XXL Nutrition

Borst Trainen

Maakt het bij die incline fly/presses nog uit of je plat op de grond ligt (op een matrass) of helpt zo'n bankje echt op de een of andere manier?

kroon-bs236.jpg

Maakt het bij die incline fly/presses nog uit of je plat op de grond ligt (op een matrass) of helpt zo'n bankje echt op de een of andere manier?

http://images.helisports.net/kroon/bs236/kroon-bs236.jpg

Tuurlijk helpt dat t.o.v. van "bedpress" hehe.

Overigens incline is in een hoek tussen 0 en 90graden. Dus ik weet niet hoe je dat op de grond/bed voor elkaar wilt krijgen?

Dit is incline: (bovenkant borst)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Decline (onderkant borst, om het even plat te zeggen)

Als je plat op de grond ligt duw je toch ook de dumbbells van je af? Welke spiergroep train je daar dan mee? :)

Als je plat op de grond ligt duw je toch ook de dumbbells van je af? Welke spiergroep train je daar dan mee? :)

met een bankje kun je dieper zakken.
onderin de beweging word het meest de borst aangesproken en de bovenste gedeeltes word de schouders/triceps meer aangesproken.

en aangezien je op de grond of op je bed alleen het bovenste gedeelte doet zul je denk nu wel inzien waarom dat voor je chest niet het beste is.

Inderdaad als je op de grond ligt kun je niet diep genoeg gaan. Een bankje is dus een must als je je borst effectief wil trainen.

met een bankje kun je dieper zakken.
onderin de beweging word het meest de borst aangesproken en de bovenste gedeeltes word de schouders/triceps meer aangesproken.

en aangezien je op de grond of op je bed alleen het bovenste gedeelte doet zul je denk nu wel inzien waarom dat voor je chest niet het beste is.

Ah op die fiets! Thanks, toch maar even langs de lokale benchboer dan :D

Niet iedereen is even positief over de man in het filmpje, maar als je het filmpje had bekeken, dan bespreekt hij jou specifieke probleem wel.

Hij zegt dat wanneer je alleen je schouders of triceps voelt, maar niet je borst, dat dit gewoon betekend dat je borst sterker is dan de andere spiergroepen en dat je het daarom niet voelt. Gewoon vaker trainen en dan worden de andere spiergroepen sterker zodat je je borst wel gaat voelen.

Niet iedereen is even positief over de man in het filmpje, maar als je het filmpje had bekeken, dan bespreekt hij jou specifieke probleem wel.

Hij zegt dat wanneer je alleen je schouders of triceps voelt, maar niet je borst, dat dit gewoon betekend dat je borst sterker is dan de andere spiergroepen en dat je het daarom niet voelt. Gewoon vaker trainen en dan worden de andere spiergroepen sterker zodat je je borst wel gaat voelen.

Dat weet ik. Ik had commentaar op de zoveelste die commentaar op dat filmpje had en als jij dit topic had gelezen wist je dat ik hetgeen wat jij nu zegt ook allang door had. ;)

Tuurlijk helpt dat t.o.v. van "bedpress" hehe.

Overigens incline is in een hoek tussen 0 en 90graden. Dus ik weet niet hoe je dat op de grond/bed voor elkaar wilt krijgen?

Dit is incline: (bovenkant borst)

Deze foto is geen incline press voor borst, maar vooral voor schouders en misschien ergens 5% borst?
Bank moet nog een standje zakken, anders is tie te hoog.
Hoezo een hoek tussen de 0 en 90graden? Incline press 30 tot max 45 graden, niet hoger, want dat heeft geen nut voor de borst, je doet dan shoulder press.

---------- Toegevoegd om 11:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:40 ----------

http://images.helisports.net/kroon/bs236/kroon-bs236.jpg

Dit buikbankje (foto opent niet?) kan je al aardig wat mee doen, plat, decline en incline.
Ga op je buik liggen hoofd boven en train de rug met dumbbell row. bijvoorbeeld.

Als je de middelen hebt, een verstelbare bank zoals die foto met dame is/werkt wat beter. kan je borst, rug, schouders, zowat alles wel op doen. Zelfs uitrusten en TV kijkne kan er mee.(haha)

---------- Toegevoegd om 11:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:44 ----------

ik ben die mong**l egt beu gezien, ik kan er geen 10 seconden meer naar luisteren of kijken

plaats dat filmpje dan niet, nu moeten wij het 6 x zien.

Deze foto is geen incline press voor borst, maar vooral voor schouders en misschien ergens 5% borst?
Bank moet nog een standje zakken, anders is tie te hoog.
Hoezo een hoek tussen de 0 en 90graden? Incline press 30 tot max 45 graden, niet hoger, want dat heeft geen nut voor de borst, je doet dan shoulder press.

Ik geef enkel het verschil aan tussen een incline en decline bankje ;)
Je moet de posts die ik quote eens wat beter lezen dat voorkomt misvattingen :p Met de graden geef ik aan dat die (verstelbare) bankjes meestal in een hoek van 0 t/m 90 graden gaan.
Ik geef je wederom weer gelijk maar dat was niet wat ik bedoelde:)

Ik geef enkel het verschil aan tussen een incline en decline bankje ;)
Je moet de posts die ik quote eens wat beter lezen dat voorkomt misvattingen :p Met de graden geef ik aan dat die (verstelbare) bankjes meestal in een hoek van 0 t/m 90 graden gaan.
Ik geef je wederom weer gelijk maar dat was niet wat ik bedoelde:)

Hey Obeb,
je hebt gelijk, maar tussen de 0 en 90 graden is wat verwarrend...... alles boven de 45graden is voor incline press ook al te hoog, vandaar dat ik zo reageerde.
Maar ik wist dus idd niet dat je de verstelmogelijkheid bedoelde van de bankjes. en btw, dit bankje kan ook decline zo te zien...ook de zitting gaat omhoog, aardig bankje dus wel. Wat dat betreft wel een goede/nuttige foto verder.

Ik neem vaak alles zoals geschreven staat in dit soort gevallen...... dussss, sorry.

Laatst bewerkt:
zodra je boven de 30gr gaat zitten nemen je schouders een groot deel van de belasting over.

Ik zit zelf meestal op 15gr.

Terug
Naar boven