of zijn het toch mn armen?
Ik heb al geprobeerd mn handen dichter naar elkaar te doen en verder uit elkaar te zetten maar op dat het er makkelijker op word als ze verder uit elkaar staan veranderd er niets.

Alvast bedankt :o

Bovenarmen, ik denk dat je je schouders en triceps bedoeld.
Dus je moet gewoon heel je lichaam trainen!

En met opdrukken krijg je niet egt grote borsten.

• Topic Starter Topic Starter
Wat raad je dan aan?
Ik heb alleen dumbbells en een matje, geen bench ofzo.
Ook geen geld voor sportschool oid :(

Dan raad ik Synthol aan.

Als je je borstspieren wilt voelen tijdens push ups.

Armen wijd uit elkaar zetten, zodat je onderarmen loodrecht op de grond staan, ellebogen naar buiten wijzend. Gecontroleerd de oefening uitvoeren, diep zakken tot je borst de grond raakt en je lichaam gesterkt houden. Gewoon stricte push ups. Dat je je armen en schouders hiermee voelt is normaal.

En het is toch zo moeilijk om beginners advies te geven.:rolleyes:

Je hebt gelijk, maar zonder degelijk materiaal of een abbonement op de sportschool is het erg moeilijk om een fatsoenlijk fysiek te bouwen.

Wat raad je dan aan?
Ik heb alleen dumbbells en een matje, geen bench ofzo.
Ook geen geld voor sportschool oid :(

Dan word het tog opdrukken.
Goed trainen en later kan je dan bijv 1 van je broertjes of zusje op je rug leggen en dan gaan opdrukken :p
Succes

Ok thanks!
Dan blijf ik het gewoon proberen. Gister even iets te ver doorgegaan, en het enige wat ik echt vreselijk voelde waren mn triceps ???
Is dit normaal? Of moet ik me gewoon niet zo aanstellen en blijven trainen? :D

Synthol is me inderdaad iets te veel om te gaan gebruiken, ik heb niet eens een vast schema ofzo. :rolleyes:

Er zijn zat oefeningen die je thuis kunt doen d.m.v. dumbbells, zeker als je daar nog een bankje bij hebt. Ideaal is het allemaal niet maar dat terzijde...

daar zit je dan... half in de planten!

Mijn advies: Marktplaats.

Heus wel een betaalbaar, degelijk bankje en een paar dumbbells te vinden.
Dan heb je gewoon een goede start thuis. Opdrukken heeft mij nooit echt voldoening gegeven voor de borst. Maar een ander kan er misschien wel ver meekomen.

Misschien zijn meubels een idee? Oud metalen archiefkastje ofzo? Maar pas op, blesseer je niet!
Succes!

ga je niet te ver omhoog tot je armen locken. als je stopt als ze nog een kleine buiging hebben hou je volgens mij de spanning meer op je borstspier en zullen je triceps er ook minder te verduren hebben. correct me if im wrong...

Edit: bij opdrukken bedoel ik

Laatst bewerkt:

Neehhh, niet weer die pisnicht. Ban voor diegene die nogeens een filmpje post van deze mong**l.

@TS: goed getrainde borst ga je niet behalen met die push-ups. daarbij moet je alles trainen, want een getrainde borst bij schriele armpjes/schouders/rug lijkt belachelijk. Verder moet je veel eten en een goede training hebben wil je serieus wat opbouwen.

deze heb je al gedaan?
**filmpje**

Ha! Grappig, die was ik inderdaad al tegen gekomen. Vond het ook maar een raar ventje maar de uitleg is wel duidelijk voor de basishouding enzo.

Mijn advies: Marktplaats.

Heus wel een betaalbaar, degelijk bankje en een paar dumbbells te vinden.
Dan heb je gewoon een goede start thuis. Opdrukken heeft mij nooit echt voldoening gegeven voor de borst. Maar een ander kan er misschien wel ver meekomen.

Misschien zijn meubels een idee? Oud metalen archiefkastje ofzo? Maar pas op, blesseer je niet!
Succes!

Ik zit er inderdaad over na te denken om ergens een bankje aan te schaffen, ding kan ook zo onder je bed, best handig op een studentenkamer.
Bedankt voor je reactie iig!!

ga je niet te ver omhoog tot je armen locken. als je stopt als ze nog een kleine buiging hebben hou je volgens mij de spanning meer op je borstspier en zullen je triceps er ook minder te verduren hebben. correct me if im wrong...

Edit: bij opdrukken bedoel ik

Thanks voor de tip!

@TS: goed getrainde borst ga je niet behalen met die push-ups. daarbij moet je alles trainen, want een getrainde borst bij schriele armpjes/schouders/rug lijkt belachelijk. Verder moet je veel eten en een goede training hebben wil je serieus wat opbouwen.

Ik train mn bovenlijf voornamelijk met alle basisoefeningen (denk dumbbells voor de armen, sit-ups en crunches voor mn buik en dus push-ups voor mn borst)
Het punt is dus alleen dat ik overal over de maanden wel enigzins vooruitgang in zie (let wel; ik train niet intensief) behalve in mn borst. Vandaar dit topic ;)
Ik ben zeer zeker niet zo intensief met BBing bezig als de gemiddelde poster hier maar dat wil niet zeggen dat ik niet op mn 'figuur' let en daar ook wel moeite voor wil doen.

Bedankt voor alle tips en andere reacties so far in ieder geval!

Ik heb hetzelfde probleem. M'n schouders en triceps worden flink aangepakt maar mn borst voel ik niks van. Ik dacht eerst dat ik mn armen gewoon eerst een beetje moest trainen maar het lijkt echt niet op te schieten, ik zal wel iets fout doen..

Untitled-2.jpg

Neehhh, niet weer die pisnicht. Ban voor diegene die nogeens een filmpje post van deze mong**l.

bij alleen die stem van die gozer klik ik al weg

Ik heb hetzelfde probleem. M'n schouders en triceps worden flink aangepakt maar mn borst voel ik niks van. Ik dacht eerst dat ik mn armen gewoon eerst een beetje moest trainen maar het lijkt echt niet op te schieten, ik zal wel iets fout doen..

epic bumb........

.

Je weet dat je zelf dan ook een ban te pakken hebt? je plaatst het zelf ook nog een keer, haha.

ontopic,
grote borst met opdrukken id erg moeilijk.
Begin opdrukken met diverse standen te doen.
plat op de grond, handen op 2 stoelen met voeten op de grond, op stoelen met voeten ook hoog, met voeten omhoog en handen op de grond enz.
plat of handen op stoel en 10k zak aardappelen op je rug, of een zak zand 25kg.
heb je dan toch al die zak zand, ga dan op je rug liggen en press die zak 4 x15 op.

Maar liefst iets van apparatuur kopen. bijv zo'n roeiding waar je borst en rug mee kan doen of beter een complete bank met stang en schijven.
marktplaats of wacht koninginnedag rommelmarkt even af, daar wordt je dood gegooid met allerlei fitnessmode/rage troep en ongebruikte fitspulletjes....

Super, bedankt voor alle tips!

Terug
Naar boven