MuscleMeat

Boxona op weg naar tevredenheid (2)

Haha, als ik je foto's zie met de wetenschap dat je 70 kilo squat en 90 kilo deadlift schiet ik echt in een lach, ik train in een health center en de mannen die daar al SQ en DL komen niet verder dan 60 kilo. Sowieso netjes van je, na 10 maanden trainen 1,5x lichaamsgewicht DL. Goed bezig meid!

• Topic Starter Topic Starter
al iets van de dokter gehoord over je test of duurt dat nog ff

Hoor het dinsdag of woensdag pas! Ben er benieuwd of er iets uit gaat komen. Ze dacht zelf aan een vitamine D tekort (komt enorm veel voor op dit moment), een nasleep van pfeiffer, dat ik dat ooit gehad zou hebben maar die nasleep kan echt jaren duren of dat het idd komt omdat ik veel gewicht heb verloren.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Mar 2012 om 14:19 ----------

Haha, als ik je foto's zie met de wetenschap dat je 70 kilo squat en 90 kilo deadlift schiet ik echt in een lach, ik train in een health center en de mannen die daar al SQ en DL komen niet verder dan 60 kilo. Sowieso netjes van je, na 10 maanden trainen 1,5x lichaamsgewicht DL. Goed bezig meid!

Dankje!! Erg motiverend om dit te horen :D! Wil erg ook erg graag die 90 kg meer dan 1x omhoog krijgen, alleen lukt niet ivm mn grip! Stang glijdt simpel gezegd gewoon uit mn handen! Ben nu wel lekker op grip aan het trainen dus hoop DL binnenkort uit te kunnen breiden naar meerdere keren 90 :D

Gister bloeduitslag gehad, alles was volgens de dokter perfect in orde. Moet het nu aankijken en mocht de vermoeidheid steeds terug blijven komen moet ik opnieuw een afspraak maken voor uitgebreider onderzoek.
Laatste tijd trouwens even met een fullbody schema gewerkt, ong dit:
Bench Press
Squad
Leg Press
Barbell Curl
Shoulder Press
Tricep cable pushdown
Lat Pulldown

Wil vanaf vandaag weer beginnen met een splitschema, twijfel alleen nog een beetje hoeveel spiergroepen per training! Zit te denken aan 3.

waar blijven de update's?

Sorry! Hier ben ik weer hoor. Heb het ontzettend druk gehad met school de laatste tijd, maar tentamens zijn voorbij dus we gaan er weer tegen aan :). Minder getraind ook, toch even FB aangehouden. Eten is er soms ook bij in geschoten, maar wil me ook daar nu weer goed op gaan focussen. Gewicht schommelt nu trouwens rond 56.9-57.1 kg, 's ochtends gewogen. Wil er echt weer lekker tegen aan gaan vanaf aankomende week en mn logje ook weer bijhouden!

Lekker dat de tentamens voorbij zijn.. Is het goed gegaan?

Succes met het oppakken van je voeding en training.

Yeah eindelijk weer een training als vanouds gehad! Ben kapot en zit met trillende armen dit te typen, dat is langgg geleden! Heerlijk! Full body getraind, training zag er zo uit:

leg press: 3 x 10 x 100kg
tricep cable pushdown: 4 x 12 x 40kg
bankdrukken: 2 x 15 x 30, 1 x 10 32,5kg
dumbbell curl: 3 x 10 x 11kg iedere arm
lat pull down: 3 x 12 x 35kg
+ nog verschillende buikspieroefeningen en wat cardio

Vond het weer heerlijk om eindelijk weer keihard te kunnen trainen! Ben t boksen ook weer aan het oppakken, wil het weer gaan combineren!

@Nitwit ja tentamens gingen redelijk maar heb vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen op een andere opleiding dus was de inspanning voor de tentamens uiteindelijk niet eens nodig!

Waarom de legpress als je ook kunt squatten?

**** wat een gewicht op je pushdown. Heel gaaf..

Hey Boxana, kwam door jouw vraag over mijn voedingsschema terecht bij jouw log! We eten bijna gelijkwaardig qua kcal. inname (1500-1600), en ook veel "dezelfde" producten.

Lastig is het hè, ik ben zelf ook dikker geweest vroeger (2009/2010) en sinds 2011 een beetje gaan opletten en meer gaan sporten (Les Mills groepslessen, 3/4 x per week).
Maar nu ik krachttraining ga doen hoor ik overal (sportschool, forum hier) dat ik weer méér moet gaan eten.. Argh! :-)

Zo lastig voor iemand die juist blij is wat gewicht kwijt te zijn haha!

Blijf je log dus zeker volgen! Trouwens behalve dat voedingsschema zie ik dat we wel degelijk íets verschillen: bijna 20 cm.! Ik ben 1.86 en jouw begin-gewicht (70 kg.) zou mijn streefgewicht zijn, hihi! :-)

Hey Boxana, kwam door jouw vraag over mijn voedingsschema terecht bij jouw log! We eten bijna gelijkwaardig qua kcal. inname (1500-1600), en ook veel "dezelfde" producten.

