Fitness Seller

Borstoefeningen

DjJerre

Cool Novice
Waardering
0
Hey,

Ik heb last van een zwakke borst :mad:
Niet leuk uiteraard, want het is mijn spiergroep die ik het meest zou willen ontwikkelen.

Nu goed, in mijn huidig schema zijn momenteel opgenomen :

Vlakke wide grip bench press
Vlakke small grip bench press
Incline dumbbell/bench press
Decline dumbbell/bench press
Flat/incline flyes
Incline/decline cross-over

Opgesplits over meerdere dagen uiteraard :rolleyes:

Maar ik merk dat de binnenzijde onderaan van mijn borst sterk achterblijft.
Nochtans vind ik dit stuk voor de vormgeving van de borst het meest belangrijk.

Ik ben dan ook de cross-over gaan vervangen door een single arm cross over, waarbij ik de cable naar beneden trek. Zo kan ik met mijn andere hand voelen aan mijn borst dat ik de binnenkant/onderkant hard opspan.

Ik ben een beetje op zoek geweest, maar vind eigenlijk niet zo veel andere oefeningen die dezelfde spanning op die plek kunnen genereren.

Heeft iemand nog ideetjes of ervaringen met andere oefeningen om wat te kunnen afwisselen?

Binnenkant onderaan en bovenaan ontwikkelen simpelweg het moeilijkst en imo het laatst ook. Hoe lang train je al? Eventuele tip, ga zwaar dippen en flink voorover buigen.

pffff doe eens wat minder presses 1 of 2 press oefeningen en 1 flyes cable of db. Als je altijd presses hebt gedaan en je borstspieren zijn minder ontwikkeld probeer dan een wat meer flyes + db drukken

Wat ik zelf een goed borst schema vind is
incline benchpress of flat
chest dippen
en een flyes variant
dit doe je dan 2 keer per week

doe je het een keer per week doe dan
flat benchpress
incline db / bb bench press
chest dippen
en een flyes variant

Dit vind ik persoonlijk

binnenkant :eek!: is nie te trainen!

gewoon overal meer massa en je borst krijgt meer vorm

veel vlak -en schuin drukken / fly's

• Topic Starter Topic Starter
zoekfunctie: binnenkant borst

:rolleyes:

Heb de zoek functie even gebruikt en zoals wel vaker op dit forum 354432, 1 verschillende meningen :rolleyes:

- Er is geen binnenkant borst !
- Onderkant onderontwikkeld bestaat niet ! Het is altijd bovenkant !
- Vermageren !
- Niets aan te doen, zijn je genen !
- Onderkant trainen kan niet !
- ...

En dan heb je nog de andere meningen die uiteraard het tegendeel bewijzen :D

Lezen heeft me hier even minder geholpen.

• Topic Starter Topic Starter
Binnenkant onderaan en bovenaan ontwikkelen simpelweg het moeilijkst en imo het laatst ook. Hoe lang train je al? Eventuele tip, ga zwaar dippen en flink voorover buigen.

+ 1,5 jaar nu

Voorovergebogen dips zitten ook mijn schema, maar dan wel tussen 2 parallele handvaten. Zou het beter zijn op een vlakke bar evenwijdig aan de borst te dippen?

is het echt je onderkant dat achterloopt ? meestal is het namelijk het gedeelte bij de aanhechting van je borstbeen aan beide kanten dat wat achterloopt bij de meesten.
daarom hebben veel mensen het over binnenkant borst.
Echter dit gedeelte zal pas meekomen als je totale borstmassa toeneemt. Bij de een gaat dit mooi geleidelijk over de hele borst. Bij de meesten echter loopt onderkant als snel voor op bovenkant en hebben erg veel mensen een afplatting richting het borstbeen.
Voorovergebogen dips pakken je onderkant borst wat meer aan.

post anders een foto dan is het wat makkelijker advies te geven. of pm als je niet op het forum wilt zetten.

3 oefeningen zijn genoeg:

1. Incline Benchpress
2. Benchpress
3. (Weighted) Dips

Teveel verschillende presses, verwerk die gewoon in je schema, hoe zit de rest eruit. Als je een 3 daagse fullbody doet en elke training 2 oefeningen 3-4 setjes doet voor je borst vindt ik het niet gek dat hij gaint.

Vaak is het ook dat het maar lijkt dat hij achterloopt.

Mee eens!

1. Bench press (flat/incline)
2. Dips
3. Cable flyes;)

Naar mijn mening moet daar nog en fly-beweging bij. Ik voel men borst het meest bij fly's, cable crossovers, peck deck,... veel meer dan bij een press beweging.

wss omdat je triceps sneller opgeven dan je pectoralis... Hierdoor kan je je borst iets minder uitputten dan bij je fly, cable crossover, peck deck

Hey,
Maar ik merk dat de binnenzijde onderaan van mijn borst sterk achterblijft.

Dat is je borstbeen. Bij sommigen sluiten de aanhechtingen van de P.major (bijna) tegen elkaar aan en bij anderen zitten ze een stuk van elkaar af.

Als je de pech heb dat de aanhechtingen van elkaar af liggen, valt daar weinig aan te doen behalve heel je borst laten groeien.

Zie je wel dat je binnenkant borst kan trainen ! ! Er staan daar zomaar 6 oefeningen voor dat gebied, waaronder de pullover !

:headbang::treuren::hamer::suicide:

Hoe heet deze oefening? [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wrist-demolisher?

Zie je wel dat je binnenkant borst kan trainen ! ! Er staan daar zomaar 6 oefeningen voor dat gebied, waaronder de pullover !

:headbang::treuren::hamer::suicide:
Stiekem ben ik dol op die site.

Als ik mijn bovenborst droog wil trainen met hoge reps en onderborst op massa met lagere reps dan kijk ik daar voor schema's!

Terug
Naar boven