Fitness Seller

Boxona op weg naar tevredenheid (2)

• Topic Starter Topic Starter
Voeding gaat goed, vanochtend voor het eerst weer is brood gegeten want daar had ik zo'n trek in! Heb wel de laatste weken last van enorm zware benen, al vanaf dat ik opsta. Het gevoel of ik de hele dag heb geshopt en geslenterd. Zou dit een voorstadium van overtraining oid kunnen zijn? Meer rust pakken?

kan maar het hoeft niet.
Moeie benen kan je ook van te weinig voeding krijgen (geen energie) of te zwaar benen trainen

Ik trainde eerst 1x p/week benen 4 a 5 oefeningen op 1 avond en blijkbaar te zwaar
Dan had ik onwijs spierpijn dagen lang

Nu train ik 2x p/week benen en dan maar 2 of 3 oefeningen p/avond en de spierpijn is nu minder.
Blijkbaar is de rusttijd van een week ook niet altijd goed voor bepaalde spiergroepen en heb ik nu een betere doorbloeding in de beenspieren met die 2x p/week

Dus meer benen gaan trainen? Het is soms, zoals vandaag, zo erg dat ik niet eens meer ga trainen omdat ik te moe ben. Krijg wel voldoende slaap overigens

Dus meer benen gaan trainen? Het is soms, zoals vandaag, zo erg dat ik niet eens meer ga trainen omdat ik te moe ben. Krijg wel voldoende slaap overigens
Hij zegt dat je je benen wel moet trainen maar probeer je oefeningen te spreiden, dus niet 4-6 oefeningen voor je been per training, maar splits die ene zware training op in 2 kleinere ( makkelijker haalbaar ivm spierpijn ) trainingen ) dus doe dan 2x in de week je benen maar dan 2-3 oefeningen :)

Hij zegt dat je je benen wel moet trainen maar probeer je oefeningen te spreiden, dus niet 4-6 oefeningen voor je been per training, maar splits die ene zware training op in 2 kleinere ( makkelijker haalbaar ivm spierpijn ) trainingen ) dus doe dan 2x in de week je benen maar dan 2-3 oefeningen :)

Snap ik ik heb ook ogen. Maar bedoelde meer of hij me dat dus aanraadt.

Moe gevoel in spieren is bij mij altijd een gevolg van te weinig koolhydraten eten. Misschien is carb cycling iets voor je als je het gevoel hebt dat je toch met koolhydraten moet oppassen.

Ja de training spreiden dus.
Bij mij hielp het in ieder geval tegen ernstige spierpijn en vermoeidheid in de benen. Je zou het eens kunnen proberen

als je genoeg eet moet dat geen probleem zijn.
Hoe minder carbs ik eet, hoe meer ik gebroken ben.

Is ook logisch

Ja de training spreiden dus.
Bij mij hielp het in ieder geval tegen ernstige spierpijn en vermoeidheid in de benen. Je zou het eens kunnen proberen

Dit ga ik sowieso eens uitproberen. Bedankt voor je reactie!

Even over mn voeding, het gaat zeker goed met het voedingsschema wat ik nu heb. Vorige week vrijdag woog ik 60.6 kg en vanmiddag was het 59.9 kg. Dus ben erg tevreden en ga nog even met deze voeding door. Wil nog even aankijken hoe het met de 'moeie benen' verder gaat en anders over een week of 2 eens wat met de carbs gaan spelen. Neem ook eventjes rust, nu vanaf zondag niet getraind en wil woensdag en donderdag trainen, en het weekend weer rust.

Pondje per week is perfect :thumbs: Meer moet je niet willen.

Als je aanpassing op je voeding gaat maken zou ik die eerst goed doorrekenen wat macros betreft. Je kunt de uitkomsten eventueel ook hier posten, zodat we je feedback kunnen geven.

Dit ga ik sowieso eens uitproberen. Bedankt voor je reactie!

Even over mn voeding, het gaat zeker goed met het voedingsschema wat ik nu heb. Vorige week vrijdag woog ik 60.6 kg en vanmiddag was het 59.9 kg. Dus ben erg tevreden en ga nog even met deze voeding door. Wil nog even aankijken hoe het met de 'moeie benen' verder gaat en anders over een week of 2 eens wat met de carbs gaan spelen. Neem ook eventjes rust, nu vanaf zondag niet getraind en wil woensdag en donderdag trainen, en het weekend weer rust.