Lastig is het hè, ik ben zelf ook dikker geweest vroeger (2009/2010) en sinds 2011 een beetje gaan opletten en meer gaan sporten (Les Mills groepslessen, 3/4 x per week).
Maar nu ik krachttraining ga doen hoor ik overal (sportschool, forum hier) dat ik weer méér moet gaan eten.. Argh! :-)

Zo lastig voor iemand die juist blij is wat gewicht kwijt te zijn haha!

Blijf je log dus zeker volgen! Trouwens behalve dat voedingsschema zie ik dat we wel degelijk íets verschillen: bijna 20 cm.! Ik ben 1.86 en jouw begin-gewicht (70 kg.) zou mijn streefgewicht zijn, hihi! :-)

Say whut? Maar 1500kcal? met die lengte? Ik zou nog eens goed naar je schema kijken, zeker als je veel sport. ;) Je werkt jezelf tegen zo.

Say whut? Maar 1500kcal? met die lengte? Ik zou nog eens goed naar je schema kijken, zeker als je veel sport. ;) Je werkt jezelf tegen zo.

Ja, maandag ga ik dit nog eens bespreken met de jongen die mij begeleidt @ the gym. Hij betwijfelde ook of mijn onderhouds-aantal kcal. van 2490 wel klopte, dus inmiddels durf ik wel wat meer te kanen ;) Wel met een beeeeeeeeetje angst toch weer dikker te worden, maar it's worth the try! :)

Uitgaande van een keer of 2/3 in de week sporten kom ik op 2210 onderhoud en een bmr van 1607 voor jou..

Als je gewicht kwijt wil, zou ik zeker!! niet lager dan 1850 gaan zitten.

in ieder geval niet onder je bmr :finger:

@Nitwit thanks!!
@Tallblonde hoe gaat het nu met je voeding?

ben weer op de goede weg terug met trainen, alleen wel aardig wat kracht verloren heb ik gemerkt, vooral op de grote 3 :(. Ben nu aan het zoeken hoe ik het beste fitness kan combineren met boksen, misschien wil ik binnekort weer van mn fullbodyschema overstappen naar een splitschema omdat er op mn boksschool ook een klein fitnessgedeelte is. Kan daar alleen niet goed benen trainen (ja met losse gewichten alleen) en er zijn ook geen apparaten behalve wat cardiodingen.

40 kg triceps cable pushdown en dan zeggen dat je kracht verloren ben?????
Haal ik niet eens

@grosje: dat is de leeftijd denk ik(a) haha nee hoor;)

@boxona: top dta je weer goed bezig bent, wat zijn je doelen op korte termijn?

40 kg triceps cable pushdown en dan zeggen dat je kracht verloren ben?????
Haal ik niet eens

Ja op de grote 3 wel hoor! :D
Mijn doelen op dit moment zijn vooral om mn oude gewicht weer te kunnen squatten en misschien nog iets droger voor de zomer maar als dat niet meer lukt is het ook geen drama.
Ik ga trouwens ook maar weer terug naar de dokter want het wil maar niet vlotten met de moeie benen :(

Eet je ook niet gewoon te weinig voor de zware trainingen die je verzet? En slaap je voldoende?

Kan me voorstellen dat je aardig wat energie nodig hebt om daar van te herstellen.

Vind het nog steeds stoer hoor, voor zo'n jong meisje!

Eet je ook niet gewoon te weinig voor de zware trainingen die je verzet? En slaap je voldoende?

Kan me voorstellen dat je aardig wat energie nodig hebt om daar van te herstellen.

Vind het nog steeds stoer hoor, voor zo'n jong meisje!

Nee met mn eten heeft het niks te maken (denk ik), en slaap is ook minimaal 8 uur per nacht dus dat zit ook wel goed denk ik. Ga volgende week denk ik maar weer een afspraak maken bij de dokter.
En ghehe thanks :D

---------- Post toegevoegd Thu 3 May 2012 om 14:09 ----------

Ben weer fris en fruitig terug uit Madrid, een klein weekje weggeweest en heb daar ook niet op mn eten gelet. Als ik trek had at ik en heb alleen maar Spaans gegeten (veel tapas en paella, heerlijk!). Wel alles gezond gegeten, geen junk of snoep etc. Ben net weer thuis en wil vanaf morgen of eigenlijk vanaf vandaag weer helemaal serieus verder gaan met voeding en training, serieuzer als voor ik wegging. Ga me weer helemaal aan een schema'tje proberen te houden! Twijfel nu nog even of ik hetzelfde eetschema aan ga houden als een maandje of wat geleden maar ik denk het wel. Zal t schema later (vandaag) nog ff posten!

Terug
Naar boven