Het is betrouwbaarder als je je altijd s'ochtends weegt, voordat je hebt gegeten/gedronken en na een toilet bezoek. Op een later tijdstip van de dag zegt een kilootje gewicht meer of minder niet zoveel...

Had me maandagochtend ook gewogen, 59,8 maar vond het toen minder betrouwbaar omdat ik me de laatste keer ook 's middags woog. Maar bij deze ook mijn ochtend gewicht :D

@grosje
hoe verdeel jij je beentraining? dacht eraan om vandaag quads te trainen en de volgende beentraining kuiten en hamstring

@grosje
hoe verdeel jij je beentraining? dacht eraan om vandaag quads te trainen en de volgende beentraining kuiten en hamstring

Pak jij DL op rug- of benendag? Anders kan je twee benendagen per week doen: één dag doe je voorkant benen met de squat en wat aanvullende oefeningen als leg extention, andere dag doe je achterkant benen met DL en wat aanvullende oefeningen als de leg curl en wat kuiten werk.

@grosje

Kan je exact zien in mijn log.
Ik train momenteel een schema van 4x p/week
Heb ik uit de Muscle en Fitness gehaald en dat werkt lekker bij mij
Je traint dan je hele lichaam 2x p/week maar dan geen 4 of 5 oefeningen per training
Kom ff kijken zou ik zeggen

---------- Post toegevoegd Sat 25 Feb 2012 om 12:11 ----------

DE 40 DAGEN MASSA SCHEMA
Je spiergroepen pak je 2x p/week aan (alleen met minder sets)

Maandagavond Training 1 Borst/Schouders/Armen
Dinsdagavond Training 2 Rug/Benen
Woensdag Rust
Donderdagavond Training 3 Borst/Triceps/Rug
Vrijdag Rust (dan kan ik niet trainen)
Zaterdagochtend Training 4 Schouders/Benen/Biceps (in de praktijk zal dat zaterdagochtend worden)
Zondag Rust
en dan weer dag 1

Alle Oefeningen 4 sets met 6 a 8 reps
Buik 2x per week op de kortste trainingsdag
Training mag max 1 uur duren
Na de training 1 kwartier cardio

TRAINING 1
Borst - Bankdrukken + Schuin dumbbell flyes
Schouders - zittend schouderdrukken halter + zijwaarts dumbbell heffen
Triceps - Frech press + kickback
Biceps - Barbell curl + hammercurl

TRAINING 2
Rug - Pulldown tot borst + zittend kabelroeien
Benen/kuiten- Legg extention + Squat + Dumbbell of barbell lunge + liggende leg curl + staande kuit

RUST

TRAINING 3
Borst - schuin bankdrukken + dumbbell flyes
Triceps - Dippen + pressdown kabel
Rug/Traps - Optrekken + shrug halter

RUST

TRAINING 4
Schouders - dumbbell drukken + voorover gebogen dumbbell heffen
Biceps - Dumbbell curl + Barbell curl
Benen - Dumbbell of Barbell lunge + Squat + liggende leg curl

RUST

Ik verander de trainingen af en toe wel. Maar beenoefening mag je alleen vervangen voor een vergelijkbare andere beenoefening

Laatst bewerkt:
Ben inmiddels de beentraining zoals grosje me aanraadt aan het uitproberen, alleen nog even kijken of ik die twee keer benen ergens tussen ga plakken of samen ga doen met buik of biceps.
Voeding gaat ook goed, weegschaal zei vanmorgen 59,0 :D. Als ontbijt eet ik nu af en toe ook bran flakes, 50 gram met melk en whey. Heerlijk en gezond.
Gister ook een pr op leg press neergezet, 10x110 dus ik ben weer tevreden :)

hoop dat het werkt bij jou
Zelf heb ik een stuk minder spierpijn, volgens mij omdat het nu 2x p/week doorbloed raakt. Dat zorgt ook voor transport van de voedingsstoffen naar de spieren en makkelijker herstel. Je kan 1 training tot max gaan en de andere wat rustiger voor de doorbloeding. Heb zelf gemerkt dat ik na 4 weken minder spierpijn heb en meer kracht

Hoe gaat het met je nieuwe (benen-) split schema?

Terug
Naar boven